Δύο ταινίες που οι σινεφίλ προσμένουν με μεγάλη χαρά από την αρχή της χρονιάς κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες.
Αν το Poor Things ήταν η πιο fun και η πιο προσβάσιμη σε ένα ευρύτερο κοινό δουλειά του Γιώργου Λάνθιμου, το Kinds of Kindness βρίσκεται στον αντίποδα, ως η πιο δύστροπη συνεργασία του σκηνοθέτη με τον σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου, τον οποίο συναντά λίγα χρόνια μετά τον Θάνατο του Ιερού Ελαφιού σε μια (τρομακτικά ανοικονόμητη, για τον υπογράφοντα) ανθολογία, που δεδομένα θα διχάσει. Πιο θετικός ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, είδε κοενικό πνεύμα, «good old Λάνθιμο» και μια ταινία που ανταμείβει την υπομονή του θεατή.
Η άλλη μεγάλη ταινία της εβδομάδας είναι η Furiosa του Τζορτζ Μίλερ. Σαφώς κατώτερη του Fury Road, αλλά αυτό ισχύει για το 99% των ταινιών δράσης εκεί έξω, πιο κοντά στο πνεύμα των προηγούμενων Mad Max, μα χωρίς κεντρικό ήρωα για σεβαστό χρονικό διάστημα, το φιλμ θα αποζημιώσει τους φίλους του είδους με ευκρινή και καλοστημένη δράση, εντυπωσιακές κασκάντες και γνώριμη «βρομιά», αλλά και με ένα ρεβιζιονιστικό τελευταίο κεφάλαιο που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί την τελευταία λέξη του Μίλερ σε αυτό που ξεκίνησε με την πρώτη ταινία του franchise.
Η έκπληξη έρχεται από Γαλλία και λέγεται Animal Kingdom. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που ο Τομά Κεϊλί ενσωματώνει το στοιχείο του φανταστικού σε ένα ρεαλιστικό φιλμικό σύμπαν, σε μια ταινία για τον εγγενή φόβο μας απέναντι στην αλλαγή, που σάρωσε δικαιολογημένα τα τεχνικά Σεζάρ.
Από την ίδια χώρα έρχεται και το La Fille de son Pere, ανάλαφρο και δροσερό, αλλά με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την ελαφρότητα η νεότερη γαλλική ιντελιγκέντσια.
Οι φαν της ελληνικής μουσικής και του Γιάννη Σπανού πρέπει να δουν οπωσδήποτε το ντοκιμαντέρ Γιάννης Σπανός: Πίσω από τη Μαρκίζα. Είναι φτιαγμένο με πολλή αγάπη και έχει γίνει μπόλικη δουλειά στη συγκέντρωση και στην ταξινόμηση του υλικού – αυτό πάντα εκτιμάται και δυστυχώς δεν είναι αυτονόητο.
Τέλος, κυκλοφορεί και το Tarot, μια ταινία τρόμου που θα σε κάνει να πιστεύεις ότι έχουμε 2004 – με την κακή έννοια.