Βεζούβιος: Αποκαταστάθηκε και άνοιξε για το κοινό αρχαία παραλία

Βεζούβιος: Αποκαταστάθηκε και άνοιξε για το κοινό αρχαία παραλία Facebook Twitter
Τμήμα της παραλίας του Ερκολάνο που άνοιξε για το κοινό / Φωτογραφία: Getty Images
0

Η αρχαία ρωμαϊκή παραλία που θάφτηκε από την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. άνοιξε ξανά για το κοινό στο αρχαίο Ερκολάνο, στην Ιταλία.

Η παραλία έχει αποκατασταθεί μετά από εργασίες συντήρησης τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να επανέλθει -όσο είναι δυνατόν- στην αρχική της μορφή - συμπεριλαμβανομένης της άμμου, η οποία έχει ως στόχο να δώσει στους επισκέπτες την εμπειρία του περπατήματος κατά μήκος της παραλίας, σχεδόν όπως ήταν πριν από την ιστορική έκρηξη του ηφαιστείου.

Το αρχαίο Ερκολάνο ή Ερκουλάνεουμ είναι η μικρότερη και λιγότερο γνωστή από την Πομπηία περιοχή που καταστράφηκε από τον Βεζούβιο. Σε αντίθεση με την Πομπηία, τα πρώτα θύματα του Βεζούβιου ανακαλύφθηκαν εκεί μόνο κατά τη διάρκεια ανασκαφών στις δεκαετίες του 1980 και του 1990, όταν οι σκελετοί περισσότερων από 300 ανθρώπων βρέθηκαν σε πολλά υπόστεγα, όπου πιστεύεται ότι είχαν καταφύγει ενώ περίμεναν να τους σώσει από τη θάλασσα ο στρατός του Πλίνιου του Πρεσβύτερου, του Ρωμαίου ναυτικού διοικητή που προσπάθησε να σώσει τους κατοίκους και των δύο πόλεων, το 79 μ.Χ.

Ένα από τα θύματα που εντοπίστηκε εκεί έγινε γνωστό ως «ring lady» «η κυρία με τα δαχτυλίδια», λόγω των κοσμημάτων που βρέθηκαν στα δάχτυλά της. Τα λείψανα ενός άνδρα που έχασε τη ζωή του λίγα βήματα μακριά από την ακτογραμμή, η οποία σήμερα απέχει μερικές εκατοντάδες μέτρα από τη θάλασσα, βρέθηκαν κατά τη διάρκεια ανασκαφών το 2021, την πρώτη ανασκαφή στην περιοχή εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.

«Η αρχαία παραλία είναι ένα εξαιρετικό και μοναδικό μέρος στον κόσμο», δήλωσε ο Francesco Sirano, διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου. «Αν κοιτάξουμε εκεί που ήταν κάποτε η θάλασσα, γινόμαστε σύγχρονοι εξερευνητές της τεράστιας ηφαιστειακής ροής που κάλυψε την πόλη μέσα σε λίγες ώρες, μοιραζόμενοι σχεδόν την αίσθηση του ολοκληρωτικού αφανισμού».

Το αρχαίο Ερκολάνο, το οποίο ανακαλύφθηκε κατά το σκάψιμο ενός πηγαδιού στις αρχές του 18ου αιώνα, λέγεται ότι ήταν πλουσιότερο από την Πομπηία και οι πολυτελείς βίλες διακοσμημένες με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά δάπεδα – συμπεριλαμβανομένου του House of the Bicentenary, που βρέθηκε το 1938.

Άλλες ανακαλύψεις περιλαμβάνουν οργανική ύλη φρούτων και ψωμιού καθώς και ξύλινα έπιπλα και εκατοντάδες απανθρακωμένους παπύρους. Τον Απρίλιο, οι ερευνητές είπαν ότι είχαν αποκρυπτογραφήσει αποσπάσματα από έναν κύλινδρο παπύρου, που έριξε φως στις τελευταίες ώρες του Πλάτωνα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ