Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό»

Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Eurokinissi
0

Πώς αποφάσισε να προχωρήσει με την απευθείας ανάθεση για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό» σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τα δεκάδες επικριτικά σχόλια στη δημόσια σφαίρα.

To λογότυπο «μ» του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε την Τετάρτη από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και αμέσως, δεκάδες σχόλια στο διαδίκτυο και στον Τύπο κατέκριναν το αποτέλεσμα. Αποκαλύφθηκε δε ότι το λογότυπο ήταν αποτέλεσμα απευθείας ανάθεσης έναντι 30.000 ευρώ και όχι διαγωνισμού, καθώς και ότι δύο διαγωνισμοί που είχαν διεξαχθεί για τον σκοπό αυτό είχαν ματαιωθεί

Όπως εξηγεί η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. πράγματι, της απευθείας ανάθεσης προηγήθηκαν δύο διαγωνισμοί, χωρίς αποτέλεσμα. Ο πρώτος ήταν ύψος 14.000 ευρώ, ο οποίος όμως χρειάστηκε να αναθεωρηθεί ως προς το ζητούμενό του και για τον λόγο αυτό ακυρώθηκε, προτού κατατεθούν υποψήφια έργα. Ο δεύτερος, που ήταν ύψους 30.000 ευρώ, προχώρησε και οκτώ εταιρείες κατέθεσαν έργα τους προς αξιολόγηση. Τα οκτώ αυτά έργα όμως κρίθηκαν ανεπαρκή από την εταιρεία, που στη συνέχεια προχώρησε στην απευθείας ανάθεση, καθώς δεν υπήρχε πλέον χρόνος για νέο διαγωνισμό, όπως υποστηρίζει.

Η ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρό για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 Euro), χωρίς Φ.Π.Α.

Όπως επισημαίνει, κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία  οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00Euro), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απ' ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00 Euro, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης

β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά

γ. Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.

δ. Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών

ε. Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον:

• Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

• Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

• Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

• Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

• Χρωματική παλέτα.

• Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

• Πικτογράμματα.

«Για το σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε» καταλήγει η Ελληνικό Μετρό στην ανακοίνωσή της.

 
Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Κικίλιας: Αναβαθμίζεται το 112 - Τι είπε για την κακοκαιρία Elena

Ελλάδα / Κακοκαιρία Elena - Κικίλιας: Αναβαθμίζεται το 112, ποιες νέες λειτουργίες θα περιλαμβάνει

«Θα υπάρχει distress code και silent button σε περίπτωση τρομοκρατικής ενέργειες ή της οποιαδήποτε κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο έναν συμπολίτη μας και δεν μπορεί να πάρει και να μιλήσει στο τηλέφωνο» τόνισε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης
LIFO NEWSROOM