Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ Facebook Twitter
Φωτογραφία: Eurokinisi
0

Στα 0,60 ευρώ ορίστηκε η τιμή του εισιτηρίου του μετρό της Θεσσαλονίκης για τους πρώτους έξη μήνες λειτουργίας του μέσου, που αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του σε 26 ημέρες, ενώ προβλέπεται και μείωση της τιμής του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ στα 0,60 ευρώ για το επόμενο εξάμηνο, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με τη διοικήσεις του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Σταϊκούρας, για τον πρώτο μισό χρόνο λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης,  το εισιτήριο θα κοστίζει 0,60 ευρώ και η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων 5,80 ευρώ, ώστε να ενισχυθεί η «ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό», κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας του. Παράλληλα, για το ίδιο χρονικό διάστημα, η τιμή του εισιτηρίου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για την αστική ζώνη θα μειωθεί σημαντικά, στα 0,60 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα και επιπλέον η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων για την αστική ζώνη θα «πέσει» στα 5,80 ευρώ.

«Δημιουργείται, έτσι, ένα σαφέστατο επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων, αλλά και για τη συνδυαστική χρήση των μέσων» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Περιορίζονται, επίσης, σημαντικά και τα κόστη των καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας δηλαδή, μηνιαίας, τριμηνιαίας, ετήσιας κάρτας κ.λ.π.,τόσο για τα λεωφορεία, όσο και για το μετρό. Ενδεικτικά, το συγκεκριμένο εξάμηνο, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. Ομοίως, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ.

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι σε αυτό το διάστημα δε θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να επιλέγουν με ποιο μέσο επιθυμούν να μετακινηθούν, μεμονωμένα , η συνδυαστικά, ώστε να αποφευχθεί η πρόσθετη επιβάρυνση τους για συνδυαστική υπηρεσία μεταφοράς, η οποία δε θα τους εξυπηρετεί. Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι θα γίνει πλήρης αξιοποίηση και των δύο εκατομμυρίων εισιτηρίων και των 200.000 καρτών.

«Ήδη, από σήμερα, τα πρώτα τα 32.000 εισιτήρια έχουν παραληφθεί από το μετρό και την εταιρεία λειτουργίας του» είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Ειδικότερα, για το μετρό, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «εφαρμόζει την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας» και πρόσθεσε :

«Οι δοκιμές των συστημάτων ξεκίνησαν σε manual mode το καλοκαίρι του 2021, σε αυτόματη λειτουργία των συρμών τον Οκτώβριο του 2022 και ολοκληρώνονται στο σύνολό τους τις προσεχείς βδομάδες. Παράλληλα, ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης έχει ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργίας στις αρχές Σεπτεμβρίου και όλο τον Νοέμβριο θα υλοποιεί αποκλειστικά την τελευταία φάση της προσομοίωσης της εμπορικής λειτουργίας, καθόλη την ημέρα.

Επιπλέον, τόσο η ασφάλεια των συστημάτων και των τρένων, όσο και η επάρκεια της εταιρείας λειτουργίας και συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή, ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίηση τους. Συνεπώς, όλες οι δοκιμές των συστημάτων και των τρένων, αλλά και η δοκιμαστική λειτουργία, πραγματοποιούνται σύμφωνα με το πρόγραμμα και με συνέπεια στο πλάνο που υπαγορεύουν οι προδιαγραφές και οι απαιτήσεις».

«Τέλος του 2024 το 50% των λεωφορείων του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα»

Όσο για τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι 110 ηλεκτρικά λεωφορεία ήδη κυκλοφορούν στην πόλη, ενώ 54 νέα λεωφορεία αντικατέστησαν παλαιότερα λεωφορεία, μόλις τον τελευταίο χρόνο. Επεσήμανε, ότι από 1η Ιανουαρίου 2025, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, 159 νεώτερα λεωφορεία θα αντικαταστήσουν παλαιότερα, εκ των οποίων τα 41, που θα είναι καινούρια, από φέτος και υπογράμμισε :

«Το αποτέλεσμα θα είναι μέχρι το τέλος του 2024 το 50% των λεωφορείων του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα». Ο υπουργός αναφέρθηκε, επίσης στις 190 προσλήψεις οδηγών που έγιναν και στις ενέργειες για επαύξηση και ανανέωση των οχημάτων. «Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, να κυκλοφορούν κατά μέσο 300 λεωφορεία έναντι 260 την αντίστοιχη περσινή περίοδο» είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε:

«Ταυτόχρονα, έχει αρχίσει να αποδίδει αυτά αποτελέσματα η προσπάθεια περιορισμού της εισιτήριοδιαφυγής και υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις από τους φορείς. Από σήμερα το σώμα των ελεγκτών ενισχύεται και αποτελείται πλέον από 130 άτομα. Σκοπός είναι η αύξηση των επικυρώσεων και όχι των προστίμων». 

Τόνισε, επίσης, ότι ο ΟΣΕΘ προωθεί τον νέο χάρτη αστικής συγκοινωνίας, με συνδυαστική χρήση μέτρο και λεωφορείων, με στόχο την καλυτέρευση της αστικής συγκοινωνίας στην πόλη και την μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Προανήγγειλε, τέλος, ότι θα δοθούν περαιτέρω διευκρινήσεις για την τιμολογιακή πολιτική, σε κοινή συνέντευξη τύπου των εποπτευομένων φορέων του υπουργείου, Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, την επόμενη εβδομάδα.

Η νέα πολιτική κομίστρου για μετρό και λεωφορεία, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, υιοθετείται, με συγκεκριμένες στοχεύσεις, το συγκεκριμένο διάστημα, οπότε και «θα επαναξιολογηθούν τα δεδομένα που θα έχουν προκύψει από το νέο τοπίο μετακινήσεων στην πόλη» και προσέθεσε:

«Παρέχεται, συνεπώς, αυτή η εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική κομίστρου στη Θεσσαλονίκη για τους επόμενους 6 μήνες, ώστε να εμπεδωθεί από κάθε καθημερινό, ή νέο δυνητικό χρήστη, το σύστημα κομίστρου, να αποτιμηθούν έρευνες επιβατικής κίνησης, να υπάρξει το προετοιμασία του συστήματος για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 25, να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι της μελλοντικής διαλειτουργικότητας, αλλά και οι ανάγκες της πολύπλοκης λογιστικής και τεχνολογικής πληρότητας των συστημάτων, να μην υπάρξει επιβάρυνση του επιβάτη με ένα ενιαίο, υψηλότερο από ότι ίσχυε μέχρι σήμερα, εισιτήριο στο λεωφορεία, για κάποιον που χρησιμοποιεί ένα μόνο μέσο και να στραφούν οι πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με δεδομένη και την περίοδο κατασκευής fly over».

Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εστιάζει «στην ποσοτική και ποιοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης και στη χρήση αυτών από τους πολίτες».

«Το αποδεικνύουμε αυτό με τις συχνές επισκέψεις μας , με τις συσκέψεις εργασίας, με την διαρκή κοινωνική λογοδοσία και πρωτίστως με τις πράξεις μας» είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε:

«Συμπερασματικά, με την επιλογή αυτής της εξάμηνης τιμολογιακής πολιτικής πετυχαίνουμε τους εξής στόχους: Την παροχή ευκαιριών κινητικότητας στο κατά το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό του κοινωνικού συνόλου, ιδιαίτερα στα οικονομικά πιο ευάλωτα νοικοκυριά, την ανάδειξη των δημόσιων συγκοινωνιών, καθιστώντας αυτές οικονομικά προσιτές για τους χρήστες, την κάλυψη της προσβασιμότητας και την ενίσχυση της ελκυστικότητας τους, τη συμβολή στην αύξηση επιβατικής κίνησης, άλλα και της εμπορικότητας των εγχειρήματος, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, είτε μιλάμε για το μετρό, είτε για τα λεωφορεία και την βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης». 

«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με μεθοδικότητα και επιμονή για να κάνουμε καλύτερα την ζωή των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο υπουργός.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Ιωάννης Καλογερούδης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΔΕΘ Γιάννης Τόσκας, το μέλος της διοίκησης του ΟΣΕΘ Φυγαλιά Παπαγεωργίου και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM