Η Spirit Airlines, η μεγαλύτερη αμερικανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι κατέθεσε αίτηση προστασίας από πτώχευση (Κεφάλαιο 11) σε μια προσπάθεια να ανακάμψει από τις οικονομικές πιέσεις που προκάλεσε η πανδημία και η αποτυχημένη προσπάθεια εξαγοράς της από τη JetBlue.
Από την αρχή του 2020, η Spirit έχει καταγράψει ζημίες άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ αντιμετωπίζει επικείμενες πληρωμές χρέους ύψους άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μέσα στο επόμενο έτος. Παρόλο που η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει τις κανονικές της πτήσεις κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι μετοχές της σημείωσαν πτώση 25% την Παρασκευή, μετά από δημοσιεύματα για πιθανή πτώχευση.
Η εταιρεία, γνωστή για τις χαμηλές τιμές της και τη στρατηγική χρέωσης για επιπλέον υπηρεσίες, προσπαθεί να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς. Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η ζήτηση για τις premium υπηρεσίες στον αεροπορικό κλάδο αυξάνεται.
Το καλοκαίρι, η Spirit εισήγαγε νέα πακέτα που περιλαμβάνουν μεγαλύτερες θέσεις, προτεραιότητα στην επιβίβαση, δωρεάν αποσκευές, internet και σνακ, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες που έχουν κερδίσει μερίδιο από τους παραδοσιακούς πελάτες της.
Η Spirit έχει πληγεί από την άνοδο του ανταγωνισμού, καθώς εταιρείες όπως η Frontier, η Southwest και η JetBlue επωφελούνται από την επικείμενη μείωση του δρομολογίου της Spirit κατά 20% για το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Επιπλέον, τεχνικά προβλήματα με κινητήρες της Pratt & Whitney ανάγκασαν την εταιρεία να καθηλώσει δεκάδες αεροσκάφη της και να προχωρήσει σε περικοπές πιλότων.
Η Spirit αποτέλεσε στόχο εξαγοράς λόγω του σχετικά νέου στόλου της. Παρόλο που η Frontier προσπάθησε να συγχωνευτεί με τη Spirit το 2022, η JetBlue κατέθεσε ανώτερη προσφορά ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, το Υπουργείο Δικαιοσύνης μπλόκαρε τη συμφωνία, επικαλούμενο κινδύνους αύξησης τιμών για τους επιβάτες της Spirit, και η συμφωνία κατέρρευσε οριστικά τον Μάρτιο.
Παρά την κρίση, η Spirit σχεδιάζει να συνεχίσει τις λειτουργίες της και να επανέλθει δυναμικά, χρησιμοποιώντας τη διαδικασία πτώχευσης για αναδιάρθρωση των χρεών της. Το μέλλον της εταιρείας εξαρτάται από την ικανότητά της να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και να διατηρήσει τη θέση της στον έντονα ανταγωνιστικό κλάδο των αερομεταφορών.
Με πληροφορίες από Forbes