Περίπου τα δύο τρίτα των Αμερικανών ενηλίκων δηλώνουν ότι έχουν αισθανθεί πρόσφατα την ανάγκη να περιορίσουν την κατανάλωση ειδήσεων σχετικά με την πολιτική και την κυβέρνηση, με τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι αμερικανικές εκλογές και η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο δεν έχει επηρεάσει μόνο το πολιτικό τοπίο, αλλά και τις τηλεθεάσεις στις ΗΠΑ. Πολλοί Αμερικάνοι είναι εξαντλημένοι από την προεκλογική περίοδο, η πλειοψηφία των Δημοκρατικών απογοητευμένοι με το εκλογικό αποτέλεσμα, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν ότι ξέρουν τι έρχεται «και απλώς παίρνουμε λίγο χρόνο για να ξεκουραστούμε».
Ένα μικρότερο ποσοστό Αμερικανών περιορίζει την κατανάλωση ειδήσεων σχετικά με τους πολέμους σε Μέση Ανατολή και Ουκρανία, την οικονομία ή την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με την έρευνα του Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research.
Κυρίως οι Δημοκρατικοί «αποσύρονται» από τις ειδήσεις
Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη στις αρχές Δεκεμβρίου, διαπίστωσε ότι περίπου 7 στους 10 Δημοκρατικούς δηλώνουν ότι «αποσύρονται» από τις πολιτικές ειδήσεις.
Το ποσοστό δεν είναι τόσο υψηλό για τους Ρεπουμπλικάνους, οι οποίοι έχουν λόγους να γιορτάζουν τη νίκη του Τραμπ. Παρόλα αυτά, περίπου 6 στους 10 Ρεπουμπλικάνους λένε ότι ένιωσαν την ανάγκη να πάρουν κι αυτοί λίγο χρόνο μακριά, ενώ το ποσοστό για τους ανεξάρτητους είναι παρόμοιο.
Οι διαφορές είναι πολύ πιο έντονες για τα ειδησεογραφικά τηλεοπτικά δίκτυα. Μετά τη νύχτα των αμερικανικών εκλογών της 5ης Νοεμβρίου έως τις 13 Δεκεμβρίου, η τηλεθέαση του MSNBC στην prime time ζώνη ήταν κατά μέσο όρο 620.000, μειωμένη κατά 54% σε σχέση με την προεκλογική τηλεθέαση φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen. Για την ίδια χρονική σύγκριση, ο μέσος όρος των 405.000 θεατών του CNN ήταν μειωμένος κατά 45%.
Στο Fox News Channel, ένα αγαπημένο ειδησεογραφικό δίκτυο για τους οπαδούς του Ντόναλντ Τραμπ, ο μετεκλογικός μέσος όρος των 2,68 εκατομμυρίων τηλεθεατών είναι αυξημένος κατά 13%, δήλωσε η Nielsen.
Η μετεκλογική μείωση της τηλεθέασης από πλευράς οπαδών του ηττημένου υποψηφίου προέδρου δεν αποτελεί νέα τάση για τα δίκτυα που έχουν ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό με το κομματικό κοινό. Το MSNBC είχε παρόμοια προβλήματα μετά την εκλογή του Τραμπ το 2016, ενώ το ίδιο συνέβη και στο Fox το 2020.
Θα ανακάμψει το πολιτικό ενδιαφέρον όταν αναλάβει ο Τραμπ;
Το MSNBC μπορεί να παρηγορηθεί από την ιστορία. Τα προηγούμενα χρόνια, τα νούμερα τηλεθέασης του δικτύου ανέκαμπταν όταν η απογοήτευση μετά από μια εκλογική ήττα έφευγε. Όταν μια νέα αμερικανική κυβέρνηση αναλαμβάνει τα καθήκοντά της, οι άνθρωποι που αντιτίθενται σε αυτήν συχνά αναζητούν χώρο συγκέντρωσης.
Η δημοσκόπηση δείχνει επίσης ότι οι Αμερικανοί επιθυμούν λιγότερη συζήτηση για την πολιτική από τα δημόσια πρόσωπα γενικά. Μετά από μια προεκλογική περίοδο όπου οι επιλογές των διασημοτήτων όπως η Τέιλορ Σουίφτ έγιναν πρωτοσέλιδα, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι Αμερικανοί είναι πιο πιθανό να αποδοκιμάζουν παρά να εγκρίνουν celebrities, μεγάλες εταιρείες και επαγγελματίες αθλητές που μιλούν για την πολιτική.
Με πληροφορίες από Associated Press