Το X του Έλον Μασκ μηνύει περισσότερες εταιρείες, ισχυριζόμενος ότι εντάχθηκαν σε μια ομάδα διαφημιστών που συνωμότησαν παράνομα για να μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Το Σάββατο, οι δικηγόροι του Έλον Μασκ υπέβαλαν τροποποιημένη καταγγελία διευρύνοντας την αγωγή του, του 2024 κατηγορώντας την Global Alliance for Responsible Media (GARM), έναν όμιλο της διαφημιστικής βιομηχανίας και εταιρείες-μέλη για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών νόμων αφού αγόρασε την πλατφόρμα που ήταν παλαιότερα γνωστή ως Twitter, το 2022. Η αρχική μήνυση υποστήριζε ότι οι εταιρείες και η GARM «συνωμότησαν» για «συλλογική παρακράτηση δισεκατομμυρίων σε διαφημιστικά έσοδα». Κατονομάζει δε συγκεκριμένα αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων CVS, Mars, Ørsted και Twitch.
Με τη νέα μήνυση προσθέτει στη λίστα τις Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, Lego, Pinterest, Tyson Foods και Shell International.
Η μήνυση ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες μέλη της GARM ενήργησαν για να επιβάλουν τη συμμόρφωση της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων σε ορισμένα πρότυπα ασφάλειας και τις ευνόησε η GARM όταν σταμάτησαν συλλογικά να αγοράζουν διαφημίσεις στο X.
Η καταγγελία ισχυρίζεται επίσης ότι οι εταιρείες-μέλη πανηγύρισαν όταν το X δεν πέτυχε τους προβλεπόμενους στόχους εσόδων της και ότι το μποϊκοτάζ συνεχίζει να επηρεάζει την εταιρεία σήμερα, παρά το γεγονός ότι το Χ εφαρμόζει πρότυπα «τα οποία πληρούν ή υπερβαίνουν αυτά που καθορίζονται από την GARM».
Οι Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, Lego, Pinterest, Tyson Foods και Shell International δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα της USA TODAY για σχολιασμό.
Οι δικηγόροι του Έλον Μασκ υποστήριξαν ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να μπορούν να ορίζουν τα δικά τους πρότυπα ασφάλειας για τις εταιρείες που είναι «βέλτιστα» για την πλατφόρμα και τους χρήστες τους σε μια ανταγωνιστική αγορά, η οποία με τη σειρά της θα ενημερώνει τις ατομικές αποφάσεις των διαφημιζόμενων για το πού θα διαφημιστούν.
«Όμως η συλλογική δράση μεταξύ ανταγωνιστών διαφημιζόμενων για να υπαγορεύσει τα πρότυπα ασφάλειας επωνυμίας που θα εφαρμόζονται από τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης συντομεύει την ανταγωνιστική διαδικασία και επιτρέπει στις συλλογικές απόψεις μιας ομάδας διαφημιζόμενων με ισχύ στην αγορά να υπερισχύουν των συμφερόντων των καταναλωτών», συνεχίζει η καταγγελία του Μασκ.
Από όταν ο Έλον Μασκ εξαγόρασε και μετονόμασε το Twitter σε X, η πλατφόρμα και ο αλγόριθμός της έχουν αλλάξει δραστικά. Ο Έλον Μασκ απέλυσε το προσωπικό του Twitter, έκοψε την εποπτεία περιεχομένου και επανέφερε ορισμένους λογαριασμούς που είχαν απαγορευτεί στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Όλο αυτό το διάστημα, το Χ είχε μια αμφιλεγόμενη σχέση με τους διαφημιστές. Πέρυσι, η διευθύνουσα σύμβουλος του X Linda Yaccarino δημοσίευσε μια ανοιχτή επιστολή προς τους διαφημιστές, υποστηρίζοντας τους τρόπους με τους οποίους η σχέση αυτή έχει βλάψει την πλατφόρμα.
Με πληροφορίες από USA Today