Το ελικόπτερο με τον CEO της Siemens Ισπανίας και την οικογένειά του είχε μηχανικό πρόβλημα μήνες πριν τη συντριβή του

Το ελικόπτερο με τον CEO της Siemens Ισπανίας και την οικογένειά του είχε μηχανικό πρόβλημα μήνες πριν τη συντριβή του Facebook Twitter
0

Σοβαρά ερωτήματα για τη συντήρηση και την πτητική ικανότητα του ελικοπτέρου που συνετρίβη στον ποταμό Χάντσον σκορπίζοντας τον θάνατο σε έξι ανθρώπους, μεταξύ των οποίων ο CEO της Siemens Ισπανίας, Αγκουστίν Εσκομπάρ και η οικογένειά του, προκαλεί η αποκάλυψη ότι το αεροσκάφος Bell206L-4 LongRanger IV είχε παρουσιάσει μηχανικά προβλήματα αρκετούς μήνες πριν την τραγωδία.

Το μοιραίο ελικόπτερο, κατασκευής 2004 και ιδιοκτησίας της εταιρείας New York Helicopter, είχε καταγράψει πάνω από 12.700 ώρες πτήσης και είχε υποβληθεί σε επισκευές από τον Σεπτέμβριο του 2024, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Δύο ειδικές οδηγίες αξιοπλοΐας είχαν εκδοθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, σχετικές με πιθανή αποκόλληση των πτερυγίων και φθορές στους άξονες του ουραίου ρότορα.

Παρά τις υποδείξεις για αυστηρούς ελέγχους, δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί αν είχαν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες επιθεωρήσεις. Μέχρι στιγμής, σημαντικά τμήματα του ελικοπτέρου, μεταξύ αυτών και οι ρότορες, παραμένουν άφαντα, ενώ οι καταδυτικές ομάδες της Αστυνομίας της Νέας Υόρκης συνεχίζουν τις έρευνες στον βυθό του ποταμού.

Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το Manhattan Skyport στις 13:50 τοπική ώρα, μεταφέροντας την οικογένεια του κορυφαίου στελέχους της Siemens – τη σύζυγό του Mercè Camprubí Montal και τα τρία ανήλικα παιδιά τους, Augustin (10), Mercedes (8) και Victor (4). Πιλότος ήταν ο 36χρονος Sean Johnson, βετεράνος των Navy SEAL.

Περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση, το αεροσκάφος διαλύθηκε στον αέρα. Ερασιτεχνικά πλάνα κατέγραψαν τη στιγμή που τουλάχιστον ένας ρότορας εξακολουθούσε να περιστρέφεται, ενώ άλλα εξαρτήματα σκορπίζονταν στον ουρανό, πριν η άτρακτος καταλήξει στον ποταμό.

Έρευνες για την αιτία και τις ευθύνες

Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε πως η έρευνα επικεντρώνεται τόσο στην τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους όσο και στο ιστορικό συντήρησης της εταιρείας που πραγματοποιούσε τουριστικές πτήσεις στην περιοχή της Νέας Υόρκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ελικόπτερο της New York Helicopter εμπλέκεται σε πτώση στον Χάντσον. Το 2013, άλλο ελικόπτερο Bell 206 της εταιρείας είχε χάσει την ισχύ του, αλλά τότε το πλήρωμα και οι επιβάτες είχαν επιβιώσει.

Ο διευθύνων σύμβουλος της New York Helicopter, Michael Roth, είχε δηλώσει στο παρελθόν: «Αυτά είναι μηχανές, και σπάνε». Η φράση, που ειπώθηκε μετά το ατύχημα του 2013, επανέρχεται σήμερα με τραγικό τρόπο, καθώς η νέα αεροπορική τραγωδία προκαλεί κύμα ανησυχίας για τα πρότυπα ασφαλείας στις τουριστικές πτήσεις με ελικόπτερο.

Η έρευνα των αρχών συνεχίζεται εντατικά, ενώ το θέμα λαμβάνει και διεθνείς διαστάσεις, δεδομένης της ιδιότητας του Εσκομπάρ ως επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες θυγατρικές της Siemens στην Ευρώπη.


 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάκελος θανάτου»: Ο Τραμπ ακυρώνει τους αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης των μεταναστών

Διεθνή / «Φάκελος θανάτου»: Ο Τραμπ ακυρώνει τους αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης των μεταναστών

Εντάσσοντας τους μετανάστες στον «κύριο φάκελο θανάτου» της Κοινωνικής Ασφάλισης, η κυβέρνηση Τραμπ επιδιώκει να αποκόψει την πρόσβαση των μεταναστών σε πιστωτικές κάρτες, τραπεζικούς λογαριασμούς και άλλες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες
LIFO NEWSROOM
Ιράν: Σε φυλάκιση καταδικάστηκαν οι σκηνοθέτες της ταινίας «Το αγαπημένο μου γλυκό» επειδή η ηρωίδα δεν φορά μαντίλα

Διεθνή / Ιράν: Σε φυλάκιση καταδικάστηκαν οι σκηνοθέτες της ταινίας «Το αγαπημένο μου γλυκό» επειδή η ηρωίδα δεν φορά μαντίλα

«Το αγαπημένο μου γλυκό» είχε βραβευθεί στο διεθνές φεστιβάλ του Σικάγο το 2024, όμως οι σκηνοθέτες δεν είχαν μπορέσει να φύγουν από το Ιράν, καθώς τους είχαν αφαιρεθεί τα διαβατήρια
LIFO NEWSROOM