Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ- Τέμπη: Το μπάζωμα κατέστρεψε σημαντικά στοιχεία - Δεν βρήκαμε κάποιον κεντρικό σχεδιαστή που το διέταξε - Εύφλεκτο υλικό 2,5 τόνων

Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ- Τέμπη: Το μπάζωμα κατέστρεψε σημαντικά στοιχεία - Δεν φαίνεται να υπήρχε κεντρική εντολή για αυτό Facebook Twitter
Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου
0

Σημαντικές δηλώσεις σχετικά με τη διαχείριση του χώρου μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έκανε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν σοβαρές ελλείψεις στην οργάνωση και την αντιμετώπιση της κρίσης.

«Αυτό που πρέπει να πω είναι ότι όντως η διαχείριση του χώρου μετά το δυστύχημα έγινε εντελώς λανθασμένα. Από εκεί και πέρα, όμως, η επιτροπή, σε όλες τις ενέργειες και τις έρευνες που έκανε, διαπίστωσε ότι χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να βρει κάποιον κεντρικό σχεδιαστή που διέταξε ένα μπάζωμα ή να κρυφτούν στοιχεία. Κανείς δεν έχει καταθέσει κάτι τέτοιο σε εμάς» ανέφερε ο Χρήστος Παπαδημητρίου. 

«Η άποψή μας είναι ότι υπήρχε μια παντελής άγνοια. Δεν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης, δεν υπήρχαν πρωτόκολλα για τέτοιες συγκρούσεις. Υπήρχε παντελής έλλειψη γνώσεων και σχεδίου για να αντιμετωπιστεί κάτι τόσο συγκλονιστικό. Δεν φαίνεται να υπάρχει κεντρική εντολή για το μπάζωμα. Πυροσβεστική, αστυνομία, όλοι όσοι πήγαν εκεί – βλέπει κανείς ένα άγχος και μια αγωνία να αποκατασταθεί ο χώρος. Ίσως, στο πίσω μέρος του μυαλού τους, είχαν τη σκέψη: 'Τώρα πρέπει να αποκαταστήσουμε την κυκλοφορία'. Αν υπήρχε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τότε δεν θα είχε γίνει το μπάζωμα και αυτή η απώλεια στοιχείων. Δεν υπήρχαν οι αρμόδιοι που να ξέρουν πώς να το διαχειριστούν. Ακούσαμε ότι το διαχειρίστηκαν ως τροχαίο ατύχημα, αφού η Πυροσβεστική και η Τροχαία αναλαμβάνουν τέτοιες περιπτώσεις» σημείωσε.

Σχετικά με τυχόν πολιτική παρέμβαση ανέφερε πως «δεν βρήκαμε ένδειξη πολιτικής παρέμβασης. Δεν είχα εγώ ο ίδιος κάποια πολιτική παρέμβαση. Κανείς δεν σήκωσε το τηλέφωνο να μου πει: 'Είσαι πρόεδρος, κάνε αυτό και αυτό'. Αν θέλαμε να κρύψουμε κάτι, δεν θα φέρναμε τους πιο ειδικούς ανθρώπους που υπάρχουν γι’ αυτό στην Ευρώπη."

Για τον σταθμάρχη, τόνισε ότι «o σιδηροδρομικός σταθμός στη Λάρισα είναι ο πιο δύσκολος στην Ελλάδα. Ένας σταθμάρχης χρειάζεται 1,5 χρόνο εκπαίδευση – εκείνος είχε εκπαιδευτεί έναν μήνα. Στη βραδινή βάρδια υπήρχε μόνο ένας. Είχε κάνει 90 επικοινωνίες σε μία ώρα». 

Για τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας διευκρίνισε πως «αυτό που έπρεπε να κάνει ήταν να επαναλάβει την εντολή. Δεν ήταν ο μόνος που δεν το έκανε, αλλά δεν το έκανε. Εφόσον είδε ότι μπήκε σε λάθος γραμμή, έπρεπε να ακινητοποιήσει το τρένο. Αυτό είχε ξανασυμβεί στο παρελθόν. Όμως, σε περίπτωση που η άλλη γραμμή είχε βλάβη, θεώρησε ότι ήταν κάτι συνηθισμένο και δεν του έκανε εντύπωση» επισήμανε. 
 

Εύφλεκτο υλικό 2,5 τόνων

Για την έκρηξη, σημείωσε ότι «με βάση τα βίντεο, η επιτροπή, απευθυνόμενη σε κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, δίνει το πιθανότερο σενάριο ότι υπήρχε η ύπαρξη εύφλεκτου υλικού 2,5 τόνων. Η έρευνά μας είναι ανοιχτή – δεν σταματά εδώ». 

Οι δηλώσεις του Προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ καταδεικνύουν την έλλειψη δομημένου σχεδίου διαχείρισης κρίσεων, τις αδυναμίες στον συντονισμό των υπηρεσιών και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν όσοι βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος. Η έρευνα συνεχίζεται με στόχο να δοθούν απαντήσεις σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το υπουργείο Μεταφορών για το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: Ήδη εφαρμόζονται αλλαγές

Ελλάδα / Το υπουργείο Μεταφορών για το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: Ήδη εφαρμόζονται αλλαγές

Το πόρισμα επιβεβαιώνει τα βασικά συμπεράσματα της Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) και η οποία οδήγησε στην εφαρμογή Σχεδίου Δράσης στα ελληνικά τρένα
LIFO NEWSROOM