ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ MEDITERRANEAN COLLEGE

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ MEDITERRANEAN COLLEGE Facebook Twitter
0

Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε  από το Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας ) του MediterraneanCollegeμε την συνδρομή της Σχολής Μηχανικών του Κολλεγίου.

Μέσω των αποτελεσμάτων που  προέκυψαν αναδεικνύονται συμπεράσματα σχετικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την βιώσιμη ανάπτυξη που στόχο έχει τόσο την μικρότερη δυνατή δαπάνη πρώτης ύλης όσο και την εκπαίδευση των ίδιων των πολιτών με την περιβαλλοντική μέριμνα να αποτελεί διαδικασία πλήρως ενταγμένη στον καθημερινό τρόπο ζωής και στους χώρους που κινούνται. Απώτερος σκοπός της έρευνας είναι να συμβάλει στην δημιουργία μίας περισσότερο πράσινης καθημερινότητας.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα της έρευνας στις ενότητες: Γ. Περιβαλλοντική Επίγνωση και Δ. περιβαλλοντική Συμπεριφορά.

Ταυτότητα της Έρευνας:

Σκοπός της έρευνας ήταν  να διαπιστώσει  πόσο «οικολογικά» και «πράσινα» είναι τα σπίτια μας, καθώς επίσης και το βαθμό περιβαλλοντικής  συνειδητοποίησης.

Η έρευνα  πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο του 2012, με την επιστημονική συνδρομή του Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας ) του Mediterranean College και τη συμμετοχή  των φοιτητών και του ακαδημαϊκού προσωπικού της Σχολής Μηχανικών του Κολεγίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε Online, με τη μέθοδο του δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 400 ερωτηματολόγια,  σε γυναίκες και άνδρες όλων των ηλικιών, σε πανελλαδικό επίπεδο.

Κύρια Ευρήματα:

Α. Οικογενειακά – Δημογραφικά Στοιχεία

1.  Φύλλο: Άνδρες: 45%- Γυναίκες: 55%

2. Ηλικία:

20-24: 10%

25-29: 12%

30-34: 10%

35-39: 18%

40-44: 16%

45-49: 14%

50-54: 12%

54 και άνω: 8%

3. Επίπεδο Σπουδών:

Λύκειο: 25%

ΙΕΚ: 9%

ΤΕΙ: 21%

Πανεπιστήμιο: 45%

4. Οικογενειακή Κατάσταση:

Άγαμος:  27 %

Έγγαμος: 73%

5. Αριθμός μελών στην Οικογένεια που ζείτε:

Κανένα: 12%

1 μέλος: 7%

2 μέλη: 18%

3 μέλη: 22%

4 μέλη: 30%

5 μέλη: 9%

6 μέλη: 2%

6. Ποιο είναι το επάγγελμά σας:

-Δημόσιος / Ιδιωτικός Υπάλληλος: 47%

- Ελεύθερος Επαγγελματίας:  28%

-Φοιτητής / Μαθητής: 12%

-Άλλο: 13%

7. Ετήσιο Εισόδημα Οικογένειας

< 5.000: 8%

5.000 -10.000: 16%

10.000 20.000: 31%

20.000 -30.000: 22%

30.000 -40.000: 16%

40.000-50.000: 7%

Β. Στοιχεία Κατοικίας

1. Περιοχή Κατοικίας:

Αττικής: 30%

Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης: 6%

Β. Αιγαίου: 3%

Δυτικής Ελλάδας: 5%

Δυτικής Μακεδονίας: 8%

Ηπείρου: 6%

Θεσσαλίας: 9%

Ιονίων Νήσων: 2%

Κεντρικής Μακεδονίας: 9%

Κρήτης: 7%

Ν. Αιγαίου: 2%

Πελοποννήσου: 6%

Στερεάς Ελλάδας: 7%

2. Ιδιόκτητη Κατοικία

Ναι: 78%

Όχι: 22%

3. Έτος  Κατασκευής:

1960-1969: 16%

1970-1979: 19%

1980 -1989: 17%

1990-1999: 16%

2000 -2009: 27%

2010-2013: 5%

4. Τύπος Κατοικίας:

Διαμέρισμα: 61%

Μεζονέτα: 13%

Αυτόνομη Κατοικία: 26%

5. Αριθμός Δωματίων:

Γκαρσονιέρα: 7%

Δύο: 12%

Τρία: 23%

Τέσσερα: 24%

Πέντε: 22%

Έξι: 9%

Περισσότερα: 3%

6. Έκταση Κατοικίας:

Έως 50 τ.μ.: 12%

51-100 τ.μ.: 59%

101-150 τ.μ.: 18%

151-200 τ.μ.: 11%

7. Κύριος Τύπος Θέρμανσης:

Καλοριφέρ – Λέβητας Πετρελαίου: 55%

Καλοριφέρ – Λέβητας Φυσικού Αερίου: 15%

Σόμπα: 4%

Τζάκι: 7%

AirCondition: 13%

Άλλο: 6%

8. Συμπληρωματικοί Εναλλακτικοί Τρόποι Θέρμανσης:

Καλοριφέρ – Λέβητας Πετρελαίου: 12%

Καλοριφέρ – Λέβητας Φυσικού Αερίου: 0%

Σόμπα: 13%

Τζάκι: 30%

Air Condition: 45%

9. Εγκατεστημένος Ηλιακός Θερμοσίφωνας

Ναι: 42%

Όχι: 58%

10. Εγκατεστημένα Διπλά Παράθυρα Αλουμινίου:

Ναι: 56%

Όχι: 44%

11. Ύπαρξη Επιτοίχιας  Μόνωσης:

Ναι: 38%

‘Όχι: 62%

12. Τι είδους Λάμπες Φωτισμού Χρησιμοποιείται στην οικία σας:

Πυρακτώσεως: 25%

Αλογόνου:  18%

Φθορισμού: 24%

‘Άλλο (ατμών νατρίου χαμηλής πίεσης, LED, ατμών υδραργύρου υψηλής πίεσης, κ.λ.π.): 18%

Δεν γνωρίζω:  15%

Γ. Περιβαλλοντική Επίγνωση

1.Το Περιβάλλον βρίσκεται:

Σε καλή κατάσταση: 5%

Όχι σε τόσο καλή κατάσταση, αλλά μπορεί να διασωθεί εύκολα με λίγη προσπάθεια: 11%

Σε κακή κατάσταση, αλλά μπορεί να διασωθεί με πολύ προσπάθεια: 80%

Σε πολύ κακή κατάσταση που λίγα πράγματα μπορούμε να κάνουμε: 1%

Δε γνωρίζω / Δεν έχω άποψη: 3%

2. Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει περιβαλλοντικά ο πλανήτης:

Η τρύπα του Όζοντος: 7%

Τα τοξικά απόβλητα: 10%

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου: 34%

Η μόλυνση των υδάτων: 13%

Η μόλυνση του αέρα: 6%

Η αποψίλωση / καταστροφή των δασών: 26%

Δεν γνωρίζω / Δεν έχω άποψη: 4%

3. Ποιος ευθύνεται περισσότερο για τη μόλυνση:

Οι Βιομηχανίες: 23%

Οι Κυβερνήσεις: 62%

Οι απλοί άνθρωποι: 11%

Δεν γνωρίζω / Δεν έχω άποψη: 4%

4. Ποιοί κατά την γνώμη σας πρέπει να επωμιστούν την ευθύνη για την δημιουργία ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος;

Οι Βιομηχανίες: 11%

Οι Κυβερνήσεις: 26%

Περιβαλλοντικές Οργανώσεις: 1%

Οι Επιστήμονες / Μηχανικοί: 1%

Οι απλοί άνθρωποι: 3%

Όλοι οι παραπάνω: 58%

5. Λαμβάνοντας υπόψη την άποψή σας για την κατάσταση του περιβάλλοντος, πως θα χαρακτηρίζατε το μέλλον του;

Όμορφο και ελπιδοφόρο: 4%

Προκλητικό:  6%

Αβέβαιο, αλλά αναστρέψιμο: 83%

Ζοφερό και μη αναστρέψιμο:  7%

Δ. Περιβαλλοντική Συμπεριφορά:

1.Ανακυκλώνεται τα απορρίμματα του σπιτιού σας:

Ναι: 78%

Όχι: 22%

2. Αν ναι πόσο συχνά:

 Καθημερινά: 72%

1-2 φορές την εβδομάδα: 24%

4-5 φορές την εβδομάδα: 4%

3. Ανησυχείτε για το περιβάλλον; :

Καθόλου: 2%

Λίγο: 6%

Αρκετά: 52%

Πολύ: 40%

4. Πόσο σας ενδιαφέρει η οικολογία; :

Καθόλου: 1%

Λίγο: 12%

Αρκετά: 52%

Πολύ: 35%

5. Σε περίπτωση που αγοράζετε μια νέα ηλεκτρική συσκευή για το σπίτι σας (π.χ. ψυγείο), ποια συσκευή θα αγοράζατε αναφορικά με την υπερθέρμανση του πλανήτη;

Ενεργειακού τύπου C:  11 %

Ενεργειακού τύπου Α+ /Α:  82%

Την φθηνότερη συσκευή:  7%

6.Τις εξαντλημένες μπαταρίες από τις ηλεκτρικές συσκευές σας τις:

Πετάτε στα σκουπίδια: 10%

Τις μαζεύετε και τις παραδίδετε στα κατάλληλα σημεία: 90%

7. Χρησιμοποιείτε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες;

Ναι: 61%

‘Όχι: 39%

8. Μια χαλασμένη ηλεκτρική συσκευή την:

Πετάτε στα σκουπίδια: 9%

Μεταφέρετε σε κατάλληλους χώρους ανακύκλωσης: 91%

9.1 Οι περιβαλλοντικές σας ανησυχίες, έχουν επηρεάσει τον Τρόπο Μεταφοράς σας:

Ναι: 55%

Όχι: 45%

9.2. Την νοοτροπία αγοράς νέου αυτοκινήτου:

Ναι: 68%

Όχι: 32%

9.3. Τον τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου:

Ναι: 64%

Όχι: 36%

9.4. Αγορά Προϊόντων π.χ. αγορά χαρτιού που προέρχεται από ανακύκλωση:

Ναι:  79%

Όχι:  21%

10.Αν έχετε κάποια οικολογικής συνήθεια παρακαλώ περιγράψτε την:

 Οι πιο δημοφιλείς απαντήσεις ήταν:

 - Χρησιμοποιώ ποδήλατο στις μετακινήσεις μου: 6%

- Χρησιμοποιώ υφασμάτινες τσάντες για την μεταφορά των καθημερινών αγορών: 5%

- Κομποστοποίηση: 3%

Σχολιασμός της έρευνας από την Επικεφαλή της Σχολής Μηχανικών του Mediterranean College, κα Ελένη Μισοκεφάλου:

Η πρωτοβουλία του Κέντρου Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Mediterranean College, προκύπτει από την αναγκαιότητα ερμηνείας του φαινομένου της ολοένα και αυξανόμενης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης καθώς και της εξεύρεσης κατάλληλης στρατηγικής. Στόχο έχει την συμβολή στην βελτίωση του φαινομένου καθώς η επίλυση του προβλήματος στην πραγματικότητα φαντάζει ουτοπική. Εκτείνοντας την έρευνα από την ατομική στην παγκόσμια κλίμακα, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού του βαθμού επίγνωσης των ερωτηθέντων γεγονός που οδηγεί σε συμπεράσματα σχετικά με την ανάληψη της ατομικής ευθύνης. Είναι, άλλωστε, δεδομένο ότι η επίγνωση της κατάστασης είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς την ανατροπή αυτής.

Ανάμεσα στα αισιόδοξα μηνύματα που η ανάλυση της έρευνας εκπέμπει είναι το γεγονός ότι οι πολίτες γνωρίζουν την κρισιμότητα της κατάστασης καθώς και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων με στόχο ριζικές αλλαγές. Είναι επίσης, αξιόλογη η προσπάθεια που η πλειοψηφία διενεργεί προς αυτή τη κατεύθυνση.

Είναι όμως και πολλές οι απαραίτητες δράσεις σε ατομικό επίπεδο που δεν λαμβάνουν χώρα αν και η απαιτηθείσα ενέργεια για αυτές δεν είναι σημαντική σε σχέση με το αποτέλεσμα. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει περίτρανα την έλλειψη ενημέρωσης που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία του κοινού. Αξιοσημείωτη είναι η τάση μετακύλησης της ευθύνης στους κυβερνώντες και αποποίησης της σε ατομικό επίπεδο.

 Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ελπιδοφόρα  την εν λόγω έρευνα και να την χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή συντονισμού των προσπαθειών για μία εντατικότερη και πληρέστερη ενημέρωση του κοινού καθώς όλα δείχνουν  πως ο κόσμος ενδιαφέρεται, πράττει και ελπίζει αρκεί να γνωρίζει και να ενημερώνεται.

0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM