ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

I love Athens #25

Facebook Twitter
0

True blue


baby

I love you

(Θαυμαστής της Madonna χτυπάει στην Θερμοπυλών και στους γύρω δρόμους. Εδώ στο τοίχο έξω απ το Καρουζέλ)

Booo!

Είναι το τελευταίο μισάωρο της θεατρικής παράστασης «Κατσαρίδα» και τα γέλια όσων βρίσκονται στο Θέατρο Πέτρας, καλύπτουν τις ατάκες των ηθοποιών. Η  συνάντηση της κατσαρίδας  με την πεταλούδα είναι η κορυφαία στιγμή σε αυτό το απρόβλεπτο, σουρεαλιστικό ταξίδι του εντόμου.  «Δεν θυμάμαι από πότε είχα να γελάσω τόσο. Το γέλιο είναι και άσκηση για τους μυς»μου λέει ο Β στο τέλος της παράστασης δείχνοντας το στήθος του, λες και ετοιμάζεται να βγει σε εκπομπή του ΤΗΛΕ-ΦΩΣ(«Και τώρα φίλες και φίλοι ήρθε η ώρα να φερθείτε με σεβασμό στο έντερο σας. Λαχανικά λοιπόν, για υγεία και ευεξία»)

Στην έξοδο ακούμε μόνο θετικά σχόλια από τον κόσμο και παίρνουμε από τα χέρια ενός κυρίου μια φωτοτυπία με την υπόθεση της επόμενης θεατρικής παράστασης που θα παιχτεί  στο θέατρο Πέτρας. Καθώς το μοιράζει μας λέει «Εμείς βέβαια δεν είμαστε τόσο πειραματικοί όσο η Κατσαρίδα, είμαστε πιο κλασσικοί αλλά είμαστε το ίδιο καλοί». Θέλω να του φωνάξω στη μούρη «Θα το κρίνουμε εμείς τι είστε και τι δεν είστε» αλλά φεύγω αμίλητος γιατί το θέατρο «έχει εξημερώσει τα άγρια ένστικτα μου ».Περιμένουμε στη στάση το Α11 μαζί με δυο σαρανταπεντάρες  που στο άκουσμα των λέξεων «σταθμός Αττική», ξεροκαταπίνουν. Πηγαίνουν Φάληρο.«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να φτάσουμε απευθείας στον Άγιο Αντώνιο;»με ρωτάει η μια από αυτές. «Όχι» της λέω χαιρέκακα.

Μέσα στο λεωφορείο μας πιάνουν κουβέντα για την παράσταση. Τους κούρασε ο αυτοσχεδιασμός. «Δεν υπήρχε συνοχή. Αυτό είναι κουραστικό. Εσάς παιδιά σας άρεσε;». Όταν της λέω ναι προσπαθεί να τα μπαλώσει. Ήθελε να σιγοντάρω την απογοήτευση της αλλά βρήκε τοίχο.«Ίσως ήταν πιο προχωρημένο απ όσο μπορούσαμε να αντέξουμε» μου λένε και μετά με ρωτάνε ξανά για τον σταθμό Αττική. Αν είναι μακριά απ τη στάση του λεωφορείου, αν θα χρειαστεί να περπατήσουν εκεί «που εμείς τι δουλειά έχουμε, χαχαχα», αν θα κατέβουμε και εμείς.

Όταν βγαίνουν στη Λιοσίων θυμίζουν πλουσιοκόριτσα που χάθηκαν στο γκέτο. Γυρίζουν τα κεφάλια τους νευρικά και κρατούν σφιχτά της τσάντες. Μου έρχεται να τους φωνάξω μέσα στα αυτιά «Booo!» για να δω πως θα αντιδράσουν.

Ροζ κύκλοι

Περπατάω ανάμεσα στους πάγκους των βιβλίων στο Ζάππειο. Μαζί με τους  γνωστούς, εκδοτικοί οίκοι που διαβάζω το όνομα τους για πρώτη φορά. Παρατηρώ τους ανθρώπους που κάθονται στους πάγκους. Αρκετοί είναι αυτοί που μοιάζουν με τα βιβλία τους!

Μια γυναίκα κοιτάζει τα νύχια της πάνω απ τα βιβλία της Λένας Μαντά, ένας κύριος που θυμίζει φυσιογνωμικά των Αϊνστάιν τοποθετεί με προσοχή ένα βιβλίο φυσικής στη σωστή του θέση, σκληρά βλέμματα πάνω από βιβλία για το τζούντο και το καράτε, ένας κύριος με μυωπικά γυαλιά κοιτάζει τους ανθρώπους κουρασμένα και ταυτόχρονα με έπαρση πάνω από βιβλία του Τολστόι. Μένω στον πάγκο μιας γυναίκας που έχει μόνο εκκλησιαστικά βιβλία. Πίσω από τα τεράστια μυωπικά της γυαλιά, βλέπω ροζ κύκλους γύρω από τα μάτια της. Την φαντάζομαι να διαβάζει τα βράδια βίους αγίων. Οι άγιοι της κάνουν δώρο τους ροζ κύκλους αντί για τους μαύρους  των άπιστων. Κάθε φορά που ανοίγει τις σελίδες τους αναβλύζει ιερό μύρο.

«Δεν ταξίδεψε ποτέ αλλά ότι έγραψε επαληθεύτηκε» λέει σε δυο πιτσιρίκια που κουνάνε το κεφάλι τους , χωρίς να πείθονται. Φεύγουν χωρίς να αγοράσουν. Την αφήνω και εγώ. Στη αμαρτωλή μου σακούλα κοχλάζουν η Οδός Πανός με εξώφυλλο τη Μαλβίνα και τα καθάρματα του Τζόρτζ Πελεκάνος.

Παλιά Εδέμ

Προσπαθώ να σηκωθώ απ τον καναπέ δήθεν αγνοώντας την πιασμένη μέση μου. Έχω ρίξει την αριστερή μου γροθιά  στο εξώφυλλο της Lifo ακριβώς κάτω απ το πιγούνι του Dirty Beaches και με το δεξί χέρι προσπαθώ να πιαστώ από το μπράτσο μιας πολυθρόνας . Απ τα ανοιχτά παράθυρα ακούγεται η φωνή του Κώστα Χατζή. Κάτι τραγουδάει για τους ταπεινούς. Μετά λέει για την γη που μοιάζει ψηλά με ζωγραφιά. Μετά κάποιο κομμάτι  που δεν  ξέρω. Πρέπει να είναι cd εφημερίδας. Όσο τον ακούω μεγαλώνω με αστραπιαία ταχύτητα. Έχω γίνει πια ένα κακό γεροντάκι.

Όταν καταφέρνω να σηκωθώ βάζω την «Παλιά Εδέμ» απ τους Φανταστικούς ήχους. «Να για να μάθεις!» μονολογώ.

0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ