Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Νανούρη* Από τον Πάνο Μιχαήλ

Facebook Twitter
0

 

 

 

 

Οι γαμπροί της Ευτυχίας του Αλέκου Σακελλάριου

 


“Να της βάλω κάνα καφάσι στο κεφάλι;” “Να τη διπλώσω με γάζες και να πω ότι τρακάρισε με καμιά μπουλντόζα;” “Να της φορέσω φερετζέ και να πω την είχαμε ταμένη στη χάρη Της;” Μερικές από τις απορίες του Αυλωνίτη για το πώς να κρύψει το “κάλλος” της αδερφής του Βασιλειάδου ώστε να μη τη δει ο επίδοξος γαμπρός.

Πηγαίο το γέλιο, αδιανόητη φυσικότητα στον τρόπο, και σκέψεις για το πως αυτή η ηθοποιός να διαχειριζόταν στην προσωπική της ζωή το θέμα της εμφάνισης της, που με τόση ευκολία σατίριζε στις ταινίες.

Οι Γαμπροί της Ευτυχίας είναι μια Ελλάδα που έφυγε ανεπιστρεπτί.

 

 

La vie en rose του Olivier Dahan

 

Λένε ότι ήταν πιο πειστική και από την ίδια την Πιαφ! και νομίζω πως είναι η πιο αληθινή υπερβολή που έχω διαβάσει. Ζήλεψα την ευκαιρία για τέτοιου είδους μεταμόρφωση, τι ευτυχία για έναν ηθοποιό.

Πιο συγκλονιστική αποτύπωση για το πως ο καλλιτέχνης μετουσιώνει την απώλεια, από τη σκηνή που μαθαίνει το θάνατο του αγαπημένου της και τρέχει να τον βρει στο σπίτι ανοίγοντας την πόρτα που οδηγεί στη σκηνή, δεν έχω δει νομίζω.

'Ολη η ζωή μια σκηνή.

 

 

 


Όλα για τη μητέρα μου του Pedro Almodovar

 


Φυσικά λατρεύω και εγώ τον κόσμο του Αλμοντόβαρ. Εδώ κάνει εξαιρετικά (για ακόμη μια φορά) αυτό για το οποίο τον αγαπήσαμε.

Πλάθει ένα λοξό μελόδραμα με πρωταγωνιστές πρόσωπα και καταστάσεις αγαπημένα του, αποδεικνύοντας πως καμιά ιστορία του δεν τελειώνει ολότελα στη κινηματογραφική οθόνη.

Πειθοντάς μας πως το σινεμά είναι η αρχετυπική μητέρα μας.

 

 

 





Scenes from a Marriage του Ingmar Bergman

 


Αγαπημένος Μπέργκμαν. Ενώ ο σκανδιναβικός τρόπος του, μοιάζει τόσο μακρινός από το μεσογειακό μας ταμπεραμέντο, τελικά σε αγγίζει τόσο πολύ και πιάνει τις πιο μύχιες, κρυφές σκέψεις και επιθυμίες που τριβελίζουν το μυαλό, το κορμί και την ψυχή σου.  

Και τελικά ταυτίζεσαι.

 

 

 

 

Billie Elliot του Stephen Daldry

 


Αν είσαι καλλιτέχνης και βλέπεις αυτή την ταινία δε νομίζω να μην υπάρξει έστω μια στιγμή που να μην πεις : “ Αυτή είναι η ζωή μου” από μέσα σου,

βλέποντάς την, μια στιγμή που να μη συγκινηθείς.

Αγαπάς το τρελόπαιδο, ερωτεύεσαι τη δασκάλα, κλαις στη σκηνή που πατέρας και αδελφός αποφασίζουν να τον βοηθήσουν

 

και ανατριχιάζεις στη σκηνή του φινάλε.

 

 

 

 

Μια τρελή σαραντάρα του Γιάννη Δαλιανίδη


Σιγά μη χρειάζεται να γράψω γιατί λατρεύουμε τη Βλαχοπούλου! Δεν ήξερα ποια να πρωτοδιαλέξω από τις σκηνές της αγαπημένης αυτής ταινίας. Διαλέγω τη σκηνή με το Χατζηθωμά.

Απολαύστε! 


Rear Window του Alfred Hitchcock

Ο Σιωπηλός Μάρτυρας του Χίτσκοκ είναι ως ταινία η αποθέωση του σασπένς.

Γεμάτη από μικρές αλήθειες παρμένες από την αληθινή ζωή και ενορχηστρωμένες με τον μοναδικό τρόπο που είχε ο Χίτσκοκ να τις τοποθετεί στη επιφάνεια της κινηματογραφικής οθόνης.


Το παράθυρο του διαμερίσματος του είναι το μέρος όπου ο ήρωας παρακολουθεί καθημερινά τη δικιά του ταινία.

Μέχρι να καταλάβει ότι στο τέλος και αυτός είναι μέρος του (κινηματογραφικού) δράματος που νόμιζε πως παρακολουθεί. 


Dancer in the dark του Λαρς φον Τρίερ 

 



Σπαρακτική, βαριά, συγκινητική, είναι για μένα μια από τις καλυτερές του  και μια ταινία που νομίζω αποδεικνύει ότι αν θέλει μπορεί να σκηνοθετήσει οτιδήποτε τελικά, από μιούζικαλ ως ντοκιμαντέρ.

 

 

Αυτή η ταινία μοιάζει σαν να είναι ένα κολάζ από τα περισσότερα είδη σινεμά. 

 

 

 

 


 A Separation του Asghar Farhadi

 



Και να ήθελα νομίζω δε θα μπορούσα να την παραλείψω μιας και ένα μήνα αφού την είδα βρέθηκα στο Ιράν και διαπίστωσα ιδίοις όμμασι πολλά απ΄όσα περιγράφει. Πολύ βαριά ταινία, αλλά δυστυχώς έτσι ακριβώς είναι η ζωή εκεί. Όσο για το ανοιχτό της τέλος... Ακριβώς αυτό. Και κάτι ακόμα, η πιο αγαπημένη φίλη που έκανα εκεί, έχει το όνομα της ηρωίδας: Simin

 

 

 

 

 

 

 

Τι και πόσα θα μπορούσαμε να καταφέρουμε
αν αποφασίζαμε να ενώσουμε αληθινά τις δυνάμεις μας;

 


Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ