Επιστροφή στο σχολείο

Facebook Twitter
0

Τη χρονιά που ήμουν άνεργος είχα απελπιστεί τόσο πολύ, που κατέφυγα στη λύση του βοηθού κυλικειάρχη. Το κυλικείο μας τον πρώτο καιρό στεγαζόταν στο κτήριο της Περιφέρειας. Στην αρχή ο τζίρος ήταν καλός, όταν όμως ήρθε η οικονομική κρίση, οι καφέδες άρχισαν να χρηματοδοτούνται κατά 80% από ευρωπαϊκά προγράμματα. Το ποτήρι ξεχείλισε όταν αναγκάστηκα να καλέσω το γενικό λογιστήριο στις Βρυξέλλες, για να πληρωθούν δύο ανάμεικτα τοστ.

Τελικά μετακομίσαμε σε ένα γυμνάσιο, αφού πλειοδοτήσαμε στο σχετικό διαγωνισμό και λαδώσαμε τους καθηγητές με γλειφιτζούρια chupa chup. Το γυμνάσιο αυτό ήταν μεγάλο και διέθετε επιπλέον βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, συνεργείο για παπάκια και αίθουσα εκδηλώσεων. Σύμφωνα με τον κανονισμό, το κυλικείο μας έπρεπε να διαθέτει μόνο υγιεινά προϊόντα. Συγκεκριμένα, σάντουιτς με τυρί και κόκα κόλα, μπισκότα ολικής αλέσεως και κόκα κόλα, φρούτα και κόκα κόλα, ενώ επιτρέπονταν αυστηρά μονάχα φυσικοί χυμοί.

Ως εργαζόμενος στο κυλικείο έπρεπε να εξασφαλίζω τα πουρμπουάρ μου, γι’ αυτό προσπάθησα να έχω καλές σχέσεις προπάντων με τις καθηγήτριες, βάζοντάς τους κρυφά στην τσάντα πρόστυχα ποιηματάκια. Ο διευθυντής πάλι ήταν εκείνος που με συμπάθησε πιο πολύ από όλους, γιατί του είχα βγάλει κάποτε ένα αγκάθι από το πόδι. Με άφηνε συχνά να απασχολώ τα παιδιά στην αυλή, όταν είχαν κενό στα μαθήματά τους. Τους έκανα προπόνηση στο μπάσκετ κι όποιος έχανε βολή απήγγειλε όλα τα συνηρημένα ρήματα. Γρήγορα τα παιδιά έγιναν άριστοι σουτέρ και καθιερώθηκαν στις ομάδες της πόλης. Εγώ, αντίθετα, σαν έφηβος έμαθα να κάνω καλά σουτ με ασκήσεις λατινικών. Μου έχει μείνει όμως ως τραυματική εμπειρία η αποβολή μου σε κάποιον αγώνα από το διαιτητή, γιατί δεν ήξερα να κλίνω το ρήμα habeo. Ευτυχώς στο φύλλο αγώνα ο διαιτητής παρέλειψε να το σημειώσει για να μην τιμωρηθώ από τον αθλητικό δικαστή. Αρκέστηκε να γράψει ότι το ματς κύλισε χωρίς έκτροπα μαζί με την αιτιατική του bellum.

Καθώς περιδιάβαινα τις αίθουσες του σχολείου ως εργαζόμενος στο κυλικείο μου ερχόταν μια απέραντη νοσταλγία για τα μαθητικά μου χρόνια. Τα πάντα φάνταζαν στο μυαλό μου εξαιρετικά οικεία, τα χαρακωμένα θρανία, οι πριονισμένες ντουλάπες, οι δοκιμαστικοί σωλήνες στουμπωμένοι με κομμένες κοτσίδες και τα πολύχρωμα γκράφιτι. Ήταν προφανές ότι επιθυμούσα να επιστρέψω στα θρανία. Με πολύ κόπο κατάφερα να πείσω μια καθηγήτρια να με δεχτεί στην τάξη της, αφού πρώτα κατάφερα να κλίνω το πεϊνιρλί και δύο τυρόπιτες.

Μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για το μάθημα, βόλταρα στον προαύλιο χώρο και παρατηρούσα τις εκεί εγκαταστάσεις. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν τα πολυποίκιλα συνθήματα στον τοίχο: συνθήματα πνευματικού περιεχομένου (ΠΑΟΚ και τα μυαλά στα κάγκελα), οικονομικού – πολιτικού περιεχομένου (ΠΑΟΚ με ντου, γαμώ το ΔουΝουΤου), συνθήματα που σχετίζονταν με τα φυσικά φαινόμενα (βρέξει, χιονίσει, ο ΠΑΟΚ θα γαμήσει) και τέλος συνθήματα που προέτρεπαν την αποχή από τις υλικές απολαύσεις (ΠΑΟΚ και ας μη γαμήσω ποτέ).

Οι μαθητές πάλι κάθονταν άπρακτοι απολαμβάνοντας τα χρώματα του μαγιάτικου πρωινού. Τα πάντα άλλαξαν ξαφνικά όταν χτύπησε το κουδούνι. Στο άκουσμά του οι περισσότεροι μαθητές έτρεξαν στο κυλικείο μας να αγοράσουν φαγητό και πιοτό. Με το που μπήκαν στην τάξη οργανώθηκαν ομάδες συζητήσεων για τα παπάκια και τα ρούχα των ηθοποιών στα σήριαλ, τα κινητά πήραν φωτιά από τα πολλά sms μεταξύ των θρανίων, αεροπλανάκια άρχισαν να εκτοξεύονται από κάθε πλευρά, ενώ τα πειράγματα προς τους φύτουλες των πρώτων θρανίων έδιναν και έπαιρναν.

Ξαφνικά η ανεμελιά στην τάξη έλαβε τέλος. Μια σκιά κάλυψε την αίθουσα τη στιγμή που ακούστηκαν τα βήματα της μαθηματικού μαζί με τη βαριά φωνή της να προαναγγέλει 5 ωριαίες αποβολές λίγα μέτρα πριν φτάσει στην πόρτα. Μόλις μπήκε στην αίθουσα, κάποιοι μαθητές την κοίταξαν με αυθάδεια και εκείνη πέταξε έξω άλλους τρεις. Αφού κλότσησε παράμερα την έδρα με τα μισοπριονισμένα πόδια, διαπίστωσε ότι είχε ξεχάσει σπίτι της το μαρκαδόρο, πράγμα που είχε ως συνέπεια άλλες δύο ωριαίες αποβολές. Ψηλάφισε την καρέκλα για τυχόν ξεχασμένες πινέζες, κάθισε συμμαζεύοντας την αλεξίσφαιρη φούστα της και προχώρησε κατευθείαν στην παράδοση του μαθήματος. Όταν παρατήρησε το ζήλο με τον οποίο πρόσεχα στο μάθημα συγκινήθηκε, γιατί θυμήθηκε τα δικά της μαθητικά χρόνια. Δάκρυσε, απέβαλε τις δύο κοπέλες πίσω δεξιά μου και άρχισε να μας διηγείται εμπειρίες της από το παρελθόν ως μαθήτρια: πόσο κρεμόταν από τα χείλη του δασκάλου, τη γοητεία που της ασκούσαν οι μιγαδικοί αριθμοί, τα διανύσματα, τα ολοκληρώματα - όλα αυτά φάνταζαν σαν μουσική στα αυτιά της.

Εγώ πάλι ταξίδευα αλλού βλέποντας την άκρη από το στρινγκ της μπροστινής μου. Το λευκό του ύφασμα μου έδινε μια αίσθηση αγνότητας, σαν να ταξίδευα στα καθάρια νερά ενός ποταμού υπό τις μελωδίες του «Γαλάζιου Δούναβη» του Γιόχαν Στράους. Ο μεγάλος αυτός μουσουργός συνήθιζε να κάθεται κάτω από ένα δέντρο στις όχθες του ποταμού και να συνθέτει τις όμορφες μελωδίες του. Πάνω στο γαλάζιο ποταμό περνούσαν διάφορες γαλάζιες βάρκες, γαλάζιοι κύκνοι, γαλάζιες αγριόπαπιες, γαλάζιοι κάστορες, γαλάζιοι κορμοί που τους παρέσερνε το ρεύμα κ.α. – προφανώς η πλύστρα είχε ξεχάσει να του πει ότι έριξε κατά λάθος τα γυαλιά του στη σκάφη με το λουλάκι.

Την ονειροπόλησή μου διέκοψε μια αμπούλα βρώμας που θρυμματίστηκε στο πίσω μου θρανίο. Αμέσως έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου πάνω από τα καθίσματα (επρόκειτο για οργανωμένο σχολείο) και γύρισαν στη σελίδα 72 με τις συνεφαπτομένες. Το υπόλοιπο μάθημα κύλισε βρωμερά ως συνήθως και η καθηγήτρια ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα της ημέρας επέτρεψε σε δύο να πάνε για τουαλέτα. Βγαίνοντας έκανε έναν ελιγμό για να αποφύγει τον κουβά με το νερό, με χάιδεψε στοργικά στο κεφάλι και αποχώρησε από την αίθουσα αρχοντικά.

Μετά θυμήθηκα ξαφνικά ότι σε λίγο γράφαμε διαγώνισμα και δεν είχα διαβάσει, βρέθηκα γυμνός στο διάδρομο, με περικύκλωσαν οι μαθητές χλευάζοντάς με και τελικά με ξύπνησε η Στέλλα θυμωμένη. Μόλις συνήλθα, της διηγήθηκα το όνειρο που είχα δει. Εκείνη μου έδειξε το σκίσιμο που μόλις είχα κάνει στο στρώμα νερού και με ανάγκασε να κοιμηθώ όλη νύχτα μπρούμυτα, ώστε να φράζω την τρύπα με το πουλί μου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ