Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Brunel, της Μ. Βρετανίας, που δημοσίευσε μόλις ο Independent, υποστηρίζει ότι τα μοτίβα συμπεριφοράς που αντικατοπτρίζουν τα status updates που ανεβάζουμε στο Facebook, εξάγουν πολλά συμπεράσματα για τον χαρακτήρα και τα κίνητρα που καθορίζουν αυτό που θέλει να επικοινωνήσει κάθε χρήστης στο κοινωνικό δίκτυο.
Οι επιστήμονες του τμήματος Ψυχολογίας και Συμπεριφόράς που διεξήγαγαν τη μελέτη, αξιολόγησαν την αλληλουχία αναρτήσεων 555 χρηστών, ως προς τη διαφάνεια, την ευσυνειδησία, την εξωστρέφεια, την τερπνότητα, τις πιθανές νεύρωσεις, την αυτοεκτίμηση και το ναρκισσισμό και κατόπιν τις συνέκριναν με τους τύπους προσωπικοτήτων των ίδιων χρηστών, στον offline κόσμο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι εξωστρεφείς τύποι πράγματι αναρτούν με μεγαλύτερη συχνότητα από τους μη εξωστρεφείς, και τα status updates τους σχετίζονται με την κοινωνική τους ζωή και τις καθημερινές ασχολίες τους.
Οι άνθρωποι που θεωρούνται "ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες" ήταν πιο πιθανό να ποστάρουν θέματα σχετικά με την πολιτική και την ειδησεογραφία καθώς και links που αποδεικνύουν ότι βρήσκονται σε μια συνεχή αναζήτηση της γνώσης. Χρήστες με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ευθύνης και της συνείδησης αναρτούν posts σχετικά με τα παιδιά τους ενώ όσοι κατατάσσονται στα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση και ανασφάλειες, πόσταραν με μεγαλύτερη συχνότητα για το ταίρι τους.
Ώς ήταν αναμενόμενο τα άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη κι εμπίπτουν σε τύπους χαρακτήρα με τάσεις ναρκισσισμού χρησιμοποίησαν το Facebook για την αυτοπροβολή τους, εστιάζοντας με κάθε λεπτομέρεια στη διατροφή και στα κατορθώματά τους σε δραστηριότητες σχετικές με άσκηση και fitness. Μάλιστα, οι εν λόγω χαρακτήρες, προσμετρούν τα likes και τα comments ως ένδειξη αποδοχής, ώστε να συνεχίσουν να ποστάρουν πανομοιότυπα status.
Ολόκληρη η ενδιαφέρουσα μελέτη, δημοσιεύθηκε στο online επιστημονικό περιοδικό "Personality and Individual Differences" και είναι διαθέσιμη στον ακόλουθιο σύνδεσμο.
σχόλια