Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν ώρα με την ώρα οι αποκαλύψεις για το τεράστιο σκάνδαλο που κλονίζει τη Γερμανία. Σήμερα το πρωί ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ δήλωσε ότι οι παραποιήσεις των τιμών για τις εκπομπές ρύπων στα οχήματα της Volkswagen έγιναν και στην Ευρώπη, όχι μόνο στις ΗΠΑ.
«Έχουμε ενημερωθεί ότι επίσης στην Ευρώπη, οχήματα με πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων επηρεάζονται από τις λαθροχειρίες για τις οποίες γίνεται λόγος αλλού», είπε ο Ντόμπριντ σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι δεν είναι ξεκάθαρο πόσα πολλά αυτοκίνητα αφορούν στην Ευρώπη. Ο υπουργός είπε επίσης ότι θα διενεργηθούν τυχαίοι έλεγχοι σε οχήματα άλλων εταιριών εκτός της Volkswagen. «Είναι ξεκάθαρο ότι η Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα επίμαχα μοντέλα της Volkswagen, αλλά θα διενεργήσει επίσης τυχαίους ελέγχους σε οχήματα που έχουν κατασκευάσει άλλες εταιρίες» είπε.
Αντίδραση για το σκάνδαλο υπήρξε σήμερα και από την Κομισιόν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει όλα τα κράτη-μέλη να ερευνήσουν πόσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό για να παραποιούν τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων μετά το σκάνδαλο με τη Volkswagen, δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της.
«Καλούμε όλα τα κράτη-μέλη να διεξαγάγουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο» είπε σε δημοσιογράφους η εκπρόσωπος της Κομισιόν Λουσιά Κοντέ. "Χρειάζεται να έχουμε πλήρη εικόνα για τον αριθμό των αυτοκινήτων στα οποία εγκαταστάθηκαν συστήματα αναστολής (defeat devices), που παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Στην Ιταλία παρενέβη ήδη ο εισαγγελέας του Τορίνο ο οποίος ξεκίνησε έρευνα για τα αλλοιωμένα στοιχεία που αφορούν την εκπομπή ρύπων από αυτοκίνητα της Volkswagen. Η έρευνα, η οποία προς το παρόν είναι κατά αγνώστων, σχετίζεται με τα αυτοκίνητα της εν λόγω γερμανικής εταιρείας που κυκλοφορούν στην Ιταλία.
Σύμφωνα με τον Τύπο, μπορεί να στοιχειοθετηθεί η κατηγορία της εμπορικής απάτης και να επεκταθεί η όλη έρευνα και σε άλλες εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen στην Ιταλία, Μάσσιμο Νόρντιο, απαντώντας σε αίτημα του Ιταλού υπουργού Περιβάλλοντος Τζιανλούκα Γκαλέττι, έκανε γνωστό ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας που εκπροσωπεί, με μηχανή ντίζελ Euro 6, «σέβονται πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία». Σχετικά με τα υπόλοιπα «είναι σε εξέλιξη έλεγχοι», με συλλογή στοιχείων «για να αποσαφηνισθεί το όλο θέμα».
Ο πρόεδρος της Fiat Chrysler, Τζον Έλκαν, δήλωσε ότι δεν θέλει να σχολιάσει εξελίξεις που αφορούν τους ανταγωνιστές, αλλά τόνισε ότι η εταιρεία του «είναι από εκείνες που δείχνουν τον μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό στο περιβάλλον».
σχόλια