Το ΤΑΙΠΕΔ παρέδωσε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα το σχέδιο παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που έχει επεξεργαστεί και του οποίου η διαβούλευση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μία εβδομάδα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι τέσσερις δήμαρχοι -Γιάννης Μώραλης, Χρήστος Βρεττάκος, Γιάννης Λαγουδάκης,Ισιδώρα Νάννου- από τους παραλιμένιους δήμους, έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους, ενώ ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.
Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ως προς το γεγονός της δημιουργίας δημόσιας αρχής λιμένος, δεν φέρεται να δηλώνουν την αντίθεσή τους, ωστόσο επειδή στη νέα σύμβαση προβλέπεται επίσης η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5%, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης. Ταυτόχρονα φαίνεται ότι δεν διευθετείται από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων το θέμα της εξαίρεσης του παραλιακού μετώπου και εδαφών της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος σε δήμους ενώ φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το θέμα της απόδοσης χρημάτων στους παραλιμένιους δήμους από το ανταποδοτικό τέλος που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.
Υπενθυμίζεται πως οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.