Τι σου τράβηξε την προσοχή ώστε να πας στην έκθεση;
Μια έκθεση με 150 έργα μερικών από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των τελευταίων δεκαετιών σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη. Κυρίως σε μια εποχή που στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να δούμε εκθέσεις αυτού του μεγέθους.
Πώς μπορεί να αφορά αυτή η έκθεση έναν Έλληνα;
Θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος -άσχετα από την εθνικότητά του- κερδίζει όταν έρχεται σε επαφή με ένα τόσο μεγάλο και αντιπροσωπευτικό κομμάτι της σύγχρονης τέχνης, απ’ όπου κι αν αυτό προέρχεται. Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για καλλιτέχνες που το έργο τους είναι γνωστό και ο Έλληνας θεατής έχει τη δυνατότητα να το δει από κοντά. Άλλωστε, η τέχνη είναι επικοινωνία και από μόνη της γεφυρώνει πολιτισμούς και κουλτούρες.
Ποια η δική σου σχέση με τη βρετανική εικαστική σκηνή ;
Πέρα από το ότι έκανα τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στην Αγγλία, έχω εκθέσει ως καλλιτέχνης σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε διάφορα μέρη της Μεγάλης Βρετανίας. Παράλληλα, έχω επιμεληθεί τις ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα σημαντικών Βρετανών καλλιτεχνών, όπως ο Terry Atkinson, ο Peter Greenaway, ο Mark Titchner, ο Damien Hirst κ.ά. Επίσης, έχω προσωπική σχέση με πολλούς από τους καλλιτέχνες της έκθεσης.
Διαπίστωσες κάποια κοινά χαρακτηριστικά;
Είναι δύσκολο να ορίσεις με σαφήνεια τα κοινά χαρακτηριστικά σε μια έκθεση με παραπάνω από 40 καλλιτέχνες, αλλά η προσήλωση σε κοινωνικά ζητήματα και η αίσθηση του χιούμορ μέσα στην τέχνη είναι κάποια από αυτά.
Κατά τη γνώμη σου τι προβλημάτιζε περισσότερο τους καλλιτέχνες; Τι ήθελαν να μας πουν οι «ποιητές»;
Σίγουρα τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα έχουν επηρεάσει την πλειονότητα των καλλιτεχνών της έκθεσης. Ταυτόχρονα, έχει ενδιαφέρον να προσέξει κανείς τον ιδιαίτερο κατά περίπτωση τρόπο με τον οποίο αυτά πρωταγωνιστούν στα έργα της έκθεσης.
Ποιο έργο σε έκανε να κοντοσταθείς και να το παρατηρήσεις περισσότερο από τα άλλα και γιατί;
Το έργο των Gilbert & George γιατί αποτελεί, όπως και πολλά άλλα έργα της έκθεσης, ένα από τα πρώιμα έργα των συγκεκριμένων καλλιτεχνών, η βιντεο-εγκατάσταση του Mark Wallinger και φυσικά το lightbox του Mark Titchner για την καθαρότητα του μηνύματός του.
σχόλια