ΚΙΝΗΣΗ

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ / LiFO
0

Τι σημαίνει πετυχημένος λογαριασμός στα social media; Κάποτε οι χιλιάδες followers ήταν αρκετοί για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία κάποιου, αλλά σήμερα η επιτυχία μεταφράζεται σε χρήματα, δωρεάν προϊόντα και ταξίδια με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Τα social media μπορούν να γίνουν πηγή εισοδήματος, και μάλιστα καλού. Οι διαφημιστικές εταιρείες ψάχνουν λογαριασμούς για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, επειδή η προώθηση μέσω social media με χιλιάδες followers είναι ένας σχετικά φθηνός τρόπος διαφήμισης. Προσεγγίζουν τους κατόχους των λογαριασμών, τους λεγόμενους «influencers», και, αν υπάρξει συμφωνία μεταξύ τους, γίνεται έμμεση ή άμεση διαφήμιση στο μπλογκ ή στη σελίδα τους στο Facebook. Τις περισσότερες φορές οι διαφημίσεις είναι έμμεσες και προβάλλονται ως προσωπική επιλογή του κατόχου του λογαριασμού. Τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί στην Ελλάδα αυτό το είδος προώθησης προϊόντων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται όλο και περισσότεροι λογαριασμοί και μπλογκ. Αυτό όμως δεν είναι τόσο εύκολο όσο μπορεί να ακούγεται, απαιτεί πολλές ώρες δουλειάς και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της υπερέκθεσης. Ρωτήσαμε τέσσερις πετυχημένους Έλληνες «influencers» ποια είναι τα μυστικά για έναν πετυχημένο λογαριασμό, τι ακριβώς είναι αυτό που «πουλάνε» και τους ζητήσαμε να μας μιλήσουν για τη δική τους πορεία προς έναν κερδοφόρο λογαριασμό στα social media.


Κλειώ Στασινού

The muse and the ladybug Fashion blog

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα Facebook Twitter


«Το μπλογκ μου έχει 14.000 followers στο Facebook και 6.000 στο Instagram. Ξεκίνησα πριν από 4,5 χρόνια με το δικό μου, προσωπικό blog. Στη συνέχεια δημιούργησα τον λογαριασμό στο Facebook και στο Instagram» λέει η Κλειώ. «Στην αρχή το σκεπτικό ήταν ότι θα έκανα κάτι για μένα και θα το μοιραζόμουν με κάποιους, λίγους ακόμη. Για να είμαι ειλικρινής, ξεκίνησα λίγο με την ανασφάλεια ότι "έλα, μωρέ, τώρα, ποιος θα με διαβάζει;". Δεν περίμενα με τίποτα αυτή την εξέλιξη! Τα πρώτα χρήματα ήρθαν σε σύντομο χρονικό διάστημα επειδή επένδυσα πολύ χρόνο και κόπο. Το να βγάλεις χρήματα είναι και εύκολο και δύσκολο. Θέλει πολλή δουλειά και αφοσίωση. Χρειάζεται να είσαι συνεπής σε αυτό που κάνεις, να το αγαπάς, να επενδύεις χρόνο, να είσαι επαγγελματίας, και λίγη τύχη, που κάνει τα πράγματα πιο εύκολα».

Το πόσο θα εκτεθεί κάποιος εξαρτάται από τα όριά του. Σίγουρα, όσο πιο πολύ εκτίθεσαι, τόσο πιο γρήγορα θα έρθει η επιθυμητή αναγνωρισιμότητα.


«Ο τρόπος για να βγάλω χρήματα είναι να προωθώ και να διαφημίζω brands και προϊόντα μέσω του μπλογκ μου. Αυτό γίνεται με διάφορους τρόπους: φωτογραφίσεις με ρούχα, posts με προϊόντα. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και συνεπώς δεν υπάρχει ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα. Τον ένα μήνα μπορεί να βγάλω αρκετά και τον άλλο τίποτα. Στην Ελλάδα, οι συνθήκες και η νοοτροπία γενικά γύρω από το blogging δεν σου επιτρέπουν ακόμα να ζεις αποκλειστικά από αυτό. Ευελπιστώ ότι στο μέλλον θα αλλάξουν τα πράγματα. Το blogging με έχει βοηθήσει πολύ, έχω ζήσει όμορφες εμπειρίες, όπως το ταξίδι που έκανα πριν από έναν μήνα στην Κόστα Ρίκα ως ambassador της Piz Buin. Έχω γνωρίσει πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους και, γενικά, μου έχει δοθεί η δυνατότητα να κάνω πράγματα που δεν θα έκανα υπό άλλες συνθήκες. Είναι φοβερό το συναίσθημα να βρίσκει η δουλειά σου θετική ανταπόκριση από τον κόσμο. Σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι είσαι κάτι σαν celebrity και αν δεν είσαι ώριμος να τη διαχειριστείς ανάλογα, μπορεί να νιώσεις και celebrity. Μου έχει τύχει να με αναγνωρίσουν σε ένα σαλέ στον Παρνασσό, ενώ περίμενα στην ουρά για να πάρω μια σοκολάτα, αλλά, εντάξει, δεν νιώθω και celebrity».


«Το πόσο θα εκτεθεί κάποιος εξαρτάται από τα όριά του. Σίγουρα, όσο πιο πολύ εκτίθεσαι, τόσο πιο γρήγορα θα έρθει η επιθυμητή αναγνωρισιμότητα. Ο κόσμος δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ιδιωτική ζωή των άλλων. Εγώ θέτω τα δικά μου όρια και, γενικά, διαφυλάσσω την προσωπική μου ζωή, δεν είναι αυτό που θέλω να πουλήσω, αν και αυτό πουλάει πιο πολύ απ' όλα! Οτιδήποτε μπαίνει στο μπλογκ μου, περνάει από φιλτράρισμα. Αν δεν μου αρέσει κάτι, δεν θα το διαφημίσω. Αυτό μπορεί να είναι από ένα καλλυντικό μέχρι συμπληρώματα διατροφής. Δουλεύω 24/7. Είμαι συνέχεια με ένα κινητό, υπολογιστή ή φωτογραφική. Κάνω uploads, επεξεργάζομαι φωτογραφίες, οργανώνω τι θα ανεβάσω την επόμενη μέρα και μέσα σε όλα αυτά είμαι συνεχώς στον δρόμο, σε events, ραντεβού. Αν κάποιος θέλει να φτιάξει έναν πετυχημένο λογαριασμό, θα πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει, να έχει συνέπεια, αισθητική, προσεγμένο περιεχόμενο και να εξελίσσεται συνεχώς. Πρέπει να ξέρεις τι κάνεις, γιατί το κάνεις και τι θες να κερδίσεις από αυτό».

Φάνης Παυλόπουλος

@fanellas Instagram

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα Facebook Twitter

Ο Φάνης Παυλόπουλος έχει λογαριασμό στο Instagram με 169.000 followers. Ήταν από τους πρώτους χρήστες του Instagram στην Ελλάδα.


«Ξεκίνησα αρχικά από μόδα, κατόπιν έγινε συνήθεια και τώρα πια, καλώς ή κακώς, είναι ένας βασικός τρόπος επικοινωνίας» λέει. «Tο έκανα από χόμπι. Έβγαζα φωτογραφίες και παρακολουθούσα αυτές των άλλων. Το Instagram ήταν και είναι ένας τρόπος να γνωρίσω τον κόσμο. Πριν από 5-6 χρόνια που ασχολήθηκα για πρώτη φορά, δεν είχα συγκεκριμένο σκοπό. Το εισόδημα ήρθε χωρίς να το έχω σχεδιάσει. Δεν υπήρχε καν στο λεξιλόγιό μου η λέξη "influencer". Με ενδιέφερε να καταφέρω κάποια στιγμή να βγάζω καλές φωτογραφίες σαν αυτές που έβλεπα στο feed μου και ακόμη αυτό προσπαθώ».

Έχει τύχει να κλείσω δουλειά για 1-2 φωτογραφίες κι έχω συνεργαστεί με εταιρεία για έναν χρόνο, παραδίδοντας 20-30 media τον μήνα. Αυτό που κάνω είναι να πουλάω την αισθητική μου και την επισκεψιμότητα του account μου.


«Τα πρώτα μου "insta-χρήματα" τα έβγαλα πριν από 2,5 χρόνια περίπου. Το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: τη χώρα στην οποία ζεις, την αισθητική σου, την αισθητική των διαφημιστικών εταιρειών και των πελατών τους, τον αριθμό των followers σου και τον ατζέντη σου. Αν είσαι τηλεοπτικό πρόσωπο, για παράδειγμα, είναι πολύ εύκολο, ακόμα και με κακές φωτογραφίες. Δυστυχώς, αρκετές εταιρείες αποφεύγουν να πληρώσουν, αλλά κάνουν δώρα προϊόντα. Πολλοί instagrammers το βρίσκουν δύσκολο να χρεώσουν το έργο τους και νομίζω ότι αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει. Το Instagram είναι ένας φθηνός τρόπος για να διαφημίσουν οι εταιρείες τα προϊόντα τους, αλλά δεν είναι δωρεάν. Το ποσό που βγάζω εξαρτάται από τις δουλειές που κλείνω. Έχει τύχει να κλείσω δουλειά για 1-2 φωτογραφίες κι έχω συνεργαστεί με εταιρεία για έναν χρόνο, παραδίδοντας 20-30 media τον μήνα. Αυτό που κάνω είναι να πουλάω την αισθητική μου και την επισκεψιμότητα του account μου».


«Το βασικό μου επάγγελμα είναι ηθοποιός και από αυτό ζω. Τα χρήματα από το Instagram τα χρησιμοποιώ για να χρηματοδοτώ τα ταξίδια μου. Έχει ανοίξει ένας νέος δρόμος επαγγελματικά, που κινείται παράλληλα με την υποκριτική. Δεν επηρεάζει το ένα το άλλο. Απλώς δουλεύω πολλές ώρες. Εκτός από χρήματα, το Instagram μου προσφέρει διασκέδαση, δημιουργικότητα και ταξίδια. Έχω ταξιδέψει στη Γουατεμάλα για να φωτογραφίσω στο πλαίσιο της προώθησης του τουρισμού της χώρας, την άνοιξη είμαι καλεσμένος στην Καππαδοκία για τον ίδιο λόγο. Σε καμία περίπτωση δεν νιώθω celebrity. "Being popular on Instagram is like being rich in Monopoly money". Δεν δημοσιοποιώ την προσωπική μου ζωή μέσα από τα social media. Στο F/B τα περισσότερα έχουν να κάνουν με τα επαγγελματικά μου και στο ig με αυτά που βλέπω ζώντας στον κόσμο. Στο snapchat μου ίσως δεις περισσότερη προσωπική ζωή, αλλά κι εκεί με μέτρο. Έχω αρνηθεί αρκετές φορές να διαφημίσω κάτι είτε επειδή δεν μου άρεσε το προϊόν και η αισθητική του και δεν μπορούσα να το εντάξω στο feed μου, είτε επειδή δεν τα βρίσκαμε στα οικονομικά. Υπάρχουν μέρες που δουλεύω από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ένα πετυχημένο Instagram πρέπει να έχει προσωπική ματιά, να μη φοβάται να ξεπερνάει τα όριά του και να μη σταματάει ποτέ».

Κατερίνα Καρατσώλη

Miss Margaret Cruzemark Fashion Blog

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα Facebook Twitter


Η Mformariza έχει Facebook page με 8.000 followers περίπου, Instagram account με 2.500 followers και Google+ profile με 3.500 followers. «Ποτέ δεν με ενδιέφερε ο αριθμός των followers στα profiles μου στα social media» λέει. «Με ενδιαφέρει αυτοί που με ακολουθούν να είναι active, να συμμετέχουν, να σχολιάζουν, να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε. Αυτή είναι και η ομορφιά του όλου πράγματος. Όταν έχεις ένα μπλογκ, μπορείς να το υποστηρίξεις ποικιλοτρόπως. Tα social media είναι μια καλή ευκαιρία να προβάλω αυτό που κάνω και να "ανακατευθύνω" τον κόσμο εκεί που θέλω. Δεν ξεκίνησα με στόχο τα χρήματα, ήθελα απλώς να κάνω κάτι που μου άρεσε πολύ. Σκοπός μου ήταν η προβολή της άποψής μου σε θέματα στυλ και μόδας».


«Μου πήρε αρκετό καιρό να βγάλω χρήματα αλλά δεν είναι και κάτι που επεδίωξα. Το να βγάλω χρήματα μπορεί να είναι εύκολο, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να γίνει και λίγο αποπροσανατολιστικό. Μπορεί να προβάλεις με αμοιβή κάτι που να μη σου αρέσει ή δεν σε αντιπροσωπεύει και να το κάνεις μόνο για το χρήμα. Στο χρήμα δεν υπάρχει θέμα τύχης, είναι όλα θέμα στρατηγικής: τι φωτογραφία θα ανεβάσεις, τι caption θα βάλεις, τι hashtags θα χρησιμοποιήσεις, ποιους θα προσθέσεις στη δημοσίευσή σου και πολλά άλλα. Όταν με προσεγγίζει μια εταιρεία και η δουλειά της μου αρέσει, κάνουμε μια συμφωνία για το πώς θα μπορούσα να την παρουσιάσω μέσα από το μπλογκ μου με ένα κείμενο που θα γράψω για το προϊόν, είτε με ένα personal style post.

Για να δημιουργήσει κάποιος έναν πετυχημένο λογαριασμό, θα πρέπει να ξεκαθαρίσει τι του αρέσει και τι θέλει να κάνει με αυτό. Και, επίσης, να του δώσει χρόνο. Δεν πετυχαίνεις από τη μια στιγμή στην άλλη.

Υποστηρικτικά ποστάρω ανάλογο υλικό σε F/B, Instagram, Google+. Μπορείς να βγάλεις κάποια χρήματα που θα σου επιτρέψουν να κάνεις δώρο στον εαυτό σου μια μικρή υπερβολή, για παράδειγμα να κάνεις το τραπέζι στο αγόρι σου στην Cookoovaya και να του πεις "σήμερα, μωρό μου, κερνάει το μπλογκ". Αλλά δεν ζω από αυτό και ούτε σκοπεύω να το κάνω στο μέλλον. Μέσα από αυτό έχω γνωρίσει ανθρώπους που παλιά τους έβλεπα σε περιοδικά κι εφημερίδες και σκεφτόμουν πόσο δημιουργικοί είναι, έχω συμμετάσχει σε εκδηλώσεις για τη μόδα ως ομιλήτρια, γενικά νιώθω ότι εξελίσσομαι σε όλα τα επίπεδα. Και, πάνω απ' όλα, μου έχει δώσει την ελευθερία να λέω αυτό που θέλω, χωρίς να χρειάζεται να περάσει από έγκριση».


«Celebrity δεν είμαι σε καμία περίπτωση. Με τρομάζει αυτό το πράγμα. Από τη στιγμή που προβάλλεις και τον εαυτό σου μέσα από το μπλογκ, εκτίθεσαι. Από κει και πέρα, κάνεις μια επιλογή για το πώς θέλεις να κινείσαι. Αν επιλέγεις να πηγαίνεις σε κάθε event που σε προσκαλούν, αν επιλέγεις να ποστάρεις κάθε δυο ώρες τον εαυτό σου κάνοντας κάτι, αν λες ναι στην οποιαδήποτε δουλειά που σου προτείνουν για την προσωπική σου προβολή, τότε θα γίνεις "μαϊδανός", δηλαδή celebrity. Αρνούμαι να διαφημίσω κάτι που δεν πιστεύω πως ταιριάζει με το θέμα του μπλογκ μου. Δεν έχω συγκεκριμένο ωράριο στη δουλειά. Τις καθημερινές καμιά ωρίτσα και τα Σαββατοκύριακα full time. Για να δημιουργήσει κάποιος έναν πετυχημένο λογαριασμό, θα πρέπει να ξεκαθαρίσει τι του αρέσει και τι θέλει να κάνει με αυτό. Και, επίσης, να του δώσει χρόνο. Δεν πετυχαίνεις από τη μια στιγμή στην άλλη. Όταν ξεκίνησα το μπλογκ, πόσταρα συνέχεια πράγματα γύρω από εμένα. Στην πορεία κατάλαβα ότι ο κόσμος δεν περιστρέφεται μόνο γύρω από εμένα, υπάρχουν χιλιάδες άλλα ωραία πράγματα που μπορούν να προβληθούν και ο κόσμος πάντα υποστηρίζει το ωραίο και την πολυθεματικότητα».


Εύα Μονοχάρη

Funky Cook Food Blog

Όταν τα social media γίνονται προσοδοφόρο επάγγελμα Facebook Twitter

H Εύα έχει ένα από τα πιο ωραία ελληνικά μπλογκ μαγειρικής, με 31.000 followers στο Facebook, 3.825 στο Instagram και 5.300 στο Twitter. «Ξεκίνησα εντελώς τυχαία και χωρίς κανέναν στόχο, από χόμπι, και όλα τα υπόλοιπα προέκυψαν στην πορεία» λέει η Εύα. «Δεν πιστεύω ότι έχω καταφέρει κάτι μοναδικό ή ιδιαίτερο, τα social media είναι μια νέα, δυνατή πραγματικότητα και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας όλων μας. Στον τομέα του food blogging όμως πιστεύω ότι τα καταφέρνω καλά».

Η μεθοδική παρουσία και ισορροπία στη συχνότητα δημοσιεύσεων που δεν κουράζει τον follower, το ελκυστικό και σχετικό περιεχόμενο, η προσαρμογή στις εξελίξεις και στις αλλαγές, η αισθητική και η επαφή με τους followers παίζουν μεγάλο ρόλο στο να έχεις έναν πετυχημένο λογαριασμό.


«Τα πρώτα χρήματα ήρθαν μερικούς μήνες αφότου άρχισα να ασχολούμαι συστηματικά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Σε κάθε είδους marketing υπάρχει στρατηγική, η τύχη δεν ευνοεί τους τολμηρούς σε αυτή την περίπτωση. Επειδή απλώς υπάρχεις κάπου, δεν σημαίνει ότι κάποιος έχει τη διάθεση να σε πληρώσει. Δεν πουλάω τίποτα περισσότερο από την προσωπική μου άποψη, την αισθητική μου και, κυρίως, την ενασχόλησή μου με το food blogging. Δεν δουλεύω δωρεάν και ούτε με αντάλλαγμα τα προϊόντα. Το blogging είναι η βασική μου δουλειά. Έχω μια ατομική επιχείρηση που είναι βασισμένη σε αυτήν τη δραστηριότητα. Τα social media βοηθούν στην εξέλιξη, καθώς θεωρούνται απαραίτητα και εξασφαλίζουν συχνή δουλειά. Στην προσωπική μου ζωή δεν παίζουν κανέναν ιδιαίτερο ρόλο. Μου προσφέρουν ίσως κάποιες γνωριμίες, φανταστικά παραδείγματα ανθρώπων-λογαριασμών προς αποφυγήν και συχνά scrolls, κάτι που με νανουρίζει το βράδυ».


«Celebrity; Σαφώς! Ο celebrity της γειτονιάς του... Ας σοβαρευτούμε με τις λέξεις. Ο καθένας έχει τα δικά του μέτρα και σταθμά για το πόσο θα εκτεθεί. Προσωπικά, προτιμώ να είμαι προσεκτική και να μην τα δίνω όλα. Έχει τύχει να αρνηθώ να διαφημίσω κυρίως τρόφιμα, όπως αλλαντικά, και αλυσίδες καταστημάτων εστίασης. Δεν ξέρω ακριβώς πόσες ώρες την ημέρα δουλεύω, ξέρω όμως ότι είναι πολλές! Η μεθοδική παρουσία και ισορροπία στη συχνότητα δημοσιεύσεων που δεν κουράζει τον follower, το ελκυστικό και σχετικό περιεχόμενο, η προσαρμογή στις εξελίξεις και στις αλλαγές, η αισθητική και η επαφή με τους followers παίζουν μεγάλο ρόλο στο να έχεις έναν πετυχημένο λογαριασμό».

TV & Media
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM