Το ωραιότερο ''αντάρτικο πόλεων'' αυτή τη στιγμή γίνεται μέσω της κρατικής τηλεόρασης. Σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας έχουν τρελαθεί να ψάχνουν για links στο διαδίκτυο που θα τους βοηθήσουν να ''πιάσουν'' ΕΡΤ με την καλύτερη δυνατή ποιότητα εικόνας και ήχου.
Χθες βράδυ η τηλεόραση λειτούργησε όπως θα έπρεπε να λειτουργεί κάθε μέρα. Σα να βλέπαμε - και όχι απλά ν'ακούγαμε - χατζιδακικό Τρίτο Πρόγραμμα ήτανε: Σε ζωντανή σύνδεση με το προαύλιο του Ραδιομεγάρου είδαμε συναυλίες συμφωνικής μουσικής, ''Το Άξιον Εστί'' του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη και αμέσως μετά τραγουδοποιούς και τραγουδιστές μονίμως αποκλεισμένους από τα επίσημα ΜΜΕ. Ειδικά ''Το Άξιον Εστί'', κάνα Πάσχα μόνο το βλέπαμε ολόκληρο, Live, στις 2 τη νύχτα από τη ΝΕΤ και άμα...
Στο στούντιο της ΕΡΤ, αντίστοιχα, μιλούσαν για τον Μάνο Χατζιδάκι ο συνθέτης Νίκος Ξυδάκης, ο παραγωγός Γιώργος Μητρόπουλος και ο συγγραφέας Μήτσος Κασόλας, ενώ κάπου αλλού, στο Ραδιομέγαρο πάντα, ο ποιητής Τίτος Πατρίκιος και ο σκηνοθέτης Μενέλαος Καραμαγγιώλης έκαναν δηλώσεις. Λίγο πριν, αριστεροί συνδικαλιστές με μούσια και μαλλιά, που μου θύμισαν τον Γιάννη Φελέκη των Εξαρχείων, κατηγορούσαν ανοιχτά την κυβέρνηση μαζί με τους ''οικοδεσπότες'' δημοσιογράφους.
Ο σουρεαλισμός στο απόγειο του: Να βλέπεις ΕΡΤ και η κυβέρνηση ν' ακούει τα σχολιανά της από αλλοτινούς ''εντεταλμένους υπαλλήλους'' της!
Την ίδια ακριβώς ώρα η Σόνια Θεοδωρίδου με την Orchestra Mobile υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Ορφανίδη έδιναν συναυλία διαμαρτυρίας έξω από την ΕΡΤ 3, στη Θεσσαλονίκη, ενώ πολύχρωμα άρματα περνούσαν με τους Υπερήφανους Γκέι να δηλώνουν τη συμπαράσταση τους στον αγώνα.
Τα βλέπει αυτά η Χρυσή Αυγή και φρικάρει! Τρέμει με την εκτίναξη της αριστεροσύνης του εκλογικού σώματος, έτσι όπως εκδηλώνεται πανελληνίως, και σπεύδει να μιλήσει για ''πραγματικά εθνική ραδιοτηλεόραση'' που μόνο αυτή θα φτιάξει στην Ελλάδα!
''Για όποιον ονειρεύεται Βαϊμάρη πάντα θα υπάρχει ένα Στάλινγκραντ'' διαβάζω στον τοίχο φίλου στο facebook και γελάω.
Αυτό που έγινε και γίνεται με την ΕΡΤ δεν έχει να κάνει με αριστεροσύνη, που είπα πριν. Μόνο με τον πολιτισμό σχετίζεται και βασικά με τη δύναμη του τηλεοπτικού μέσου. Οι ορχήστρες που βγήκαν από τα παλιακά στούντιο στο προαύλιο λες και ζωντάνεψαν υπό καθεστώς διωγμού. Ξαφνικά το ''Ένα το χελιδόνι'' και ''Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ'' παραμέρισαν τον Παντελίδη και την Πάολα και οι ποιητές κι οι λογοτέχνες τις πρωινατζούδες και τους χαρτογιακάδες. Μου φαίνεται ότι οι εκδηλώσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών θα μπορούσαν να στηθούν στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου, ούτε στο Ηρώδειο, ούτε στην Επίδαυρο.
Το κλείσιμο της ΕΡΤ ήταν η πιο βλακώδης κίνηση του πρωθυπουργού Σαμαρά από καταβολής μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων. Έβγαλε τον πολιτισμό στο δρόμο, τον έκανε must των προδομένων Ελλήνων και τους ένωσε όλους κατά της ίδιας της πολιτικής που ασκεί.
Ασυνείδητα, σαν ένας καλός (ή κακός;) σκηνοθέτης έδωσε εντολή σε κάποιον οπερατέρ να ζουμάρει στα πρόσωπα των μουσικών που κλαίνε γιατί πενθούν. Για πρώτη φορά πέρασε σε πανελλήνιο δίκτυο με τέτοια αμεσότητα η κατάντια μιας ολόκληρης χώρας που επίσης πενθεί. Πήγε στο διάολο όλη αυτή η ψεύτικη ευμάρεια που μας τάζει με τους εταίρους του.
Στο εξής, οι μέρες στην Ελλάδα θα θυμίζουν κάτι μεταξύ Εργατικής Πρωτομαγιάς και Μεγάλης Παρασκευής.
Σ' ευχαριστούμε, Αντώνη Σαμαρά.