ΚΙΝΗΣΗ

Στο Ντιβάνι του Δισκαναλυτή με τη Λένα και τον Μπόσκο

Στο Ντιβάνι του Δισκαναλυτή με τη Λένα και τον Μπόσκο Facebook Twitter
0
Στο Ντιβάνι του Δισκαναλυτή με τη Λένα και τον Μπόσκο Facebook Twitter
1. Απάθεια (Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη/ Στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Το πρώτο πράγμα που επισημαίνουμε είναι η αντίθεση μεταξύ λόγου και μουσικής. Ενώ έχουμε ένα σουινγκάτο ρυθμικό κομμάτι, απόλυτα εξωστρεφές, ο λόγος είναι αιχμηρός και μιλάει ως επί το πλείστον για την κατάσταση των σύγχρονων κοινωνιών και για τη μοναξιά της ηρωίδας. Αυτή η κόντρα έχει ως αποτέλεσμα να λάμπει το στιχούργημα και άρα ως τραγούδι μάλλον πέτυχε το στόχο του. Πολύ καλό και το επίπεδο της ερμηνείας με τον ήχο της φωνής της να μεταβάλλεται σε ορισμένα σημεία, αναλόγως με το νόημα των στίχων.
 
2. Γλυκό πρωί (Μουσική - στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Το γλυκό πρωί για την δημιουργό παίρνει τη μορφή μιας ρυθμικής τζάζι σύνθεσης, πλούσια ενορχηστρωμένης με πνευστά, κιθάρα και μπάσο, στην οποία εκφράζει τη συναισθηματική της ολοκλήρωση στην επαφή με τον αγαπημένο της - μια σχέση που φαίνεται να βγάζει και τους δύο τελείως έξω απ' την πραγματικότητα.
 
3. Μία άλλη ευτυχία (Μουσική: Μαρίζα Ρίζου - Δημήτρης Σιάμπος/ Στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Το πιο ενδιαφέρον μέχρι στιγμής κομμάτι από την άποψη της μελωδικής του γραμμής: επίσης μία τζάζι ρυθμική σύνθεση με ένα όμορφο πιανιστικό σόλο που το συνοδεύει ευφυώς ένα κοντραμπάσο πιτσικάτο. Σε ότι αφορά το στίχο, παρουσιάζεται η γνωστή ερωτική κατάσταση του ''μαζί δεν κάνουμε και χώρια δε μπορούμε'', της φανερής αγάπης και του υποδόριου μίσους που συνυπάρχουν σε κάθε σχέση.
 
4. Πόσο λυπάμαι (Μουσική: Κώστας Γιαννίδης/ Στίχοι: Παναγιώτης Παπαδούκας - Βασίλης Σπυρόπουλος)
Σα να ακούς Κώστα Γιαννίδη διασκευασμένο από Henry Mancini! Εξαιρετική η ερμηνεία της Ρίζου!
 
 
5. Παράταση (Μουσική: Δημήτρης Σιάμπος/ Στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Ξεκινάει ως Ερίκ Σατί, εξελίσσεται τζάζι και λίγο παρακάτω κλείνει αμυδρά το μάτι στον Τομ Γουέιτς. Όμορφο τραγούδι - ντουέτο της Ρίζου με τον, απρόσμενα καλό σε θέση τζαζ τραγουδιστή, Θέμη Καραμουρατίδη. Η περιπέτεια  της αγάπης εκφράζεται μέσα από την αγωνία τού ποιος από τους δύο θα υπερισχύσει μέσα σε μία σχέση, ενώ διατυπώνεται η ευχή να έχει συνέχεια η περιπέτεια αυτή (''Περιμένει μια αρχή μετά το τέρμα'')
 
6. Θυμωμένο βαλς (Μουσική - στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Ένα βαλς με μεγάλη αρμονική κινητικότητα, τρομερά ευέλικτο, όπου εκείνη εκτελεί ολόκληρη εγκεφαλική διεργασία για να φτάσει στο συμπέρασμα πως θα ειν' αυτή που θέλει και όχι αυτή που θέλουν οι άλλοι. Η προαναφερόμενη  ευελιξία χαρακτηρίζει το κομμάτι τόσο σε οργανικό επίπεδο, όσο και σε φωνητικό, με τους τζάζι βοκαλισμούς της Ρίζου. 
 
7. Η μπόσα νόβα του Ησαΐα (Μουσική - στίχοι: Φοίβος Δεληβοριάς)
Έξοχη διασκευή στο γνωστό τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά. Και όχι απλά έξοχη, αλλά το τραγούδι κατά την ταπεινή μας γνώμη βρήκε τον τέλειο εαυτό του!
 
8. (O πιο δικός μου) Δράκος (Μουσική - στίχοι: Μαρίζα Ρίζου)
Το πιο μυστηριώδες στιχουργικά κομμάτι, αφού κάποιος μοιάζει να παρακολουθεί τη ζωή της ηρωίδας σε σημείο να της κλέβει τη χροιά της φωνής της. Παρ' όλα αυτά, έχουμε και πάλι αντίστοιξη μουσικής και στιχουργήματος, εφόσον πρόκειται για μια καθαρόαιμη τζαζ σύνθεση. 
 
Στο Ντιβάνι του Δισκαναλυτή με τη Λένα και τον Μπόσκο Facebook Twitter

Εν κατακλείδι, ένα όμορφο και σύντομο σε διάρκεια μίνι άλμπουμ (οχτώ τραγούδια) που μοιάζει με ωραίο ταξίδι. Τα συγχαρητήρια πηγαίνουν στον ενορχηστρωτή Δημήτρη Σιάμπο για το τζάζι και λάουντζ κλίμα, μάλλον σπάνιο για τα εγχώρια δεδομένα, που κατάφερε να χτίσει, και στον Γιάννη Παξεβάνη για τη φροντίδα του όλου ήχου. Η Μαρίζα Ρίζου είναι ταλέντο και μάλιστα μεγάλο, έτσι απλά! 

 

Με αυτό το post, επαναδραστηριοποιείται για το Προσκλητήριο Νεκρών η στήλη δισκοκριτικής ''Στο Ντιβάνι του Δισκαναλυτή'' που ξεκίνησε το 2009 στο blog ''Άσματα και Μιάσματα'' και συνεχίστηκε στη ''Βιβλιοθήκη'' της ''Ελευθεροτυπίας'' επί των ημερών του Γιώργου Χρονά. Με δύο-τρεις δισκαναλύσεις το μήνα, νομίζω, θα είμαστε ΟΚ από δω και πέρα! Καλές ακροάσεις σε εμάς & καλές αναγνώσεις σε εσάς!

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ