Charles Baudelaire: Ο ζωγράφος της μοντέρνας ζωής
Ποιητής, δοκιμιογράφος και μεταφραστής, ο Σαρλ Πιερ Μπωντλαίρ ήταν επίσης ένας από τους πιο ανατρεπτικούς κριτικούς τέχνης της εποχής του. Το 1852 το Παρίσι περνά σε μια φάση ριζικής ανοικοδόμησης. Η αδιάκοπη μεταμόρφωση του μητροπολιτικού τοπίου και ο τρόπος που αναπαρίσταται στην τέχνη εξάπτει την κριτική σκέψη του Γάλλου ποιητή και οδηγεί στη συγγραφή του δοκιμίου «Ο ζωγράφος της μοντέρνας ζωής» που κυκλοφορεί σε νέα μετάφραση από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος.
Στο επίκεντρο του βιβλίου βρίσκεται το έργο του ζωγράφου Constantin Guys (στο κείμενο χρησιμοποιείται το μυστηριώδες προσωνύμιο κ. Γκ). Στόχος του συγγραφέα είναι να αποτυπώσει την κοινωνική και αισθητική αναστάτωση του Παρισιού κατά τη διάρκεια του «εκσυγχρονισμού» της πόλης και ταυτόχρονα να διερευνήσει τις έννοιες της ομορφιάς, τον ρόλο του καλλιτέχνη και τον νέο σκοπό της τέχνης που ισορροπεί ανάμεσα στο ρομαντικό ιδεώδες της «τέχνης για την τέχνη» και της αντικειμενικής αντανάκλασης της πραγματικότητας, ένα δόγμα που υποστήριζαν σθεναρά οι ρεαλιστές.
Μποέμ και αισθητιστής, ο Μπωντλαίρ δεν ενδιαφέρεται να γράψει για τον μυημένο στις τέχνες αναγνώστη αλλά για τον ευαίσθητο δέκτη των αισθητικών, κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών της εποχής του, τις οποίες επιδιώκει να κατανοήσει. Γι' αυτό και μέσα από τον «Ζωγράφο της μοντέρνας ζωής» όχι μόνο κατορθώνει να παραδώσει ένα θεμελιώδες δοκίμιο για την Ιστορία της Τέχνης αλλά και μια ολοκληρωμένη έκφραση του δράματος της μοντέρνας ζωής.