O διαγωνισμός για τα καλύτερα οπίσθια της Βραζιλίας κορυφώθηκε αυτή την εβδομάδα στο Σάο Πάολο στην εκδήλωση που έστεψε νικήτρια την «Μις Bumbum 2016». Προηγήθηκαν περίπου πέντε μήνες έντονου πρόμο για τον διαγωνισμό με τις φιναλίστ να βρίσκονται σχεδόν καθημερινά σε πρωτοσέλιδα και εκπομπές. Οι αντιδράσεις δεν έλειψαν και φέτος, αλλά ο θεσμός αυτός είναι εξαιρετικά δημοφιλής στη χώρα που λατρεύει το σώμα και τον ερωτισμό με πολλούς τρόπους - που συχνά ξεπερνούν την πολιτική ορθότητα.
Οι γυναίκες με τα υποψήφια καλύτερα οπίσθια στη Βραζιλία διεκδίκησαν τον τίτλο που δίνεται για έκτη χρονιά, με ακτιβιστές να κάνουν λόγο για νέο «ρεκόρ χαμηλού επιπέδου».
Τον τίτλο φέτος κέρδισε η 24χρονη Erika Canela. Το βραβείο περιλαμβάνει ένα χρηματικό ποσό περίπου 13.700 ευρώ και ένα συμβόλαιο για μόντελινγκ. Ωστόσο η νικήτρια απολαμβάνει μεγάλη δόξα στη χώρα και κερδίζει πολλά χρήματα από διαφημίσεις και εξώφυλλα περιοδικών.
Είναι η πρώτη χρονιά που μία μαύρη κοπέλα κερδίζει τον τίτλο. Η Erika Canela δήλωσε σε τοπικά μέσα πως είναι πολύ χαρούμενη που «δείχνει τη βραζιλιάνικη ομορφιά», ενώ ανέφερε ότι δεν περίμενε να κερδίσει.
Η Canela βρέθηκε στον ημιτελικό με άλλες 25 κοπέλες -26 στο σύνολο, μία από κάθε πολιτεία της Βραζιλίας. Μετά από ψηφοφορία του κοινού, πέρασαν στον τελικό οι 15, με τη διαδικασία όμως να σημαδεύεται από εντάσεις. Η επιλαχούσα Danny Morais και η Karyn Alvyshave (γνωστή και ως MC Sexy) αλληλοκατηγορήθηκαν για απάτη, σύμφωνα με τη Daily Mail.
Η μία κατηγόρησε την άλλη ότι αγόρασαν ψήφους, ενώ η Morais κατηγόρησε επίσης την αντίπαλό της ότι ενίσχυσε τα οπίσθιά της με εμφυτεύματα -το οποίο απαγορεύεται. Η Alvysave αρνήθηκε τις κατηγορίες.
Στο μεταξύ, οι διοργανωτές επικρίθηκαν έντονα για μία διαφημιστική φωτογραφία, η οποία απεικόνιζε οχτώ φιναλίστ να αναπαριστούν τον «Μυστικό Δείπνο» του Ντα Βίντσι.
Αν και τα συγκεκριμένα καλλιστεία προωθούνται ως μία γιορτή της βραζιλιάνικης ομορφιάς, ακτιβιστές επισημαίνουν πως πρόκειται για ένα σημάδι ότι η χώρα έχει πιάσει πάτο. Η ακτιβίστρια Karen Vasquez τόνισε, μεταξύ άλλων, πως ο διαγωνισμός διαιωνίζει ένα άσχημο στερεότυπο της Βραζιλίας ως μια χώρα όπου οι γυναίκες επιδεικνύουν τα σώματά τους.
«Δεν είμαστε εναντίον της ελευθερίας, και οι γυναίκες θα πρέπει να εκφράζονται όπως θέλουν, ακόμα και γυμνές. Αλλά όταν αυτή η ελευθερία φυλακίζεται από τη διαφήμιση, το νόημα των πραγμάτων αλλάζει, και τα οπίσθια των Βραζιλιάνων γυναικών παραμένουν σκλάβοι του θεού της διαφήμισης», δηλώνει η Vasquez.