Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο

0
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Ο Mick Jagger στο Performance, Οκτώβριος 1968. Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s

Ο Mick Jagger υπήρξε, δίχως αμφιβολία, τουλάχιστον για τις δεκαετίες του '60 και '70, ένα από τα πιο φωτογενή πλάσματα στη γη. Η αντισυμβατική ομορφιά του και η μουσική του ιδιοφυΐα, σε συνδυασμό με τις αμίμητες ικανότητές του στα λάιβ και το στιλ του, τον έκαναν το απόλυτο αντικείμενο του πόθου. Πράγματι, υπάρχει ανεξάντλητο φωτογραφικό υλικό από εκείνα τα χρυσά χρόνια του frontman των Rolling Stones, όμως λίγες εικόνες έχουν καταφέρει να αιχμαλωτίσουν τόσο τέλεια την ουσία του, όσο εκείνες που τράβηξε ο Βρετανός φωτογράφος Cecil Beaton. Αυτές τις μέρες, μια έκθεση στην γκαλερί Sotheby's στο Λονδίνο δίνει την ευκαιρία στο κοινό να επανεκτιμήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές λήψεις του Beaton, που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της περιβόητης ταινίας Performance του 1968, σε σκηνοθεσία David Cammell και Nicolas Roeg.

«Ο Beaton σπάνια θαύμαζε τους ανθρώπους που φωτογράφιζε, όμως είχε ενθουσιαστεί απόλυτα με τον Jagger» εξηγεί η Joanna Ling, υπεύθυνη του Αρχείου Cecil Beaton. Ο φωτογράφος και ο τραγουδιστής γνωρίστηκαν στο Boudin Ball τον Φεβρουάριο του 1966, όπου ο Beaton αυτόματα γοητεύτηκε ιδιαίτερα από τον Jagger. Την επόμενη χρονιά έπεσε πάνω στους Stones σε ένα ταξίδι του στο Μαρακές, όπου τράβηξε τις πρώτες φωτογραφίες του Jagger, κάποιες υγρές πόζες με στενά μαγιό δίπλα σε μια πισίνα. «Είχα ενθουσιαστεί με τις λεπτές γραμμές και τα βαθουλώματα του κορμιού του. Χέρια, πόδια, στόμα, όλα πολύ μεγάλα. Είναι όμορφος και άσχημος, αρρενωπός και θηλυπρεπής μαζί» περιέγραφε τότε ο φωτογράφος.

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s

Τα επόμενα χρόνια ο Beaton φωτογράφισε τον Jagger πολλές φορές. Αυτές οι συνεργασίες ήταν το αποτέλεσμα ενός αμοιβαίου θαυμασμού, όπως περιγράφει η Ling, και ο φωτογράφος προσκαλούσε τον ροκ σταρ στα σπίτια του στο Λονδίνο και στο Wiltshire. Έτσι, όταν προσκλήθηκε να αναλάβει φωτογραφικά το παρασκήνιο αυτού που θα γινόταν το ερμηνευτικό ντεμπούτο το Jagger, ο Beaton, που πάντα έψαχνε τον ηδονισμό, άδραξε την ευκαιρία. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο συν-σκηνοθέτης του Performance David Cammell ενθάρρυνε το καστ και το συνεργείο να κάνουν χρήση ναρκωτικών και να αναπτύξουν σεξουαλικές σχέσεις για να δημιουργήσουν τον απαραίτητο αέρα «ακολασίας».

Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να κυκλοφορήσει η ταινία που, παρά το πετσόκομμα στο μοντάζ, παρέμεινε αυστηρώς ακατάλληλη. Μάλιστα, ο Jagger και η συμπρωταγωνίστριά του Anita Pallenberg, που τότε διατηρούσε σχέση με το έτερο μέλος των Rolling Stones, τον Keith Richards, λέγεται ότι ξεπέρασαν τα όρια στο γύρισμα μιας σκηνής σεξ, πράγμα που προκάλεσε την οργή του Richards. «Η Marianne Faithfull (που αντικαταστάθηκε από την Pallenberg, όταν έμεινε έγκυος) αποκάλεσε την ταινία "ψυχοσεξουαλικό εργαστήριο", χαρακτηρισμός που κατά κάποιο τρόπο όντως την περιγράφει. Το πόσα από όλα αυτά συνέβησαν πραγματικά και πόσα είναι μύθος, αποτελεί κομμάτι της διαχρονικής γοητείας της» αναφέρει η Ling.

Οι φωτογραφίες του Cecil Beaton από τα γυρίσματα της ταινίας Performance θα εκτίθενται στο Sotheby's S|2 μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου.

Με πληροφορίες από το AnOtherMag

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ