Το χρονικό της αεροπειρατείας στη Μάλτα - Δύο οπαδοί του Καντάφι προκάλεσαν συναγερμό στην Ευρώπη

Το χρονικό της αεροπειρατείας στη Μάλτα - Δύο οπαδοί του Καντάφι προκάλεσαν συναγερμό στην Ευρώπη Facebook Twitter
0

Δύο άνδρες, οπλισμένοι με χειροβομβίδες και ένα περίστροφο, διέπραξαν σήμερα αεροπειρατεία σε λιβυκό αεροσκάφος, το οποίο πραγματοποιούσε εσωτερική πτήση στη Λιβύη, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το οδηγήσει στη Μάλτα.

Μετά από μερικές ώρες άρχισαν ανά διαστήματα να απελευθερώνουν σταδιακά τους 116 ομήρους (επιβάτες και μέλη πληρώματος), εκ των οποίων κανείς δεν τραυματίστηκε, και παραδόθηκαν αφού διακήρυξαν την πίστη τους στον ανατραπέντα ηγέτη της Λιβύης Μουάμαρ Καντάφι.


Στις εικόνες που πρόβαλαν τηλεοπτικά δίκτυα διακρίνονται οι δύο αεροπειρατές να οδηγούνται εκτός του αεροσκάφους φορώντας χειροπέδες.

Ο πρωθυπουργός της νήσου, Τζόζεφ Μούσκατ, έγραψε στο Twitter γύρω στις 16.30 ώρα Ελλάδας:«Οι αεροπειρατές παραδόθηκαν, υποβλήθηκαν σε σωματικό έλεγχο και τέθηκαν υπό κράτηση».


Oι δύο άνδρες φαίνεται πως είναι υποστηρικτές του πρώην ηγέτη Μουάμαρ Καντάφι και ζήτησαν πολιτικό άσυλο στη Μάλτα, όπως είπε λίγο νωρίτερα ένας υπουργός της κυβέρνησης της Λιβύης.

Το χρονικό της αεροπειρατείας στη Μάλτα - Δύο οπαδοί του Καντάφι προκάλεσαν συναγερμό στην Ευρώπη Facebook Twitter


Κάνοντας δηλώσεις σε τηλεοπτικά δίκτυα της Λιβύης, ο υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης εθνικής ενότητας, Τάχερ Σιάλα, πρόσθεσε πως οι αεροπειρατές θέλουν επιπλέον να ανακοινώσουν την ίδρυση ενός πολιτικού κόμματος υπέρ του Καντάφι.


Το Airbus A320 εκτελούσε εσωτερική πτήση στη Λιβύη σήμερα το πρωί όταν εξετράπη της πορείας του και κατευθύνθηκε στη Μάλτα, σε απόσταση 500 χιλιομέτρων βόρεια των λιβυκών ακτών, αφού ένας άνδρας είπε στο πλήρωμα ότι είχε στην κατοχή του μια χειροβομβίδα.
Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, ένας από τους άνδρες ανέφερε στο πλήρωμα ότι ήταν «υποστηρικτής του Καντάφι» και ότι ήταν διατεθειμένος να απελευθερώσει όλους τους επιβαίνοντες εφόσον ικανοποιούνταν τα αιτήματά του. Δεν έχει προς το παρόν ξεκαθαρίσει ποια ακριβώς ήταν τα αιτήματά τους.


Τηλεοπτικό δίκτυο της Λιβύης μετέδωσε ότι μίλησε στο τηλέφωνο με έναν αεροπειρατή ο οποίος δήλωσε ότι είναι επικεφαλής ενός κόμματος υπέρ του Καντάφι. Ο Μουάμαρ Καντάφι σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του 2011.


Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στις 12.30 ώρα Ελλάδας στο διεθνές αεροδρόμιο Λούκα της Μάλτας. Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις, υπό την επίβλεψη του αρχηγού των ενόπλων δυνάμεων της Μάλτας οι οποίες επέτρεψαν τη σταδιακή απελευθέρωση των επιβατών νωρίς το απόγευμα: πρώτα των γυναικών και του βρέφους και κατόπιν των ανδρών.


Λεωφορεία έσπευσαν στον τερματικό σταθμό του Διεθνούς Αεροδρομίου της Μάλτας για να μεταφέρουν τους 109 επιβάτες, όπως επίσης κάποια μέλη από το πλήρωμα.


Αφού οι επιβάτες αποβιβάστηκαν από το αεροσκάφος, ένας άνδρας εμφανίστηκε για λίγα λεπτά στην πόρτα του αεροσκάφους κρατώντας μια πράσινη σημαία, τη σημαία της Λιβύης την εποχή του Καντάφι.

Το χρονικό της αεροπειρατείας στη Μάλτα - Δύο οπαδοί του Καντάφι προκάλεσαν συναγερμό στην Ευρώπη Facebook Twitter


Το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο της Λιβύης μετέδωσε ότι ένας αεροπειρατής, ο οποίος υποστήριξε ότι ονομάζεται Μούσα Σάχα, είπε σε τηλεφωνική συνδιάλεξη ότι είναι ο ηγέτης του Αλ Φάτεχ Αλ Τζάντιντ, ή Το Νέο Αλ Φάτεχ. Το Αλ Φάτεχ είναι το όνομα που έδωσε ο Καντάφι στον μήνα Σεπτέμβριο, τον μήνα που διέπραξε το πραξικόπημα του 1969, και η λέξη αυτή δηλώνει την άνοδό του στην εξουσία.


Σε ένα tweet, ο τηλεοπτικός σταθμός αργότερα συμπλήρωσε ότι ο αεροπειρατής είπε: «Λάβαμε αυτό το μέτρο για να ανακηρύξουμε και να προβάλουμε το νέο μας κόμμα».


Ο Λίβυος βουλευτής Χάντι αλ Σάγκιρ είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι ο Αμπντουσαλέμ Μράμπτι, στέλεχος του Βουλής των Αντιπροσώπων της Λιβύης που επέβαινε στο αεροσκάφος, του είπε πως οι δύο αεροπειρατές ήταν περίπου 25 ετών και ανήκουν στην εθνοτική ομάδα Τεμπού της νότιας Λιβύης.


Στρατιώτες αναπτύχθηκαν σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων από το σημείο όπου το αεροσκάφος είχε προσγειωθεί. Πολλές πτήσεις στο αεροδρόμιο ακυρώθηκαν ή άλλαξαν προορισμό.


Επιπλέον, ένας αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας της Λιβύης είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι όταν το αεροσκάφος βρισκόταν στον αέρα σήμερα το πρωί, ο κυβερνήτης προειδοποίησε τον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο της Τρίπολης ότι βρισκόταν σε εξέλιξη αεροπειρατεία. «Κατόπιν έχασαν επικοινωνία με εκείνον» συμπλήρωσε ο αξιωματούχος, που δεν θέλησε να κατονομαστεί. «Ο κυβερνήτης κατέβαλλε προσπάθειες να τους πείσει να προσγειωθούν στη σωστή κατεύθυνση αλλά εκείνοι αρνήθηκαν».

Το αεροπλάνο της κρατικής εταιρείας Afriqiyah Airways εκτελούσε πτήση από τη Σέμπχα στη νοτιοδυτική Λιβύη προς την Τρίπολη, μια διαδρομή διάρκειας δύο ωρών. Σε αυτό επέβαιναν 28 γυναίκες, ένα βρέφος και 82 άνδρες. Επτά ήταν τα μέλη του πληρώματος.
Η κυβέρνηση της Μάλτας γνωστοποίησε ότι ο πρωθυπουργός Μούσκατ συζήτησε το θέμα με τον πρωθυπουργό της Λιβύης Φάγιεζ αλ Σάρατζ σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν και μια ομάδα διαπραγματευτών συγκροτήθηκε στο αεροδρόμιο. Και η Βρετανία προσέφερε βοήθεια στη Μάλτα.


Η τελευταία αεροπειρατεία στη Μάλτα έγινε το 1985, όταν Παλαιστίνιοι κατέλαβαν ένα αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών. Ειδικές δυνάμεις της Αιγύπτου πραγματοποίησαν έφοδο στο αεροσκάφος και δεκάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υποβαθμίζει τη συντριβή του Embraer η Ρωσία: «Λάθος να γίνονται εικασίες για το δυστύχημα»

Διεθνή / Υποβαθμίζει τη συντριβή του Embraer στο Καζακστάν η Μόσχα: «Λάθος οι εικασίες για το δυστύχημα»

Αξιωματούχος εθνικής ασφάλειας της Ουκρανίας ισχυρίστηκε ότι η συντριβή στο Καζακστάν, στην οποία σκοτώθηκαν 38 άνθρωποι την ημέρα των Χριστουγέννων, προκλήθηκε από πυρά ρωσικής αεράμυνας
LIFO NEWSROOM
Απατεώνες στην Κίνα εμπνέονται από το Squid Game για να εκμεταλλευτούν υπερχρεωμένα άτομα - Τι κερδίζουν

Διεθνή / Απατεώνες στην Κίνα εμπνέονται από το Squid Game για να εκμεταλλευτούν υπερχρεωμένα άτομα - Τι κερδίζουν

Οι λεγόμενες «προκλήσεις απομόνωσης» έχουν γίνει δημοφιλείς στην πλατφόρμα Douyin (η κινεζική έκδοση του TikTok), ιδιαίτερα φέτος, καθώς η κινεζική οικονομία σημειώνει αδύναμη ανάπτυξη
LIFO NEWSROOM