Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη

Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter
0
Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΜΟΥΡΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΑ

COBALT MUSIC

Δισκογραφικό ντεμπούτο του νέου ερμηνευτή και - εν μέρει - τραγουδοποιού Κωνσταντίνου Τσιμούρη με δέκα τραγούδια σε μουσική Σταμάτη Μεσημέρη, Σάκη Τσιλίκη, Κίμωνα Πολλάτου και σε στίχους των Άγγελου Πυριόχου, Βασίλη Μαστροκώστα, Σ. Μεσημέρη, Γιώργου Θεοχάρη, Μαίρης Γκαζιάνη και Ηλία Κολύβα. Επίσης, δύο τραγούδια σε μουσική και στίχους του ίδιου του Τσιμούρη - εξ ου και ο χαρακτηρισμός του εν μέρει τραγουδοποιού - και μία διασκευή στο παραδοσιακό Στης πικροδάφνης τον ανθό. Τα προσόντα του δίσκου είναι η ασκημένη φωνή, η καλή ερμηνεία δηλαδή του Τσιμούρη, και ορισμένα συμπαθητικά τραγούδια, σαν το αγγλόφωνο It's alright now (Katy Blue) που υπογράφει ο ίδιος, το ακουστικό ρυθμικό Αταξίδευτο τραγούδι των Σ. Τσιλίκη - Σ. Μεσημέρη και η πραγματικά όμορφη pop μπαλάντα Για όλα αυτά που είσαι των Σ. Τσιλίκη - Μ. Γκαζιάνη. Η νεαρή ερμηνεύτρια Αλεξάνδρα Κόνιακ συμμετέχει ακόμη σε ένα κομμάτι, ενώ ενδιαφέρουσα, κυρίως απ' την άποψη του σεβασμού στο πλαίσιο του εκμοντερνισμού, είναι η διασκευή στο δημοτικό τραγούδι. Σαν σύνολο, όμως, ο δίσκος είναι το άκρον άωτον του λεγόμενου FM-Rock με εμφανείς τόσο τη διάθεση του καλλιτέχνη να ακουστεί από τα ραδιόφωνα, όσο και την έλλειψη εκ μέρους του κάθε πειραματισμού ή έστω μιας, ας πούμε, αντισυμβατικής αντιμετώπισης της τέχνης του τραγουδιού. Σεβαστό, κατανοητό, αλλά και έξω από τον δικό μου κόσμο ειδικά όταν πρόκειται για πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς. 

Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΡΗΣ

ΤΕΡΜΑ: Η ΚΑΡΔΙΑ

ANKH

Πέντε τραγούδια σε μουσική και ενορχήστρωση του Γιώργη Χριστοδούλου περιέχει το ντεμπούτο μίνι άλμπουμ του νέου ερμηνευτή Κωνσταντίνου Νάρη. Στίχους έγραψαν ο Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος, ο Νίκος Μωραΐτης, ο Σταύρος Σταύρου και ο Διαμαντής Γκιζιώτης. Το ομότιτλο τραγούδι, το καλύτερο του cd, είναι εξελληνισμός από τον Ν. Μωραΐτη του παλιότερου ντουέτου του Γιώργη Χριστοδούλου με τον Χιλιανό Patricio Anabalon με τίτλο El licor de la sed από το άλμπουμ Μην αλλάξεις ποτέ. Και τα άλλα τραγούδια, όμως, ο Τετράγωνος λόγος ή τα Μαθήματα μοναξιάς γι' αρχάριους κινούνται σε ένα όμορφο nuevo tango - brit pop - jazzy - swing ύφος, γνώριμο από τις προσωπικές εργασίες του Γιώργη Χριστοδούλου. Αυτό ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι προτέρημα ή μειονέκτημα: Η παρουσία του συνθέτη Χριστοδούλου είναι τόσο ισχυρή δηλαδή που κάνει τον Κωνσταντίνο Νάρη ν' ακούγεται σαν κλώνος του. Πάλι, όμως, ο Νάρης δεν είναι τραγουδοποιός, αλλά ερμηνευτής και μάλιστα με το δικό του ζεστό ηχόχρωμα στη φωνή, συνεπώς ας κρατήσουμε το ό,τι ευτύχησε να ερμηνεύσει πέντε σύγχρονα και ιδιαίτερα καλαίσθητα τραγούδια. Το νοσταλγικό θέμα με το ακορντεόν που κλείνει το cd μοιάζει με φόρο τιμής στην αγγελοπουλική Ελένη Καραΐνδρου.

Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΜΠΑΝΙΑΡΗΣ

ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΕΔΩ

FINAL TOUCH/ COBALT MUSIC

Όντως δεν ανήκει εδώ ο τραγουδοποιός Βασίλης Μπαμπανιάρης, τουλάχιστον στο 2014 από στιχουργικής άποψης. Ενδεικτικοί στίχοι: Με όπλα τραγούδια/ και σφαίρες λουλούδια/ ελευθερία για ένα λεπτό ή Στην εποχή μου την ψυχή μου/ την πουλάω για τα λεφτά/ για νά'χω γκόμενες και βίλες/ και αυτοκίνητα ακριβά. Συγκεκριμένα, το μεν πρώτο στιχούργημα μοιάζει να βγήκε από τραγούδι των...Poll, το δε δεύτερο είναι μάλλον άκυρο, αφού στην εποχή του/μας δεν παίζουν ούτε βίλες, ούτε ακριβά αυτοκίνητα, ενώ από γκομενικά όλο και κάτι γίνεται. Και για να σοβαρευτούμε, τα δέκα τραγούδια σε μουσική, στίχους, ενορχήστρωση, μίξη και ερμηνεία του Βασίλη Μπαμπανιάρη και το ένα σε μουσική και στίχους της Στέβης Σαμέλη είναι ρυθμικές pop - rock μπαλάντες με κιθαροκεντρικό ήχο που δίνουν την ευκαιρία στον δημιουργό να αφηγηθεί δικές του ιστορίες ή των ηρώων του. Δυστυχώς αυτό γίνεται δια της πιο πεπατημένης οδού στο πλαίσιο μουσικών αναζήτησεων παρ' όλες τις ψυχωμένες ερμηνείες του και κάποια επιμέρους στοιχεία σαν τη χρήση των εγχόρδων στο κομμάτι Απόψε το τέλος. Σ' ένα άλλο τραγούδι, πάντως, το Από μηχανής θεός, ο Μπαμπανιάρης τα βάζει με όλους και με όλα, από τους δημοσιογράφους και τις μασονικές λέσχες μέχρι τους μπάτσους και τη δημοκρατία - τρομοκρατία, με τρόπο εφηβικά δημαγωγικό. Το Δεν ανήκω εδώ είναι το δεύτερο προσωπικό άλμπουμ του τραγουδοποιού.

Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter

 

KORINA LEGAKI

KYMATOGRAPHOS

KARMA/ POLYMUSIC

Δίσκοι σαν κι αυτόν της καλής τραγουδίστριας Κορίνας Λεγάκη, γνωστής από τις συνεργασίες της με το συγκρότημα Αρμός και τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή, μου αρέσουν, γιατί ναι μεν βασίζονται σε ένα ρεπερτόριο κινηματογραφικών standards, αυτό όμως γίνεται με τρόπο αποψάτο και εμπνευσμένο. Εν προκειμένω, έχουμε δώδεκα αγαπημένα τραγούδια από τον ελληνικό και διεθνή κινηματογράφο - από τη Φαίδρα του Ζυλ Ντασσέν και το Χάος των αδερφών Ταβιάνι μέχρι το Kill Bill του Ταραντίνο και τη Διπλή ζωή της Βερόνικα του Κισλόφσκι -, στα οποία τον πρώτο λόγο έχουν οι ενορχηστρώσεις του Παναγιώτη Μάργαρη και του Γιώργου Κατσάνου μαζί με τις ερμηνείες της Λεγάκη. Κομμάτια των Πράισνερ, Σακίρα, Μπανταλαμέντι, Καραΐνδρου, Θεοδωράκη, Μπονφά, Πιοβάνι κ.α. παρουσιάζονται με τρόπο καθόλου πομπώδη κυρίως γιατί η Λεγάκη διαθέτει μια εύπλαστη λυρική φωνή και χειρίζεται άρτια τις ξένες γλώσσες (Σουηδέζα κατά το ήμισυ γαρ). Εκεί, λόγου χάριν, που αποδίδει με περισσή ηδυπάθεια την Τιμή της αγάπης της Καραΐνδρου, στο Sous le ciel de Paris από την ομότιτλη γαλλική ταινία του 1951 καταθέτει πραγματικά μία εξαιρετική ερμηνεία, ολότελα δική της συγκριτικά με την ιστορική εγγραφή της Εντίθ Πιάφ. Άλλες καλές στιγμές του cd είναι οι διασκευές στο Bang Bang του Σόνι Μπόνο και στο Despedida της Σακίρα από τον Έρωτα στα χρόνια της χολέρας. Εν κατακλείδι, πολύ καλή δουλειά: Δώδεκα επανεκτελέσεις ατμόσφαιρας, ακριβού γούστου και συναισθήματος.

Πέντε δισκοκριτικές από τον Αντώνη Μποσκοΐτη Facebook Twitter

ΣΑΚΗΣ ΤΣΙΛΙΚΗΣ - ΤΟΥΛΑ ΚΑΡΩΝΗ

ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ

COBALT MUSIC

Συνθέτης με τη δική του ιστορία στο χώρο, ο Σάκης Τσιλίκης επανέρχεται με ένα δισκογραφικό project βασισμένο στο βιβλίο της Τούλας Καρώνη, το οποίο βασίστηκε με τη σειρά του στην ομηρική Οδύσσεια. Ενδιαφέρον έχει που ο Τσιλίκης πειραματίστηκε με διάφορες μουσικές φόρμες (μπαλάντα, παράδοση, musical, μέχρι και αμιγώς hard - rock), εξυπηρετώντας απ' τη μια τα διάφορα στιχουργήματα κι απ' την άλλη τα διαφορετικά ηχοχρώματα των πολλών νεανικών φωνών. Γιατί, εξαιρουμένου του Βασίλη Παπακωνσταντίνου που υποδύεται τον Όμηρο στο εναρκτήριο Μούσα τραγούδα μου σκοπό, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια ερμηνεύονται από τους Αργύρη Λούλατζη, Χρήστο Νινιό, Κατερίνα Τσιλίκη, Κωνσταντίνο Τσιμούρη, Αλεξάνδρα Κόνιακ, Δήμητρα Πρεάρη και την Σταυρούλα Εσαμπαλίδη. Ο Τσιλίκης δηλαδή συνεχίζει να στηρίζει τη νεότητα από άποψη, σύμφωνα με δική του δήλωση, ενώ θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε άλλη εδραιωμένη φωνή. Σημειωτέον, στην προηγούμενη εργασία του, τη μελοποίηση του στο Πρωινό άστρο του Ρίτσου, συμμετείχαν ο Πέτρος Πανδής, ο Β. Παπακωνσταντίνου και οι αδερφοί Κατσιμίχα. Εδώ όμως τώρα που το project κινείται στα όρια μουσικού παραμυθιού και musical παράστασης, οι ερμηνείες των παιδιών είναι ό,τι καταλληλότερο - μερικά τραγούδια, άλλωστε, σαν Το καράβι της καταστροφής με την Κατερίνα Τσιλίκη, τον Ευτυχισμένο επίλογο με τον Χρήστο Νινιό, ακόμη και το Η Τροία και η Ελένη με την όμορφα σπασμένη φωνή του ίδιου του συνθέτη, διαθέτουν αυτονομία αναφορικά με το έργο στο σύνολο του. Το Ταξίδι με τον Οδυσσέα των Σάκη Τσιλίκη - Τούλας Καρώνη κυκλοφορεί σε ταυτόχρονη αγγλόφωνη έκδοση, έχοντας κάνει ήδη το άνοιγμα του στο εξωτερικό!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ