Το καλοκαίρι μπορεί να αργεί ακόμη αλλά μία παγωμένη μπύρα θα την πίναμε, όχι; Πόσο μάλλον μία "surf" μπύρα που αισθητικά φωνάζει ήλιο, κύματα, (και όμορφα αγόρια).
Κάτι τέτοια σκεφτόμουν όσο χάζευα το καινούριο γραφιστικό project του Yanni Varoutsikos για λογαριασμό της Woll Beer, ο οποίος αν μη τι άλλο ξέρει πώς "να πουλάει" ένα προϊόν.
Ο ελληνικής καταγωγής art director είναι ο άνθρωπος πίσω από το Παριζιάνικο δημιουργικό γραφείο La Courtoisie ("Η ευγένεια"), και επιμελείται τις εταιρικές ταυτότητες brands και προϊόντων με έναν τέλειο όσο και hip τρόπο.
Δεν κάνει όμως μόνο αυτό: Ο 31 ετών σήμερα Yannis είναι δραστήριος skater, surfer και λάτρης του fixed gear.
Στη δουλειά του η street κουλτούρα παντρεύεται με την κομψότητα, και το αποτέλεσμα δένει άρτια αισθητικά.
Μας μίλησε για όλα από το στούντιο του στην Μονμάρτη (αν και δεν μιλάει γρι ελληνικά!)
- Τι είναι το La Courtoisie;
- Η Courtoisie Creative είναι ένα δημιουργικό γραφείο το οποίο ίδρυσα το 2008.
Κομψότητα, καινοτομία και καλό γούστο χωρίς την κακώς εννοούμενη εξεζήτηση είναι τα κύρια συστατικά του. Μέσα από το Courtoisie εργάζομαι πλέον σαν freelance art director, εικονογράφος, αλλά και σαν στυλίστας σε street brands όπως η Element κ.α.
Τέλος, έχω δημιουργήσει και μία σειρά custom made προσκλητηρίων.
- Ας μιλήσουμε λίγο για την ελληνική σου καταγωγή. Ποια είναι η σχέση σου με την Ελλάδα; Έχεις έρθει ποτέ;
- Η σχέση μου με την Ελλάδα πάει πολύ πίσω.
Πρόκειται κυρίως για παιδικές αναμνήσεις με τους παππούδες μου και την ευρύτερη οικογένεια μου.
Δυστυχώς, δεν μιλάω τη γλώσσα καθόλου αλλά με γοήτευε ανέκαθεν αυτή η χώρα.
Ένοιωθα πάντα πολύ περήφανος για την καταγωγή μου.
Ο παππούς μου και ο πατέρας μου πάντα πίστευαν ότι αυτή η περηφάνια που με χαρακτηρίζει οφείλεται στην καταγωγή μου. Θα πρέπει να την επισκεφθώ το συντομότερο δυνατόν :)
- Είσαι υπεύθυνος για την εικόνα πάμπολλων καταστημάτων, καφέ, εστιατορίων, συγκεκριμένων προϊόντων, αφισών, αλλά και για την εικονογράφηση αρκετών βιβλίων. Τι είναι αυτό που σε εμπνέει κάθε φορά;
- Η έμπνευση έρχεται από τους πελάτες μου, από τις εμπειρίες τους και την επιθυμία τους να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Το υπόλοιπο κομμάτι είναι η έρευνα πάνω στην κάθε επιχείρηση.
Για παράδειγμα, υπάρχει αυτό το meat restaurant στο Παρίσι, που ήταν και το πρώτο εστιατόριο στην πόλη που επιμελήθηκα.
Η ιδέα δεν ήταν να ζωγραφίσω απλά ένα κομμάτι κρέας, αλλά να δώσω στην ταυτότητα του καταστήματος την αίσθηση ενός καθαρού περιβάλλοντος.
Ζώο, σαρκοφάγο, ισχυρό, και ποιοτικό ήταν οι σκέψεις κλειδιά.
Εξ ου και η ιδέα του buffer, το κόκκινο δηλαδή χρώμα.
- Τι είναι αυτό που κάνει έναν πελάτη, δύσκολο πελάτη;
- Όλοι οι πελάτες είναι δύσκολοι όχι απαραίτητα με την κακή έννοια.
Τις περισσότερες φορές το δυσκολότερο κομμάτι είναι να εκφράσει κανείς τις ιδέες, τις επιθυμίες και τις ανάγκες του. Η δυσκολία έγκειται στο να μην επιβάλλει ο πελάτης τη δική του ιδέα.
Πρέπει να ακούμε προσεκτικά και να παρέχουμε λύσεις, γιατί στο τέλος της ημέρας όλα είναι ειλογή του πελάτη. Αλλά καμιά φορά η αλήθεια είναι πως μπορεί να μην υπάρχει καθόλου «χημεία» μεταξύ μας :)
- Μίλησε μου για το τελευταίο σου project, την Woll Beer. Είναι μια καινούρια μπύρα;
- Ναι, είναι μια νέα μπύρα που έφτιαξαν δύο φίλοι, ο Jacques και ο Geoffray.
Μόλις έστησαν την εταιρεία τους με κάλεσαν ώστε να επιμεληθώ την εταιρική ταυτότητα και όλα τα γραφιστικά. Σήμερα επεκτεινόμαστε με τη δημιουργία ενός καταστήματος, του "All good", στο οποίο δημιουργούμε το δικό μας clothing brand.
- Είναι λοιπόν το στυλ τόσο σημαντικό σήμερα; Ακόμα και στις αστικές youth culture δραστηριότητες και κοινότητες όπως αυτές των skaters, των ποδηλατών, κτλ..;
- Κυρίως σ' αυτές τις youth culture δραστηριότητες, ναι! Και πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι καλό.
Στην Γαλλία, πολύ περισσότερο απ' όσο στην υπόλοιπη Ευρώπη, παλεύουμε τα τελευταία χρόνια να επικοινωνήσουμε αυτή την αισθητική.
Δεν μιλάω για τους underground κύκλους αλλά για μία μεγάλα brands που βλέπεις στα περιοδικά, στον δρόμο ή σε διαφημίσει στην τηλεόραση να παρουσιάζονται με ένα τρόπο σαν να.. φοβόντουσαν την κομψότητα και την καλαισθησία.
Ταξιδεύοντας βλέπεις πώς το κάνουν έξω και παίρνεις ιδέες. Τα ταξίδια είναι η καλύτερη έμπνευση.
- Πώς κυλάει μια τυπική μέρα για σένα;
- Συνήθως πάει κάπως έτσι: Καφές, δουλειά, δουλειά, δουλειά, και το απόγευμα σπορ!
- Επόμενα σχέδια για φέτος;
- Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η online εταιρεία "GOOD MANNERS" (Καλοί Τρόποι) που στήνουμε τώρα με ένα φίλο. Θα ειδικεύεται σε αντρικές τσάντες και αξεσουάρ , και θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Αύγουστο.
*Για overdose gentleman-ish καλού γούστου ακολουθήστε τους Good Manners του Yannis στο Tumblr, και στο Instagram
**Yannis Varoutsikos στο Behance
σχόλια