ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική Βιομηχανία: H επιστροφή!

Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική Βιομηχανία: H επιστροφή! Facebook Twitter
38

Πριν λίγο καιρό είχα βάλει το πρώτο Τοπ-10, τώρα χάρη στις πολλές προτάσεις (και απ' τους αναγνώστες/σχολιαστές των Μικροπραγμάτων), βγήκε το σίκουελ!

 Να το :)

======

Kαι το πρώτο άψογο Τοπ-10, απ' το mashups/μάσαψ

Εξηγεί αυτός που το έφτιαξε:

Παντού και πάντα θα υπάρχουν επιρροές, φόροι τιμής, αντιγραφές και κλεψιές στη μουσική. Μερικές φορές όμως τα όρια ξεπερνιούνται. Σε αυτό το Τοπ Τεν αφιέρωμα που θα ξινίσει πολλούς και θα εκνευρίσει ακόμα περισσότερους, παρουσιάζω τις μεγαλύτερες κλεψιές και κλέφτες στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, με κάθε σεβασμό και αγάπη στη μουσική.


Πιστεύω θα χρειαστούν μερικές διευκρινίσεις.

Πρώτον, όλα τα τραγούδια τις λίστας αναφέρονται ως πρωτότυπες συνθέσεις. Εδώ θα παραθέσω δύο ορισμούς του Μπαμπινιώτη. Διασκευάζω: τροποποιώ (κυρίως καλλιτεχνικό έργο).
Πνευματικά δικαιώματα: Η αμοιβή που εισπράττει κανείς ως αμοιβή από την εμπορική εκμετάλλευσή των έργων του.
Μακάρι να ζούσαμε σε ένα κόσμο όπου όλοι μοιράζονται τα πάντα ίσα όπως στο Imagine του Τζον Λένον, αλλα η πραγματικότητα δεν είναι αυτή. Οπότε, όταν κάτι το αντιγράφεις και βγάζεις λεφτά (και δόξα), είσαι παράνομος.

Δεύτερον, η σειρά του Τοπ Τεν είναι μία προσωπική εκτίμηση, αλλά υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια που χρησιμοποίησα, όπως ο αριθμός των κλεμμένων τραγουδιών, η ομοιότητα με το αρχικό κομμάτι και η επιτυχία των λογοκλόπων και των πηγών.

Τρίτον, επειδή πολλοί σκληροπυρηνικοί θαυμαστές θα τσινίσουν, θέλω να πω ότι εκτιμώ μερικούς από τους μουσικούς τις λίστας και ότι μερικές αντιγραφές ίσως έχουν γίνει εν αγνοία των καλλιτεχνών ή ως φόρος τιμής. Εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να αναφέρεται το τραγούδι/καλλιτέχνης που ενέπνευσε τη διασκευή/φόρο τιμής. Ειδικά όταν η αντιγραφή γίνεται κατ' εξακολούθησιν.

Τέταρτον, δεν έχω μιξάρει κομμάτια μεταξύ τους, Τα πάντα ακούγονται όπως στους δίσκους. Αυτό για όσους νομίζουν πως τρολάρω.

Πέμπτον, βλέπω δύο είδη αντιγραφής στην ελληνική μουσική "βιομηχανία" ή τέλος πάντων στο μέηνστρημ μουσικό ρεύμα. Το ένα έχει να κάνει με αντιγραφή μικρών θεμάτων, ήχων, ρυθμών και το άλλο με κλοπή ολόκληρων κομματιών, από τη βασική μελωδία, ως το ρυθμό και τη δομή. Αυτή η κλοπή είναι πολύ πολύ άσχημη, και ένας είναι ο μάστορας της στην Ελλάδα. Βρίσκεται άλλωστε στο νούμερο 1. Και δεν υπήρχε χρόνος για αναφορά των υπόλοιπων αντιγραφών του.

Έκτον, δεν έχω προσωπικά θέματα με κανέναν.


Πηγές:

-Τα δυο αυτιά μου
-http://www.myphone.gr/forum/showthrea...
-noiz.gr
-https://www.youtube.com/watch?v=8PQ66...
-http://www.artinoi.gr/cgi-bin/forumV2...

Ο ήχος του κουδουνιού είναι από το freesound.org του χρήστη zabuhailo υπό την άδειας αναφοράς.
Η φωτογραφία της τηλεόρασης είναι από τοhttp://verbkeep.com/tvshows/
Τα χιόνια της τηλεόρασης είναι από τοhttps://www.youtube.com/watch?v=_WpHi...
Τα βίντεο των τραγουδιών είναι από το youtube.com


Φέησμπουκ: https://www.facebook.com/mashupsGR
Τουίτερ: https://twitter.com/mashupsGR

 

 

 

38

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
μια απ τις μεγαλύτερες κλοπές ever ήταν αυτη του Χρήστου Θηβαίου με το τραγούδι ''μείνε'' που ηταν copy paste του τραγουδιού ''day after day'' του Παυλου Σιδηροπουλου. Μετα φυσικά απο τρελο κράξιμο που έφαγε ειδικά μεσω youtube στις συναυλίες που το παίζει το αναφέρει.. στην αρχη όμως τίποτα.. μούγκα στη στρούγκα.
Να παραθέσω ένα παράδειγμα από την αντίθετη πλευρά Πόσο λίγο με ξέρεις - Γιώργος Θεοφάνους - 1992https://www.youtube.com/watch?v=lfR3Z4lorgkκαιAnytime Anywhere - Gotthard - 2005 (στη "γέφυρα" από 2.15' -2.32' του τραγουδιού στο video που ακολουθεί)Μάλλον όμως πρόκειται για μια καταπληκτική σύμπτωση έμπνευσης
οσοι γνωριζουν απο μουσικη ξερουν πως οταν συνθετεις θελεις δε θελεις επηρεαζεσαι απο τα ακουσματα σου,πολλοι καλλτεχνες εχουν παραδεχτει οτι στην πορεια καταλαβαν οτι η μελωδια που εγραψαν τελικα κατι τους θυμιζε...το θεμα ειναι ποσο συνειδητα η οχι γιενται αυτο και σε τι βαθμο.σε καποιες περιπτωσεις ειναι προφανως αθελητη επιρροη,ενω σε αλλες καραμπινατη κλεψια
Το τι σημαίνει "κλοπή" σε ένα τραγούδι, είναι σχετικό. Όπως και οπουδήποτε αλλού, έτσι και στην μουσική, δεν υπάρχει παρθενογένεση. Ειδικά στην εποχή που ζούμε, με τόσα τραγούδια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να γράψεις κάτι που να μην μοιάζει σε τίποτα άλλο. "Μουσικός" σημαίνει να ψάχνεσαι. Ασφαλώς και θα έχεις επιρροές από άλλα τραγούδια, αυτό είναι το ωραίο στη μουσική. Η μελωδία, που στα περισσότερα προαναφερθέντα τραγούδια είναι το μόνο κοινό στοιχείο, αποτελεί μόνο ένα κομμάτι της σύνθεσης ενός τραγουδιού. Δεν διαφωνώ ότι πολλοί κάνουν τη δουλειά τους πιο εύκολη "αντιγράφοντας" μία μελωδία, αλλά εμείς είμαστε αυτοί που τους δίνουν αξία και σημασία. Δεν έχει δικαίωμα να κρίνει όποιος ακούει και αγοράζει δουλειές των συγκεκριμένων καλλιτεχνών, και τις ευχαριστιέται. Επιπλέον, σταματήστε να θεωρείτε ότι οι "ξένοι" είναι καλύτεροι σε όλα και να τους θεοποιείτε. Δεν ισχύει. Ξέρετε πόσοι "ξένοι" έχουν "κλέψει" εξαιρετικές δουλειές από Χατζιδάκι; Το τι κάνει ο καθένας στη δουλειά του είναι προσωπική του υπόθεση, και όσο αυτή η δουλειά προσελκύει κόσμο, μαγκιά του να συνεχίσει να την κάνει.
Δεληβοριάς - Υβρεοπομπήhttp://www.youtube.com/watch?v=DJfkoLvBiJIBrassens - Marinettehttp://www.youtube.com/watch?v=mnn5rAEpBXcΈχει πάρει ΑΥΤΟΥΣΙΟ όλο το κουπλέ! Ντροπή, Φοίβο! (Αν και τον άλλο δεν τον φτάνεις)
1. φίλε δημιουργέ τον βίντεο νομίζω δεν το χεις και πολυ με τις ερευνές σου περι ΑΝΤΙΓΡΑΦΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ κομματιών!2. το να παιρνεις καποια samples απο κομμάτια και να τα χρησιμοποιείς έστω και αυτούσια σε άλλα δεν είναι κλεψιά,έχει κ νομικη κατοχύρωση κιολας.(εδώ έχει κυκλοφορίσει ξενος καλλιτέχνης ολοκληρο cd μόνο με samples απο γνωστά τραγούδια κάνοντας καινουρια δικα του τραγουδια χρησιμοποιώντας απλα ενα ξένο sample-rif)3. το να συγκρίνεις καποια ΔΕΥΤΕΡΌΛΕΠΤΑ απο έναι κομμάτι με καποιο άλλο, δεν είναι δείγμα κλεψιάς κ τρομερής ανακάλυψης σου. αν μοιάζουν πχ τα τυμπανα των 2sec απ την 'όυτοπια'' της Βανδή (ενδεικτικά το αναφέρω,είναι κι άλλα) με τα τύμπανα απο τραγούδι του Michael J., ΔΕΝ ειναι κλεψιά του τραγουδιου ούτε σε μελωδικη γραμμή,ούτε σε ρυθμό,ούτε σε φόρμα,ούτε σε δομή.4. η ερευνα του δημιουργου του βίντεο προφανως και ειναι πολύ ελλιπης. υπάρχουν πολλαααα κομμάτια που δεν είναι στα βίντεο του που είναι οντως αντιγραφές καραμπινάτες. και μένει σε σημέια 3-4'' που αναρωτιεται ααα τι μου θυμίζει αυτο??? τα παντα μήπως...?!5. ναι όντως μην πιάσουμε τα αράβικα κομμάτια Φοίβος κ Καρβέλας θα διαπρέψουν. ο δε Θεοφάνους έχει πολλές λαμπρές στιγμές αλλα εχει κάνει τρομερες κλεψιές όμως. ο Χαντζηγιάννης ο καημένος ας μην κοροιδευόμαστε σχεδόν όλη η δισκογραφία του έιναι κλεμμένη-επιρεασμένη. ο Καρβέλας ειδικα η περιοδός του 85'-95' σχεδόν ότι έγραφε ήταν ή θύμιζε κάτι άλλο. πάντως μη ξεχνάμε οτι ο Φοιβος πχ καλώς η κακώς έχει γράψει και γράφει χιλιάδες κομμάτια,ειναι σαν μηχανη παραγωγης κομματιων,κακο βεβαια,λογω δισκογραφικων απαιτησεων κλπ. μην ξεχναμε λοιπον οτι μπρος σαυτην την ανελλεητη παραγωγή ειναι λογικοτατο να υπάρχει και κλεψια και επιρροη.6. θα συνηστούσα λοιπον στους επίδοξους αστυνόμους της μουσικης πρώτον να χουν καλό μουσικο αυτί κ 2ον καποιες στοιχειωδης γνώσεις μουσικης.7.παρθενογένεση φίλοι μου δεν υπάρχει πουθενα! στο 2014 είμαστε,εχουν 'ειπωθεί" τα ΠΑΝΤΑ οπότε ειναι λογικοτατη η ανακοίκλωση και η επιρροή. υπάρχουν βέβαια ακομα φωτεινες στιγμες λιγες και τυχερες. ασε που είναι κ μεγιστη μαγκιά να κλέβεις κ να το κάνεις καλα κ καλυτερο απ το πρωτότυπο! καμιά φορα ο μαθητής γίνεται πολύ καλυτερος απ τον δάσκαλο!
Η μουσικη λειτουργει ετσι απο εποχη οπερας...ειναι φυσικο και οχι καταδικαστεο...δεν νομιζω οτι τις περισσοτερες φορες οι μουσικοι ειχαν επιγνωση το τι εγραφαν...
Να σημειώσουμε ότι οι εικόνες στο 2:25-2:30 είναι από την συναυλία των Shok Paris στην Αθήνα το 2012 όπου ΔΕΝ έπαιξαν δυστυχώς αυτό το τραγούδι (θα έπεφτε επικό γέλιο). Πάντως μην παραξενεύεστε για την λεγόμενη κλοπή στην μουσική, αν και η μουσική είναι τεράστιος καμβάς οι τεχνικές που χρειάζονται για την δημιουργία ενός τραγουδιού είναι ελάχιστες. Λογικό να υπάρχουν σημεία που να είναι ίδια, ακόμα και εν αγνοία των δημιουργών.
Αυτό https://www.youtube.com/watch?v=--yMuPfKD_kείναι η μεταφορά στα ελληνικά τουτουνού. https://www.youtube.com/watch?v=jDuDoZPs5-kΚαμία αναφορά σε αυτό.https://www.youtube.com/watch?v=P3CxhBIrBho(οκ , εδώ η κλοπή βαραίνει τους Σέρβους δημιουργούς . )
Κορυφαιοι Ελληνες συνθετες σου λεει μετα που παιρνουν και εκατομμυρια απο τις πωλησεις για τα πρωτοτυπα και μοναδικα κομματια τους...Κλεφτες πολυτελειας ειναι που παιζουν με το μυαλο και τη μνημη σου τελικα.
Πριν 10 χρόνια, ούσα φανατική χατζηγιάννα, θα 'χα βάλει τα κλάματα. Και τώρα τα έβαλα...γελώντας. Εντάξει κυρ Χατζηγιάννη, λίγη έμπνευση, λίγη; Κι οι υπόλοιποι κάντε διασκευές, αλλά δίνετε τα σωστά credits.
Δεν καταλαβαίνω γιατί κάνετε έτσι.. τι Clapton τι Βας Βας Βας Παρασκευάς...Κατά τα άλλα να άλλο ένα άσχετο-σχετικό βίντεο με ξένες επιτυχίες.http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I5'
Παιδιά, I stand corrected. Άμα τα υπογράφει ως δικά του ο Χατζηγιάννης (ειδικά αυτόν τον Παράδεισο, ήμαρτον δηλαδή), τι να πω. Υπάρχει κοινό που τον ακολουθεί δηλαδή;;;;;;;;; Δεν πιάνουν άλλους σταθμούς εκτός από αυτούς με την "ελληνική" (και καλά, γιατί δεν είναι!) μουσική;;;