Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική Βιομηχανία: H επιστροφή!

Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική Βιομηχανία: H επιστροφή! Facebook Twitter
38

Πριν λίγο καιρό είχα βάλει το πρώτο Τοπ-10, τώρα χάρη στις πολλές προτάσεις (και απ' τους αναγνώστες/σχολιαστές των Μικροπραγμάτων), βγήκε το σίκουελ!

 Να το :)

======

Kαι το πρώτο άψογο Τοπ-10, απ' το mashups/μάσαψ

Εξηγεί αυτός που το έφτιαξε:

Παντού και πάντα θα υπάρχουν επιρροές, φόροι τιμής, αντιγραφές και κλεψιές στη μουσική. Μερικές φορές όμως τα όρια ξεπερνιούνται. Σε αυτό το Τοπ Τεν αφιέρωμα που θα ξινίσει πολλούς και θα εκνευρίσει ακόμα περισσότερους, παρουσιάζω τις μεγαλύτερες κλεψιές και κλέφτες στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, με κάθε σεβασμό και αγάπη στη μουσική.


Πιστεύω θα χρειαστούν μερικές διευκρινίσεις.

Πρώτον, όλα τα τραγούδια τις λίστας αναφέρονται ως πρωτότυπες συνθέσεις. Εδώ θα παραθέσω δύο ορισμούς του Μπαμπινιώτη. Διασκευάζω: τροποποιώ (κυρίως καλλιτεχνικό έργο).
Πνευματικά δικαιώματα: Η αμοιβή που εισπράττει κανείς ως αμοιβή από την εμπορική εκμετάλλευσή των έργων του.
Μακάρι να ζούσαμε σε ένα κόσμο όπου όλοι μοιράζονται τα πάντα ίσα όπως στο Imagine του Τζον Λένον, αλλα η πραγματικότητα δεν είναι αυτή. Οπότε, όταν κάτι το αντιγράφεις και βγάζεις λεφτά (και δόξα), είσαι παράνομος.

Δεύτερον, η σειρά του Τοπ Τεν είναι μία προσωπική εκτίμηση, αλλά υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια που χρησιμοποίησα, όπως ο αριθμός των κλεμμένων τραγουδιών, η ομοιότητα με το αρχικό κομμάτι και η επιτυχία των λογοκλόπων και των πηγών.

Τρίτον, επειδή πολλοί σκληροπυρηνικοί θαυμαστές θα τσινίσουν, θέλω να πω ότι εκτιμώ μερικούς από τους μουσικούς τις λίστας και ότι μερικές αντιγραφές ίσως έχουν γίνει εν αγνοία των καλλιτεχνών ή ως φόρος τιμής. Εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να αναφέρεται το τραγούδι/καλλιτέχνης που ενέπνευσε τη διασκευή/φόρο τιμής. Ειδικά όταν η αντιγραφή γίνεται κατ' εξακολούθησιν.

Τέταρτον, δεν έχω μιξάρει κομμάτια μεταξύ τους, Τα πάντα ακούγονται όπως στους δίσκους. Αυτό για όσους νομίζουν πως τρολάρω.

Πέμπτον, βλέπω δύο είδη αντιγραφής στην ελληνική μουσική "βιομηχανία" ή τέλος πάντων στο μέηνστρημ μουσικό ρεύμα. Το ένα έχει να κάνει με αντιγραφή μικρών θεμάτων, ήχων, ρυθμών και το άλλο με κλοπή ολόκληρων κομματιών, από τη βασική μελωδία, ως το ρυθμό και τη δομή. Αυτή η κλοπή είναι πολύ πολύ άσχημη, και ένας είναι ο μάστορας της στην Ελλάδα. Βρίσκεται άλλωστε στο νούμερο 1. Και δεν υπήρχε χρόνος για αναφορά των υπόλοιπων αντιγραφών του.

Έκτον, δεν έχω προσωπικά θέματα με κανέναν.


Πηγές:

-Τα δυο αυτιά μου
-http://www.myphone.gr/forum/showthrea...
-noiz.gr
-https://www.youtube.com/watch?v=8PQ66...
-http://www.artinoi.gr/cgi-bin/forumV2...

Ο ήχος του κουδουνιού είναι από το freesound.org του χρήστη zabuhailo υπό την άδειας αναφοράς.
Η φωτογραφία της τηλεόρασης είναι από τοhttp://verbkeep.com/tvshows/
Τα χιόνια της τηλεόρασης είναι από τοhttps://www.youtube.com/watch?v=_WpHi...
Τα βίντεο των τραγουδιών είναι από το youtube.com


Φέησμπουκ: https://www.facebook.com/mashupsGR
Τουίτερ: https://twitter.com/mashupsGR

 

 

 

38

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

15 σχόλια
Η παγκόσμια μουσική σκηνή ανέκαθεν συμπεριφέρεται κατ' αυτόν τον τρόπο. Για αυτό πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη κλέφτης. Τα περισσότερα κομμάτια στο κλιπ είναι επηρεασμένα. Πολύ λίγα είναι κλοπή. Αν μελετήσει κάποιος τη δισκογραφία των Led Zeppelin, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί για κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων θα καταλάβει.
Την τιμητική τους είχαν ο Χατζηγιάννης, Φοίβος και Καρβέλας. Για τον τελευταίο θυμάμαι ένα σκετσάκι του Σεφερλή που τον έδειχνε να έχει δημιουργικό οίστρο αντιγράφοντας πασίγνωστες μελωδίες, μεταξύ των άλλων και τον εθνικό μας ύμνο, και να αναρωτιέται αν κάτι του θυμίζει...
1. Ουάο, τέλεια και η συνεισφορά Άρη!2. Νομίζω στέρησε πόντους από Καρβέλα, πχ το Καλοκαιρινές διακοπές που έχει κλέψει από to Let's twist again και από το Do you love me των Contours, (εντελώς τυχαία, το έβγαλε την ίδια χρονιά που το Dirty Dancing επανέφερε στη μόδα το δεύτερο τραγούδι, και το όλο 60's στιλ), καθώς και Τα εσώρουχά σου από Blue suede shoes.3. Καλά να μην το πιάσουμε με καθαρές αντιγραφές ολόκληρων αραβικών τραγουδιών (δεν αναφέρομαι στις καθα΄ρες διασκευές όπου αναφέρεται ο αρχικός συνθέτης).4. Κι οι ξένοι δεν είναι υπεράνω. Χαρακτηριστικά μλυ έρχεται στο μυαλό η επιτυχία των Rasmus "Living in a world without you", όπου η γέφυρα είναι καρμπόν (παρά μία νότα) της αρχής του κουπλέ από το Is there anybody there των Scorpions. Μια δοκιμή θα σας πείσει.
Βέβαια, η εισαγωγή από το "Μετά από εσένα ξαναζώ" που το λέει ο Πετρέλης θα μπορούσε κάλλιστα να προέρχεται και από to "Ποια νύχτα σ' έκλεψε"...Ενδιαφέρον είναι ότι η εισαγωγή από το "Midnight express" ομοιάζει σε κάποιες νότες με το "Ποια νύχτα σ' έκλεψε" (πρωτοακούστηκε στην ταινία "Ο κατεργάρης", 1971).Επίσης, γενικότερα για το θέμα της αντιγραφής... Υπάρχουν αντιμετωπίσεις και αντιμετωπίσεις... Υπάρχει πχ βίντεο στο Youtube στo οποίo ο Blackmore εξηγεί πώς είχε "δημιουργικές αφορμές" από άλλα κομμάτια και δείχνει να παίζει τις εισαγωγές και αμέσως μετά το ορίτζιναλ κομμάτι... Τους Led Zeppelin τους έχουν εναγάγει για "κλοπές" και ακόμα και ο Satriani ενήγαγε τους Coldplay για "αντιγραφή" του κομματιού του "If I could fly"(το δικό τους ήταν το Viva la vida).Επομένως, σε κάποιες περιπτώσεις είναι "δημιουργική αντιγραφή" και σε άλλες απλή και κραυγαλέα αντιγραφή...
Πραγματικα ο πιο εκνευριστικος ειναι ο Χατζηγιαννης - ειδικα το τελευταιο νομιζα οτι ηταν κανονικη, νομιμη επανεκτελεση του Shape of My Heart, αλλα οχι, εχει το θρασος να το υπογραψει. Για το βοθρο.
Στο "Να'σουν αλλιώς" αναφέρεται ξεκάθαρα Μουσική: Enzo Gragnaniello ακόμη και στο youtube, άρα πρόκειται για κάθαρή μεταφορά στ ελληνικά. Έχουμε άπειρες τέτοιες μεταφράσεις, πχ. Το νου σου κύριε οδηγέ - La Solitudine. Το πρόβλημα είναι αυτά που έχει κλέψει και γράφει "μουσική Μ. Χατζηγιάννης"
Με εξαίρεση του Χατζηγιάννη που νομίζω είναι ξεκάθαρα homage (τόσο πολύ όμοια μελωδία πια, ενορχήστρωση, ύφος…) τα υπόλοιπα εκπλήσσουν κυρίως με το πόσο γνωστά κομμάτια αντιγράφουν!! Σαν να μην απασχολούσε τους δημιουργούς το αν η "κλοπή" θα εντοπιστεί αλλά το εγγυημένο της επιτυχίας!!!Προβληματισμός που με φέρνει σ'αυτό που μου ήρθε αμέσως στο μυαλό και αντίθετα με την μουσική δεν χωρά καμμία αντίρρηση, που είναι το εξής. Άρη, δεν ξέρω αν γνωρίζεις το παρακάτω blog που κάνει σύγκριση ελληνικών και ξένων εξωφύλλων glossy περιοδικών (καλά, όταν είχαμε glossies…και ΙΜΑΚΟ που έπαιρνε την μερίδα του λέοντος στις αντιγραφές όπως θα δεις!) αλλά αν όχι νομίζω αξίζει να παρουσιαστεί στην στήλη σου. (non affiliated etc). http://celebphotocopy.blogspot.gr
καλα και δεν εχει μεσα τα αραβικα κομματια που ειναι τα αλλα μισα τραγουδια του φοιβου και του καρβελλα..ειμαστε μια γενια γαλουχημενη στην αντιγραφη θεοποιωντας τους αραχτους που δεν καθησαν τν κ... κατω να βγαλουν μελωδια αλλα απλα εβαλαν ασχετα λογια σε μελωδιες..
Το "Άντεξα" του Ρουβά θυμίζει και Malmsteen-Judas. https://www.youtube.com/watch?v=usHXibS47esΆσχετο,έψαξα να βρω μια live εκτέλεση του που σοβαρά είναι σαν να παίζει opening στο Wacken(μιλάμε δικασίδι τρελό) και δεν την βρίσκω πλέον.
ο Καρβελας εχει κάνει το καλύτερο.... εχει αντιγράψει τον εαυτό τουΤαχυπαλμια Κοντολαζος -1990Ζημια Αντυπας -1997https://www.youtube.com/watch?v=q5T1fNBxCc0https://www.youtube.com/watch?v=BDC8vAT_CME