Στη δημοσιότητα η έκθεση πραγματογνώμονα για το δυστύχημα με την Πόρσε- Με πόσο έτρεχε τελικά

Στη δημοσιότητα η έκθεση πραγματογνώμονα για το δυστύχημα με την Πόρσε- Με πόσο έτρεχε τελικά Facebook Twitter
0

Την έρευνα του πραγματογνώμονα, που ορίστηκε από το Δημόσιο για την υπόθεση του τροχαίου δυστυχήματος με την Πόρσε, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι -μία μητέρα με το 3χρονο παιδί της που επέβαιναν σε παρκαρισμένο όχημα, ο 24χρονος οδηγός της Πόρσε και ο 24χρονος συνοδηγός- φέρνει στο φως ο Ελεύθερος Τύπος.

Σύμφωνα με αυτήν, η Πόρσε που συγκρούστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με το αυτοκίνητο μάρκας Honda Civic της οικογένειας Πατμανόγλου, σε πάρκινγκ αυτοκινήτων στο 83ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας έτρεχε με ταχύτητα που ξεπερνά κατά πολύ τα 260 χιλιόμετρα την ώρα. 

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, από την έρευνα προκύπτει ότι την ώρα που ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης έχασε τον έλεγχο του οχήματος (στο σημείο δηλαδή από όπου ξεκίνησε η μοιραία πορεία προς το πάρκινγκ) η ταχύτητα του αυτοκινήτου προσομοίαζε με αυτές που παρακολουθούν οι θεατές σε αγώνες ταχύτητας. Η ξέφρενη πορεία της Πόρσε προκλήθηκε από κλατάρισμα (απότομη απώλεια αέρα) του οπίσθιου δεξιού ελαστικού.

Οι 4 παράγοντες για το τι μπορεί να προκάλεσε το κλατάρισμα

Ο αρμόδιος πραγματογνώμονας, κ. Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ερευνά τι είναι αυτό που προκάλεσε το κλατάρισμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για συνδυασμό παραγόντων, εκ των οποίων τέσσερις έχουν μπει στο μικροσκόπιο, καθώς θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικοί. Ένας παράγοντας που ερευνάται είναι το κατά πόσο μπορεί να είχαν επηρεαστεί τα ελαστικά από τυχόν ακινησία της Πόρσε. Στις περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται συχνά παρατηρείται ότι μειώνεται η πίεση των ελαστικών, κάτι το οποίο μπορεί να καταπονήσει τα ελαστικά, ιδιαίτερα κατά την ανάπτυξη πολύ μεγάλης ταχύτητας. Υπενθυμίζεται ότι η μοιραία Πόρσε δεν ήταν το όχημα που χρησιμοποιούσε ο 24χρονος οδηγός στην Ελλάδα και την οδήγησε εκτάκτως, διότι το δικό του αυτοκίνητο παρουσίασε πρόβλημα.

Ένας άλλος παράγοντας είναι το κατά πόσο το συγκεκριμένο ελαστικό που έσκασε μπορεί να είχε κάποιο «αφανές» πρόβλημα από παλαιότερη χρήση του αυτοκινήτου. Σε πολλές περιπτώσεις η καταπόνηση ενός ελαστικού (για παράδειγμα από απότομη πτώση σε λακκούβα) προκαλεί εσωτερικό πρόβλημα που δεν φαίνεται, παρότι κάτω από ορισμένες συνθήκες μπορεί να προκαλέσει μοιραία αποτελέσματα. Επίσης, δεν αποκλείεται στο τελικό πόρισμα να συμπεριληφθεί και κάποιος εξωγενής παράγοντας (δηλαδή που έχει να κάνει με το περιβάλλον όπου εκδηλώθηκε το δυστύχημα).

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι -παρά τις αρχικές εκτιμήσεις- έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο το κλατάρισμα να οφείλεται σε υπερθέρμανση, καθώς δεν βρέθηκαν ανάλογα σημάδια αλλοίωσης στο πέλμα.

Το ερώτημα που αναμένεται να απαντηθεί από τον πραγματογνώμονα το επόμενο διάστημα είναι το κατά πόσο υπήρχε ή όχι χρόνος αντίδρασης για τον οδηγό. «Ο οδηγός ήταν νηφάλιος. Οταν όμως τρέχεις με τέτοιες ταχύτητες, αρχίζεις να βλέπεις μπροστά σου το δρόμο σε οβάλ σχήμα, το οποίο σε μέγεθος δεν είναι μεγαλύτερο από τον πάτο μίας κανάτας με νερό. Το κατά πόσο ο οδηγός είχε την απόσταση και το χρόνο να αντιδράσει είναι υπό διερεύνηση. Οι χειρισμοί θα ελεγχθούν με βάση τα ίχνη που έχουμε και την ταχύτητα που θα υπολογιστεί ότι είχε αναπτύξει», λέει αρμόδια πηγή.

Η Πόρσε συγκρούστηκε (αν και δεν φαίνεται στο βίντεο λόγω της τρομακτικής ταχύτητας) σε δύο διαφορετικά σημεία πριν φτάσει στο αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου. Η πρώτη σύγκρουση έγινε στην άκρη διαζώματος που χωρίζει το δρόμο με το πάρκινγκ αυτοκινήτων και η δεύτερη στο πεζοδρόμιο του πάρκινγκ. Γενικότερα ως αιτίες πρόκλησης του δυστυχήματος εξετάζονται (μεταξύ άλλων): Η απειρία του οδηγού (αν δηλαδή με διαφορετικό χειρισμό θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία του οχήματος), η υψηλή ταχύτητα και η κατάσταση των ελαστικών.

Πριν από το σημείο της τραγωδίας υπήρχαν δύο ταμπέλες που υπενθύμιζαν το ανώτατο όριο ταχύτητας. Η πρώτη σήμανση σημείωνε ότι το ανώτατο όριο ήταν 120 χλμ./ώρα και η δεύτερη (λόγω εξόδου της Ε.Ο.) 100 χλμ./ώρα. Στο μικροσκόπιο έχουν μπει στοιχεία που θα μπορούσαν να δείξουν αν ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης φρέναρε ή όχι πριν από τη φονική σύγκρουση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι, σύμφωνα με ενδείξεις, προσπάθησε να φρενάρει αλλά δυστυχώς ήταν πια αργά. Η ταχύτητα ήταν τέτοια που δεν άφηνε περιθώρια αντίδρασης.

Στάχτη το «μαύρο κουτί»


Οι πραγματογνώμονες του Δημοσίου δεν είναι οι μόνοι που θα ερευνήσουν την Πόρσε. Και αυτό διότι η οικογένεια του αδικοχαμένου Γιώργου Βακάκη έχει ορίσει δικούς της τεχνικούς συμβούλους, το ίδιο και η οικογένεια του άτυχου συνοδηγού, κολλητού φίλου του Βακάκη. Δυστυχώς, από την πυρκαγιά που ξέσπασε στο σημείο της τραγωδίας το «μαύρο κουτί» (ο εγκέφαλος) της Πόρσε έγινε στάχτη, με αποτέλεσμα οι ειδικοί να μην μπορούν να αντλήσουν στοιχεία που θα μπορούσαν να αποδειχθούν για εκείνους πολύτιμα.

πηγή: eleftherostypos.gr

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM