Κρήτη: Πρωτοφανής καταδίκη μαθητών σε κοινωνική εργασία 80 ωρών λόγω συμμετοχής σε κατάληψη

Κρήτη: Πρωτοφανής καταδίκη μαθητών σε κοινωνική εργασία 80 ωρών λόγω συμμετοχής σε κατάληψη Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου από σχολική κατάληψη
18

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση δικαστηρίου που καταδίκασε τρεις μαθητές από Γυμνάσιο του Ρεθύμνου σε κοινωνική εργασία 80 ωρών στον τοπικό δήμο, λόγω της συμμετοχής τους στις καταλήψεις τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» η υπόθεση έφθασε στη Δικαιοσύνη έπειτα από καταγγελία που έκανε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές ο διευθυντής του σχολείου. Οι τρεις μαθητές είχαν κατηγορηθεί ότι συμμετείχαν στη συντονιστική επιτροπή της κατάληψης του σχολείου. Με βάση την απόφαση του δικαστηρίου, τα παιδιά αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς καλούνται να επισκεφθούν την κοινωνική λειτουργό των δικαστηρίων προκειμένου να ξεκινήσουν να εργάζονται για τέσσερις ώρες κάθε μέρα για έναν μήνα σε μια υπηρεσία του δήμου. Επιπλέον, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων παραπέμφθηκαν οι γονείς των τριών μαθητών, οι οποίοι δικάστηκαν την ίδια ημέρα με τα παιδιά τους και κρίθηκαν αθώοι από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου.

Γονείς χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη συμπεριφορά του του διευθυντή, τονίζοντας ότι αυτή η μέθοδος είναι αντιπαιδαγωγική και σε καμία περίπτωση δεν συμβάλλει στη συμμόρφωση των παιδιών, ούτε και στο να κατανοήσουν ενδεχομένως ότι αυτή η μορφή αγώνα δεν είναι σωστή.


Αντιθέτως όπως ανέφεραν γονείς, τέτοιες συμπεριφορές απέναντι σε παιδιά 14 και 15 ετών δημιουργούν σειρά προβλημάτων στα σχολεία με απρόβλεπτες συνέπειες. «Εμείς αυτό που γνωρίζαμε είναι ότι τα παιδιά κάνουν κατάληψη. Δεν υπήρξε καμία άλλη ενημέρωση από τον διευθυντή για τις προθέσεις του να καταγγείλει τους μαθητές. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη στα παιδιά και εντελώς αντιπαιδαγωγικό. Με το που δόθηκε δημοσιότητα στο θέμα, όλος ο κόσμος ευαισθητοποιήθηκε και αντέδρασε για την παραπομπή των παιδιών στη Δικαιοσύνη. Τα παιδιά δικάστηκαν για ένα σπασμένο λουκέτο, το οποίο μάλιστα αντικατέστησαν. Έχουμε στενοχωρηθεί πάρα πολύ και αυτό που έγινε το βρίσκω επιεικώς απαράδεκτο. Τα παιδιά πρέπει να μάθουμε να τα αντιμετωπίζουμε με άλλους τρόπους που εμπεριέχουν διάλογο και όχι να τα στέλνουμε στα δικαστήρια» ανέφερε χαρακτηριστικά μητέρα μαθητή, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της.

Το υπουργείο Παιδείας τάχθηκε κατά της αυταρχικότητας στις σχολικές μονάδες και διεμήνυσε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θέματα που ανακύπτουν στα σχολεία πρέπει να επιλύονται «εσωτερικά», δηλαδή με τη συνδρομή των διευθυντών σχολείων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, και σε καμία περίπτωση με προσφυγή στις δικαστικές αρχές.



Πάντως σε κάθε περίπτωση η υπόθεση θα κριθεί και σε δεύτερο βαθμό από τη Δικαιοσύνη, η οποία θα αποφασίσει οριστικά αν τα παιδιά θα πρέπει να «συνετιστούν» με αυτόν τον τρόπο ή όχι.

Με πληροφορίες από ethnos.gr

Ελλάδα
18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

16 σχόλια
Εδω το μαυρο διαμάντι της πασαρέλας,η Ναόμι Κάμπελ υποχρεώθηκε σε κοινωνική εργασια,να καθαριζει επι ενα μήνα δημόσιες χέστρες,επειδη πεταξε ενα τασάκι στο κεφάλι της οικιακης βοηθου.Και τολμουν να διαμαρτυρονται τα μαθητουδια.Αντε να σοβαρευτουμε επιτελους σαν χωρα και μακάρι να ειναι επιτελους το πρωτο βημα στο να καταλάβουν ειδικα τα παιδια που ειναι το μελλον,οτι οι πραξεις μας εχουν συνεπειες.Το τραγικο ομως ειναι οτι υπαρχουν και χειροτερες περιπτωσεις,οπου η ανυπαρξια του νομου δημιουργει και εν δυνάμει εγληματιες.Οπως η περιπτωση που πριν ενα χρονο περιπου η Νικολουλη αποκαλυψε τον φονο ενος 13χρονου απο συνομηλικο συμμαθητη του και ο 13χρονος δραστης αφεθηκε ελευθερος,επειδη δεν εχει συμπληρωσει το δεκατοπεμπτο ετος και το εγκλημα παραγραφηκε.Αυτη ειναι η δικαιοσυνη που εχουμε.
Παραθετω αυτο που εγραψα χθες σε αλλο ποστ στη lifoΑυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι πρεπει να συνεχιζεται η ατιμωρησια των καταληψιων που συνεχιζουν και καταστρεφουν δημοσια περιουσια καθε φορα. Καιρος ηταν να τιμωρηθουν καποιοι,μπας και συνετιστουν επιτελους ολοι αυτοι στις κατα καιρους καταληψεις που σπανε θρανια,γραφεια κλπ στα σχολεια καθε χρονο. Αυτα τα ξερω γιατι αντιμετωπισα τα ιδια φετος στο σχολειο του γιου μου οπου σαν γονεις πληρωσαμε μεσω του συλλογου γονεων μερος των ζημιων,οχι μονο των καταληψεων αλλα και των κατα τη διαρκεια του διδακτικου ετους καταστροφων. Πρεπει επιτελους να μπει ενα τελος σε αυτο το γαιτανακι του σπαω την δημοσια περιουσια και δεν πληρωνω. Και στο τελος τελος η τιμωρια ηταν κοινωνικη εργασια,κατι που γινεται παντου στον κοσμο,και δεν σε στιγματιζει σαν καταδικη στο μητρωο σου. Προς γνωση και συμορφωση των μελλοντικων καταληψιων,λεω εγω τωρα. Ο φοβος φυλαει τα ερημα,λεει ο λαος μας. Βεβαια στη συγκεκριμενη περιπτωση πηρε παραπανω εκταση το γεγονος οτι τιμωρηθηκε και ο γιος επωνυμου,ο οποιος πατερας εκανε και δηλωσεις στην τηλεοραση. Εμενα με παραξενευει το γεγονος οτι ολοι πυροβολουν τον διευθυντη του σχολειου,απο τον οποιο ομως δεν εχουμε ακουσει την αποψη του,ειναι σωστο ομως αυτο? Γιατι ολοι αυτοι που τον κατηγορουν δεν τον εψαξαν να τον ρωτησουν τι και πως? Με αφορμη αυτο θελω να κανω μια παρατηρηση γενικοτερη, οσον αφορα το ενδιαφερον εμας των γονεων,για το τι γινεται στα σχολεια.Τι εννοω,επειδη επι σειρα ετων ασχολουμαι με συλλογους γονεων στα σχολεια που εχουν φοιτησει τα παιδια μου,αυτο που παρατηρω ειναι οτι καθε χρονο ολο και λιγοτεροι γονεις δινουν το παρων σε συνελευσεις των συλλογων γονεων και κηδεμονων.Ειδικα τα τελευταια χρονια με τις τοσες περικοπες στα ζητηματα παιδιας ,αν δεν ενδιαφερθουμε να δουμε απο κοντα και να βοηθησουμε λιγο με την παρουσια μας,πως περιμενουμε να βελτιωθουν τα πραματα?Με αυτοματο πιλοτο πανε τα σχολεια,για οσους δεν το εχουν αντιληφθει,ετσι ομως δεν θα πηγαινει για παντα.Δεν ειναι δυνατον να κανουμε μονο κριτικη χωρις να εχουμε εστω και την ελαχιστη γνωση του τι γινεται στο σχολειο του παιδιου μας.Αν δεν νοιαστουμε εμεις σαν γονεις τοτε ποιος?Ο γειτονας?
Αντιπαιδαγωγικό;;; τι είναι αυτό, το ανέκδοτο της ημέρας;Αντιπαιδαγωγικό είναι ότι κάνει ο κάθε μαθητής ο,τι γουστάρει, χωρίς ΚΑΜΙΑ συνέπεια. Χαρίζουμε βαθμούς, χαρίζουμε απουσίες σε παιδιά που τα έχουν όλα γραμμένα και γουστάρουν το μπάχαλο, σε βάρος των υπολοίπων, που πρέπει να συμβιβαστούν με ένα απαξιωμένο δημόσιο σχολείο (και Πανεπιστήμιο, και αστικό περιβάλλον, και δημόσια ζωή, και πάει λέγοντας).
Πολύ σκληρή απόφαση!! ωραίος τίτλος. Τι λέτε; ΣΟΒΑΡΑ;Η εφαρμογή του νόμου σκληρή απόφαση;Αχ τα καημένα τα παιδάκια, κρίμα.Ξυδάκι, αύριο μπορεί να γίνουν πρωθυπουργοί, θα το βάλουν στο cv τους
Πρωτοφανής απόφαση αλλά μάλλον δικαιολογημένη. Όλοι ξερουμε και θυμομαστε τι γινεται στις σχολικες καταλήψεις. Αν προκάλεσαν οποιεσδήποτε καταστροφές στο χώρο του σχολείου, τότε καλώς ορίστηκε η ποινή της κοινωνικής υπηρεσίας. Δε θα πάθουν και τίποτα με 4 ώρες ημερησίως για ενα μήνα,τουναντίον μπορεί και να εκτιμήσουν λίγο παραπάνω τη δημόσια περιουσία.
Τα συγχαρητήριά μου στον πρόεδρο του δικαστηρίου! Πραγματικά δεν ήξερα ότι υπάρχει νόμος για κοινωνική εργασία στην Ελλάδα. Πολυ καλά τους έκανε και το θεωρώ παιδαγωγικότατο! Μακάρι να εφαρμόζεται πιο συχνά!
Μάλιστα, ώστε είναι αντιπαιδαγωγικό να υποχρεώνονται κάποια παιδιά να εργαστούν για ένα μήνα, έτσι ώστε να πάρουν κι αυτά μια ιδέα τι τραβάνε οι γονείς τους, με τους κόπους και τις θυσίες των οποίων αυτά σπουδάζουν, και δεν είναι αντιπαιδαγωγική η κατάληψη.Καταλήψεις με τις οποίες χάνονται δεκάδες και εκατοντάδες ώρες μαθημάτων συμβάλλοντας στην ημιμάθεια, καταλήψεις στις οποίες γίνονται καταστροφές, τις οποίες καλούνται να τις πληρώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι, καταλήψεις οι οποίες ποτέ δεν έλυσαν ούτε ένα πρόβλημα της παιδείας. Πείτε μου σε ποια χώρα του κόσμου γίνονται με τόση ευκολία καταλήψεις δημοσίων κτιρίων, των σχολείων συμπεριλαμβανομένων και γιατί ποτέ, ούτε στην Ελλάδα, δεν διανοούνται για παράδειγμα οι μαθητές ιδιωτικών σχολείων να τα καταλάβουν;Ή νομίζουν κάποιοι ότι η κατάληψη δημοσίων σχολείων δεν έχει κόστος; Δε τους έβαλε φυλακή ο δικαστής, να μάθουν πώς βγαίνει το ψωμί τους έβαλε, και να κάτσουν να σκεφτούν ποιος πληρώνει τη νύφη από τέτοιου είδους ενέργειες.. (Πέρα φυσικά του γεγονότος ότι το 99% των καταλήψεων γίνονται για πλάκα, χωρίς κανένα ουσιαστικό αίτημα).
Μετά και από την παρέμβαση/οδηγία του Υπουργού προς τις Δικαστικές Αρχές, με την οποία επέκρινε την απόφαση τους, ανοίγει ο δρόμος για:α) την απαλλαγή των παιδιών από την αρχική καταδικαστική απόφασηβ) να κινηθούν νομικά εναντίον του Διευθυντή οι γονείς των καταληψιών.Μετά από αυτή την εξέλιξη, αναρωτιέμαι ποιος Διευθυντής Σχολικής μονάδας θα μπει ξανά στον κόπο να υπερασπιστεί το κτήριο αλλά και τα δικαιώματα της πλειοψηφίας του μαθητικού σώματος.
Προσωπικα συμφωνω 100% με αυτη την προσεγγιση, αλλωστε δεν τα στελνουν φυλακη τα παιδια, τα βαζουν να κανουν κοινωνικη εργασια.Μεχρι τωρα το καθε "αντιδραστικο" παιδι εκανε καταληψη για οποιο λογο ηθελε, αδιαφοροντας για την λειτουργια του σχολειου, την περιουσια του ή τους αλλους συμμαθητες του. Αν ξερει οτι υπαρχουν συνεπειες τοσο για τον ιδιο οσο και για τους γονεις του, θα το σκεφτει 2 και 3 φορες πριν παει να κανει καταληψη.
Μια χαρά. Μια ζωή, 5-10 άτομα αποφάσιζαν φασιστικά για 300 μαθητές και έκλειναν τα σχολεία. Τόσες δεκαετίες δεν είδα να βελτιώνεται και τίποτα. Ή μάλλον βελτιώθηκε, η ζωή ενός και έκανε πολιτική καριέρα ως πρώην καταληψίας. Και τώρα που το σκέφτομαι αν ο συγκεκριμένος είχε κάνει κοινωνική εργασία τότε θα μπορούσε να λέει τώρα ότι έχει δουλέψει στη ζωή του!
Τραγικό, έφηβοι θα προσφέρουν κοινωνική εργασία γαι ένα μήνα! Θα μέινουν πίσω στο άτυπο αγώνα, πόσα παγωτά έφαγες φέτοπς και πόσα μπάνια έκανες. Μα κοροιδευόμαστε? Αντί να χαιρόμαστε που ένας έφηβος θα μάθει στο πετσί του οτι για κάθε τι που κάνει θα έχει συνέπειες, θέλουμε να το κρύψουμε πάλι κάτω απο το χαλί και να λύνουμε τα θέματα "εσωτερικά" Αυτό έιναι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτής της χώρας, ποτέ κανείς δεν ενηλικιώνεται. Αν ήταν δικό μου παιδί θα χαιρόμουν και με την απόφασή του για να οργανώσει την κατάληψη (αν υπήρχαν βάσιμοι λόγοι και όχι στρογγυλή τυρόπιτα) και ακόμη πιο πολύ με την κοινωνική εγασία, ίσως φρόντιζε ένα γεροντάκι για 4 ώρες τη μέρα η καθάριζε κανένα σκουπίδι απο κα΄νενα πάρκο για να δει τη ζωή πραγματικά
Εγω συμφωνω με τον δικαστη . Το ανεκδοτο με τις καταληψεις ( απο ανηλικα , ελεως...!) πρεπει να τελειωσει .Προφανως και οι μαθητες δεν κατεφυγαν σε "διαλογο" τον οποιο τωρα επικαλουνται σαν ιερη αγελαδα , πριν κανουν την καταληψη .
Γνωρίζουμε πως λύνονται "εσωτερικά" αυτά τα θέματα: τουμπεκί οι γονείς, σφυρίζουν κλέφτικα οι καθηγητές (που νομίζω πληρώνονται καθ΄όλη την διάρκεια της κατάληψης) και πέντε-δέκα μαθητές μέσα στο κτίριο να αλωνίζουν. Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς πρόβλημα υπάρχει. Η τροπολογία περί κατάργησης της ποινικοποίησης των μαθητικών καταλήψεων που είχε εισάγει το Υπουργείο Παιδείας αποσύρθηκε από το Υπουργείο Παιδείας άρα έπρεπε να γνωρίζουν μαθητές/γονείς/καθηγητές ότι υπάρχουν επιπτώσεις για αυτές τις ενέργειες. Τώρα αυτές οι συστάσεις περί επίλυσης των ζητημάτων σε εσωτερικό κύκλο είναι για τα μάτια των ψηφοφόρων. Αν δεν τους άρεσε να μην είχαν αποσύρει την τροπολογία.Άλλωστε μια δικαστική καταδίκη για αγωνιστική δράση θα είναι στολίδι στο βιογραφικό των συγκεκριμένων μαθητών αν θελήσουν κάποια στιγμή να πολιτευτούν.