ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ο Louboutin έχασε και πλέον μπορούν επισήμως όλα τα παπούτσια να έχουν κόκκινη σόλα

Ο Louboutin έχασε και πλέον μπορούν επισήμως όλα τα παπούτσια να έχουν κόκκινη σόλα Facebook Twitter
0

Ο γάλλος σχεδιαστής υποδημάτων Christian Louboutin, γνωστός για τα πολυτελή του παπούτσια, προσπαθεί εδώ και χρόνια να διεκδικήσει το μονοπώλιο της κατακόκκινης σόλας, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία σχεδιασμού των υποδημάτων του.

Την Τρίτη, το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσε τέλος στην προσπάθεια αυτή αποφασίζοντας πώς όλοι οι δημιουργοί υποδημάτων μπορούν να επιλέξουν τον ίδιο χρωματισμό.

Ο Louboutin είχε καταθέσει αγωγή κατά του 2012 εναντίον της Van Haren, μιας ολλανδικής εταιρείας που πουλούσε ψηλοτάκουνες γόβες με το ίδιο χρώμα στο εσωτερικό της σόλας, αλλά σε πολύ πιο οικονομική τιμή.

Οι δικηγόροι του Louboutin ισχυρίστηκαν ότι τα παπούτσια που πωλούνται από την Van Haren, παραβίαζαν το εμπορικό σήμα της μάρκας  και ισχυρίστηκαν πως είναι καταχωρημένο στο Βέλγιο, στην Ολλανδία και στο Λουξεμβούργο, αναφερόμενο ως κόκκινο χρώμα (Pantone 18 1663TP) που εφαρμόζεται στο πέλμα του παπουτσιού.

Ο Van Haren έπρεπε να σταματήσει προσωρινά να κατασκευάζει και να πουλά τα παπούτσια, αλλά οι δικηγόροι της εταιρείας αγωνίστηκαν και η υπόθεση τελικά έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ο Maciej Szpunar, γενικός εισαγγελέας του δικαστηρίου, δήλωσε την Τρίτη ότι οι κόκκινες σόλες του Louboutin δεν μπορούν τυπικά να κατοχυρωθούν βάσει της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υπόθεση αναδεικνύει μία από τις πιο δύσκολες ερωτήσεις στη μόδα: Σε έναν κόσμο όπου οι σχεδιαστές έχουν συχνά ξεχωριστά στιλ και προσελκύουν τους θαυμαστές με βάση αυτά τα στιλ, τι μπορεί και τι δεν μπορεί να θεωρηθεί εμπορικό σήμα;

Μεγάλοι όμιλοι όπως ο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton και ο Kering έχουν συχνά στραφεί στα δικαστήρια για να πολεμήσουν την αντιγραφή που είναι ένα μεγάλος εχθρός των  ισχυρών στη βιομηχανία της μόδας. Πιο πρόσφατα, όμως, μικρότερα εμπορικά σήματα και σχεδιαστές έχουν επίσης αρχίσει να ασκούν νομικές ενέργειες, ιδίως κατά μεγαλύτερων εταιρειών πολυτελείας που ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν τα σχέδιά τους χωρίς την άδεια τους.

Ο Louboutin ωστόσο έχει στο παρελθόν καταφέρει να κερδίσει τη νομική μάχη εναντίον του οίκου Yves Saint Laurent σε ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο προσφυγών των Ηνωμένων Πολιτειών, το οποίο του επέτρεψε να προστατεύει τις κόκκινες σόλες του ως σήμα κατατεθέν.

Το ενδεχόμενο αυτή η απόφαση θα οδηγήσει μεγάλους οίκους να λανσάρουν τουλάχιστον στην Ευρώπη την ίδια ακριβώς σόλα είναι αυτό που το στρατόπεδο του Louboutin καλείται τώρα να αντιμετωπίσει. Αν κάτι τέτοιο αρχίσει να συμβαίνει όλο και πιο συχνά, η υποτίμηση και η αξία του διάσημου χαρακτηριστικού είναι αναπόφευκτη και το πλήγμα για τον οίκο θα είναι μεγάλο.

Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM