Ο Βάκχος και η Αριάδνη (1743/1745), ένα αριστουργηματικό έργο του Τζανμπατίστα Τιέπολο επιστρέφει στη διάθεση του φιλότεχνου κοινού της Εθνικής Πινακοθήκης στη Ουάσινγκτον και μετά από 4 χρόνια...απουσίας.
Τόσα χρειάστηκαν για τις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του έργου που εικάζεται ότι αποτελούσε μέρος μίας τεράστιας σύνθεσης του Τιέπολο με μυθολογική θεματική και με σκηνές που αναπαριστούσαν τα 4 στοιχεία της φύσης. Από τα 4 έργα διασώζονται τα 3, μεταξύ των οποίων και ο ταλαιπωρημένος Βάκχος, το πρόσωπο του οποίου υπέστη και τις μεγαλύτερες φθορές από το πέρασμα του χρόνου.
H επικεφαλής των εργασιών συντήρησης Sarah Gowen Murray ήταν εκείνη που ανέλαβε να αφαιρέσει την αρχική επίστρωση διάφανου βερνικιού, να καθαρίσει τη σκόνη και τις αλλοιώσεις από το πρόσωπο του θεού Διονύσου.
Κατά τη διάρκεια αυτής της πολύχρονης εργασίας και σε στενή συνεργασία με τον ανώτερο ερευνητή έργων τέχνης, John Delaney, μπόρεσαν να εξάγουν και κάποια συμπεράσματα για την αρχική ιδέα του Τιέπολο, την περίοδο που ζωγράφιζε το συγκεκριμένο αριστουργηματικό κομμάτι.
Τα ευρήματα αυτής της έρευνας αποκαλύπτουν ότι αυτό ήταν το πρώτο από τα 4 έργα της σύνθεσης που ετοίμαζε ο Τιέπολο και ότι τόσο κάποιες καμπύλες -ανάμεσα στους γρύπες και τον ιαγουάρο- όσο και κάποια χρώματα, ο ζωγράφος ίσως τα πρόσθεσε ενώ είχε ήδη ολοκληρώσει το έργο, ακριβώς για να δείχνει ταιριαστό με την αρχιτεκτονική του κτηρίου που θα το φιλοξενούσε.
Αυτό ίσως ήταν το Μέγαρο των Αρτάρια στο Κόμο.
σχόλια