Ανατροπή στην υπόθεση του EgyptAir: Δεν συνετρίβη λόγω βόμβας, λένε Γάλλοι εμπειρογνώμονες

Ανατροπή στην υπόθεση του EgyptAir: Δεν συνετρίβη λόγω βόμβας, λένε Γάλλοι εμπειρογνώμονες Facebook Twitter
0

Το αεροπορικό δυστύχημα του 2016 με αεροσκάφος της EgyptAir, το οποίο εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο και στο οποίο σκοτώθηκαν και οι 66 επιβαίνοντες, πιθανόν να προκλήθηκε από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πιλοτήριο, αποφάνθηκαν Γάλλοι εμπειρογνώμονες.

Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με το συμπέρασμα των αιγυπτιακών αρχών ότι έκρηξη βόμβας ενδεχομένως να προκάλεσε το δυστύχημα.

Η υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας (BEA) αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι οι αρχές της Αιγύπτου προφανώς δεν ανταποκρίθηκαν στις εκκλήσεις για περαιτέρω έρευνες, σε μια σπάνια κριτική μιας χώρας εις βάρος άλλης για τη διερεύνηση των αιτιών αεροπορικού δυστυχήματος.

Αιγύπτιοι αξιωματούχοι έχουν ανακοινώσει ότι βρέθηκαν ίχνη εκρηκτικών στα διαμελισμένα πτώματα των επιβαινόντων που ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια του αεροσκάφους, κάτι που υποδηλώνει δόλια ενέργεια.

«Οι προτάσεις της BEA σχετικά με την περαιτέρω έρευνα στα συντρίμμια και στα μαύρα κουτιά, απ' ό,τι γνωρίζουμε, δεν εφαρμόστηκαν. Τα στοιχεία της έρευνας που ήδη έχουν συγκεντρωθεί από την Αίγυπτο-περιλαμβανομένων εκείνων που προσκομίστηκαν από την BEA -προστατεύονται από την αιγυπτιακή δικαστική έρευνα», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Δώδεκα από τα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος τον Μάιο 2016 ήταν Γάλλοι υπήκοοι.

Είναι σπάνιο οι εμπειρογνώμονες να σχολιάζουν δημοσίως μια υπόθεση την οποία χειρίζονται οι ομόλογοί τους μιας άλλης χώρας. Η όποια διαφωνία συνήθως εκφράζεται εμπιστευτικά με τις δημόσιες δηλώσεις να υποδηλώνουν τεράστιες αποκλίσεις.

«Η BEA θεωρεί ότι η πιθανότερη υπόθεση είναι να ξέσπασε φωτιά μέσα στο πιλοτήριο την ώρα που το αεροπλάνο πετούσε σε σταθερό ύψος και η φωτιά να εξαπλώθηκε γρήγορα προκαλώντας την απώλεια του ελέγχου του αεροσκάφους», συνεχίζει η ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση επισημαίνει ότι οι Αιγύπτιοι εμπειρογνώμονες δεν δημοσίευσαν την τελευταία τους έκθεση και προσθέτει ότι η BEA είναι έτοιμη να επαναλάβει τη συνεργασία της με τις αιγυπτιακές αρχές αν εκείνες συνεχίσουν την έρευνα. Οι διεθνείς κανονισμοί ορίζουν ότι μια έκθεση θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός ενός έτους από το δυστύχημα.

Ένα πρόσωπο που γνωρίζει την υπόθεση και ζήτησε να μην κατονομαστεί είπε: «Υπάρχουν πολιτικές διαφωνίες ανάμεσα στη Γαλλία και στην Αίγυπτο σχετικά με την έρευνα».

Οι δύο χώρες έχουν στο παρελθόν διαφωνήσει για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζονται οι έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα.

Μετά την συντριβή, λόγω έκρηξης βόμβας, ενός αεροσκάφους της Metrojet που μετέφερε ρώσους τουρίστες από το θέρετρο του Σαρμ ελ Σέιχ στην Ερυθρά Θάλασσα, τον Οκτώβριο του 2015, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 224 επιβαίνοντες, Αιγύπτιοι αξιωματούχοι είχαν αρχικά διαψεύσει τις υποψίες ότι το συγκεκριμένο δυστύχημα προκλήθηκε από την έκρηξη βόμβας.

Ωστόσο, ούτε η Γαλλία ούτε οι ΗΠΑ υποψιάζονταν εκρηκτικό μηχανισμό για τη συντριβή του αεροπλάνου της EgyptAir. Το Ισλαμικό Κράτος είχε αναλάβει την ευθύνη για την έκρηξη στο αεροπλάνο της Metrojet διευκρινίζοντας μάλιστα ότι μέλη του είχαν μεταφέρει τα εκρηκτικά πάνω στο αεροσκάφος μέσα σε ένα τενεκεδάκι αναψυκτικού.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM