Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY

Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Η φωτογραφία με τίτλο «Missed?» είναι υποψήφια στην κατηγορία Οpen Competition Shortlist/ Split Second/ Sony World Photography Awards. Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
0

Ο φετινός διαγωνισμός καλύτερης φωτογραφίας της Sony ξεπέρασε σε συμμετοχές κάθε προσδοκία. Θεωρείται ο μεγαλύτερος διαγωνισμός του πλανήτη και μετά από 8 χρόνια ζωής ο θεσμός φέτος κατάφερε να συγκεντρώσει 173.444 φωτογραφίες και συμμετοχές από 170 χώρες.

Οι τελικές λίστες με τις εικόνες που ξεχώρισαν και που πλέον βρίσκονται στην κούρσα για την καλύτερη φωτογραφία της χρονιάς ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Οι μεγάλοι νικητές των τριών κατηγοριών θα ανακοινωθούν στις 23 Απριλίου στο Somerset στο Λονδίνο.

Μια θέση στην μακροσκελή λίστα των φιναλίστ κέρδισε και ένας Έλληνας. Ο Γιάννης Οικονόμου δεν δηλώνει επαγγελματίας φωτογράφος, αλλά λάτρης της εικόνας και της στιγμής. Σε αυτή την κατηγορία κατάφερε να εξασφαλίσει και την υποψηφιότητά του. Η φωτογραφία με τον τίτλο "Μissed?" τραβηγμένη σε αγώνα τένις στην Κρήτη είναι υποψήφια στην κατηγορία Οpen Competition Shortlist/ Split Second/ Sony World Photography Awards.

Τον επόμενο μήνα ο Γιάννης Οικονόμου, που έχει μόλις δύο χρόνια θητεία πίσω από τον φακό, μπορεί να αναδειχτεί ο νικητής της SONY.

"Σε μια φάση της ζωής μου που ζοριζόμουν γιατί είχα χάσει πρόσφατα τον πατέρα μου και είχα σοβαρά οικονομικά προβλήματα από ατυχείς επαγγελματικές επιλογές, έλαβα ένα mail-προσφοράς από μία αλυσίδα καταστημάτων για μία σχετικά καλή φωτογραφική μηχανή σε πάρα πολύ χαμηλή τιμή. Την παρέλαβα, διάβασα το manual και μέσα σε 2 χρόνια έχω βγάλει κάπου 100.000 φωτογραφίες, ενώ παράλληλα διαβάζω μανιωδώς τόσο σε τεχνικό, όσο και σε καλλιτεχνικό επίπεδο, και προσπαθώ να βλέπω όσο γίνεται περισσότερες εικόνες άλλων. Προφανώς είμαι εμονικός τύπος. 

Με ενδιαφέρει αποκλειστικά και μόνο η φωτογραφία που μπορεί να τυπωθεί σε μεγάλο μέγεθος και να αναρτηθεί σε κάποιον τοίχο. Με γοητεύει η ιδέα ότι κάποιος δέθηκε συναισθηματικά με μια εικόνα μου και αποφάσισε να την τοποθετήσει σε κάποιον προσωπικό του χώρο. Δεν θα ήθελα με τίποτα να ασχοληθώ με φωτογραφήσεις κατά παραγγελία πχ γάμοι, εκδηλώσεις, μόδα κλπ.  Θέλω να βγάζω ότι μου έρχεται εμένα και αν αρέσει σε κάποιον ώστε να το αγοράσει τότε θα είμαι πολύ ευτυχής. Αποφεύγω επίσης τα τοπία και τα πορτραίτα εκτός εξαιρετικών τυχαίων περιπτώσεων. Έχουν πολύ βαβούρα, εξοπλισμό, φώτα και απαιτούν πολύ υπομονή. Γενικά είμαι ένας επίμονος άνθρωπος αλλά με ελάχιστη υπομονή και θέλω να μετακινούμαι συνέχεια. Για το λόγο αυτό δεν μπορώ να κάτσω πολύ ώρα στον υπολογιστή με αποτέλεσμα να προτιμώ την ελαφριά και γρήγορη επεξεργασία των εικόνων χωρίς όμως να είμαι αντίθετος. Η ψηφιακή επεξεργασία είναι από μόνη της μια μορφή τέχνης. Εγώ λόγω ψυχισμού προτιμώ να φέρνω τελειωμένη την εικόνα μέσα στην κάμερα, άλλοι όμως μέσω της επεξεργασίας και του μοντάζ δημιουργούν αριστουργήματα.

Πάντοτε μου άρεσε να τριγυρνάω η φωτογραφία έχει δώσει ένα σκοπό και ένα νόημα σε αυτές μου τις περιπλανήσεις. Δεν σχεδιάζω πού θα πάω και τι θα τραβήξω έρχεται από μόνο του. Απλά φροντίζω να έχω πάντα τη μηχανή μαζί μου.

Θέλω οι εικόνες μου να μπορούν να σταθούν από μόνη της η κάθε μία. Σπάνια βγάζω σειρές θεματικών εικόνων. Συνήθως σε μια βόλτα μπορεί να βγάλω πολλά και διάφορα, εντελώς άσχετα μεταξύ τους, θέματα. Η φωτογραφία του διαγωνισμού έχει μια ιστορία που έχει πολύ πλάκα! Πήγα πέρσι το Φεβρουάριο στο Ηράκλειο να δω ΟΦΗ - Ολυμπιακός (άρρωστος γαύρος). Το αυτοκίνητο μου έμεινε από σασμάν κα ο γερανός δεν μπορούσε να με μεταφέρει εκείνο το βράδυ. Μάλιστα ξεκινήσαμε να επιστρέψουμε Χανιά, αλλά το κέντρο μας γύρισε πίσω γιατί συνέβη κάποιο ατύχημα και έπρεπε ο γερανός να πάει εκεί. Αναγκαστικά έμεινα το βράδυ στο Ηράκλειο, το επόμενο πρωί είχε φανταστική μέρα, πήρα τη μηχανή και τους δρόμους και η συνέχεια γνωστή...

 

Στο διαγωνισμό την έστειλα γιατί ταίριαζε απόλυτα στην έννοα της spliτ-second κατηγορίας. Δεν παίρνω γενικά μέρος σε διαγωνισμούς, δεν έχω πάρει σε κάποιον άλλο. Θεωρούσα ότι δεν είμαι έτοιμος και ότι ακόμα μαθαίνω, που είναι και η πραγματικότητα άλλωστε. Ένας φίλος και μέντορας με ζάλισε να αρχίσω να στέλνω σε διαγωνισμούς και έτσι αποφάσισα να τη στείλω..."

Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Threefold/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Chosen/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Waiting on a blind date/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Being watched/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Pulling strings/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Edge/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Interruption/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Erected/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Small town stories/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Blues and birds/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Escape/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Steaming window/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Magical mystery park/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Furious/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Daytime moon/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου
Ο Έλληνας φωτογράφος που κέρδισε μια θέση στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού της SONY Facebook Twitter
Made for walking/ Φωτο: Γιάννης Οικονόμου

http://mywallphotos.blogspot.gr/


* Όλες οι φωτογραφίες και το υλικό παραχωρήθηκαν από τον Γιάννη Οικονόμου για χρήση και προβολή αποκλειστικά από τo LIFO.gr

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ