Καὶ ὀψίας γενομένης ἔρχεται μετὰ τῶν δώδεκα. καὶ ἀνακειμένων αὐτῶν καὶ ἐσθιόντων εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώσει με, ὁ ἐσθίων μετ᾿ ἐμοῦ. οἱ δὲ ἤρξαντο λυπεῖσθαι καὶ λέγειν αὐτῷ εἷς καθ᾿ εἷς· μήτι ἐγώ; καὶ ἄλλος· μήτι ἐγώ; ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· εἷς ἐκ τῶν δώδεκα, ὁ ἐμβαπτόμενος μετ᾿ ἐμοῦ εἰς τὸ τρυβλίον.
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιον
Σύμβολο του Χριστιανισμού, πεδίο μάχης και συγκρούσεων ανάμεσα σε ιστορικούς, θρησκειολόγους, μελετητές. Ο Μυστικός Δείπνος εξακολουθεί και εμπνέει θεωρίες συνωμοσίας. Θεωρίες, ερμηνείες και σενάρια που εξακολουθούν ακόμα και μέσα από κρυφά σύμβολα που ανακαλύπτουν τους πίνακες, να ενδυναμώνουν το μυθικό πλαίσιο της κρυφής πίστης και της προδοσίας. Μια από αυτές, αν η Μαρία Μαγδαληνή ήταν παρούσα στο μυστικό δείπνο, θεωρία που πυροδοτήθηκε από την περίφημη τοιχογραφία του Λεονάρντο Ντα Βίντσι που βρίσκεται στο Μιλάνο στη Σάντα Μαρία Ντελε Γκράτσιε.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι το πρόσωπο δίπλα στον Ιησού δεν είναι ο Απόστολος Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή. Όπως ο άλυτος μύθος για το αν χρησιμοποιήθηκε το δισκοπότηρο, η επιλογή των φαγητών, ακόμα και το ψωμί. Οι ζωγράφοι λάτρεψαν αυτό το θέμα, μια σπουδή προσώπων και ατμόσφαιρας και οι πίνακές τους, πέρασαν στην ιστορία.
σχόλια