Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας;

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
0
 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
1951 περιοδικό Life. Οι Abstract Expressionists

Η φωτογραφία είναι διάσημη. Δημοσιεύθηκε σε περίοπτη θέση στο περιοδικό LIFE και τραβήχτηκε από τη φωτογράφο Nina Leen το 1951. Στη φωτογραφία εικονίζονται οι Willem de Kooning, Adolph Gottlieb, Ad Reinhardt, Richard Pousette-Dart, William Baziotes, Jimmy Ernst, Jackson Pollock, James Brooks, Clifford Still, Robert Motherwell, Bradley Walker Tomlin, Theodoros Stamos, Barnett Newman, Mark Rothko, η ομάδα των Αφηρημένων Εξπρεσιονιστών, γνωστών και ως "The Irascibles". Η μοναδική γυναίκα στη φωτογραφία είναι η Hedda Sterne.

Η Έντα Στερν πέθανε το 2011 στο σπίτι της στο Μανχάτταν. Ήταν 100 ετών και η μόνη επιζώσα του κινήματος των Αφηρημένων εξπρεσιονιστών. Παρόλο που η τέχνη της δε μπήκε ποτέ σε καλούπια μοιράστηκε μαζί τους υφολογικές και φιλοσοφικές ανησυχίες και μαζί με τους άλλους 17 επιφανείς καλλιτέχνες υπέγραψαν τη διαβόητη ανοικτή επιστολή προς το διευθυντή του Metropolitan Museum of Art το 1950, κατηγορώντας τον  για εχθρότητα απέναντι στην «προχωρημένη τέχνη».

Αψήφησε την κατηγοριοποίηση σε όλη την πολύχρονη καριέρα της και τόλμησε να μη δει ποτέ τον εαυτό της ως μέλος κάποιου κινήματος.

Για την ιστορία της φωτογραφίας, λένε, ότι η Στερν έφτασε καθυστερημένα και έτσι την έβαλαν να σταθεί πίσω και ψηλά, «σαν ένα φτερό στην κορυφή».Όπως είπε ο γκαλερίστας της, όταν ανακοίνωσε το θάνατό της, η Έντα Στερν, ήταν από τους καλλιτέχνες που ψάχνουν διαρκώς και δεν είναι ποτέ ικανοποιημένοι.

Η Στερν γεννήθηκε ως Hedwig Lindenberg στις 4 Αυγούστου του 1910, στο Βουκουρέστι. Τελείωσε το γυμνάσιο και έκανε μαθήματα τέχνης στο  Μουσείο Kunsthistorisches στη Βιέννη και ιστορία της τέχνης και της φιλοσοφίας για ένα χρόνο στο Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου. Το 1932 παντρεύτηκε τον Fritz Stern, από τον οποίο σύντομα χώρισε , αλλά κράτησε πάντα το επίθετό του προσθέτοντας ένα "e".

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Το στούντιο της Έντα Στερν
 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Alaska 1

Το 1938 παίρνει μέρος σε μια έκθεση σουρεαλιστών στο Παρίσι. Εκεί γνώρισε την Peggy Guggenheim και παίρνει μέρος σε μια έκθεση που οργανώθηκε στο Λονδίνο την επόμενη χρονιά. Με την κήρυξη του πολέμου καταφεύγει στη Νέα Υόρκη. Η δουλειά της έχει συμπεριληφθεί στην  πρωτοποριακή έκθεση “First Papers of Surrealism,” που διοργανώθηκε  από τον André Breton και τον Marcel Duchamp το 1942, αν και αργότερα ομολόγησε ότι δεν είχε απολύτως κανένα ενδιαφέρον για τις ριζοσπαστικές πολιτικές που είχαν υιοθετηθεί από τα περισσότερα μέλη του κινήματος. Έκανε έκθεση στην γκαλερί της Guggenheim και μέσω της εμπόρου τέχνης Betty Parsons, έγινε φίλη με πολλούς από τους Αφηρημένους Εξπρεσιονιστές. Το 1944 παντρεύεται τον καλλιτέχνη και σκιτσογράφο Σαούλ Στάινμπεργκ.

 

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Έντα Στερν 1948

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Η Έντα Στερν από τον Καρτιέ Μπρεσσόν

 

 

Μέσα στα χρόνια η Στερν πειραματίστηκε με πολλά είδη αρνούμενη να ενταχθεί σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό κίνημα. Ανέφερε κάποτε τον εαυτό της ως χρονικογράφο και στα μέσα της δεκαετίας του 1070 άρχισε να κάνει καταχωρήσεις του ημερολογίου της μέσα στα έργα της.  Σε όλη τη διάρκεια της ζωής της δε σταμάτησε επίσης να ζωγραφίζει πορτρέτα φίλων και συναδέλφων της. 

Σε  μια ισχυρά ανδροκρατούμενη σκηνή, η Στερν ξεχώριζε για την πνευματικότητα και το μοναδικό της στιλ ζωγραφικής. Αψήφησε την κατηγοριοποίηση σε όλη την πολύχρονη καριέρα της και τόλμησε να μη δει ποτέ τον εαυτό της ως μέλος κάποιου κινήματος. Πίστευε ότι υπάρχει κάτι στην τέχνη που σε κινεί συνεχώς. Και δε σταμάτησε να το κάνει μέχρι που έχασε την όρασή της. Ακόμα και όταν δε μπορούσε πια να ζωγραφίζει, σχεδίαζε συνεχώς. Πέρα από στιλ, ύφος και κατηγορίες. Ήταν μια αληθινά ανεξάρτητη καλλιτέχνης, μια ανεξάρτητη προσωπικότητα στον αιώνα της.

 

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Hedda Sterne, New York, N.Y., 1955.

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Sea Gulls

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Hedda Sterne, Selfportrait

 Ποιά είναι η γυναίκα της φωτογραφίας; Facebook Twitter
Motherwell II

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ