Ποιά είναι η Chiara Ferragni

Ποιά είναι η Chiara Ferragni Facebook Twitter
Τα γαλάζια, διορατικά μάτια της Κιάρα έβλεπαν τις δυνατότητες προώθησης των ιδεών που της παρείχε το Διαδίκτυο. Επεξεργασία: Ατελιέ/LIFO
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΜΠΑΡΔΗ

Ποιά είναι η Chiara Ferragni Facebook Twitter
Φρόντισε το αγόρι της να βρίσκεται όσο πιο κοντά της γίνεται, γι' αυτό και διατηρεί σχέση με τον φωτογράφο Άντριου Άρθουρ...

Όταν ήταν μικρή, έμπαινε στο δωμάτιο όπου δούλευε η μητέρα της και χάζευε τα ρούχα, τα χρώματα και τα υφάσματα. Πολλές φορές την έπαιρνε εκεί ο ύπνος, ενώ ονειρευόταν πώς θα ντυνόταν και θα βαφόταν και η ίδια όταν μεγάλωνε. «Έβλεπα τα ρούχα και τα κοσμήματα της μητέρας μου και στα μάτια μου φαινόταν πάντα σαν πριγκίπισσα» εκμυστηρεύτηκε η ίδια σε συνέντευξή της το 2010. Σήμερα, η Κιάρα Φεράνι βλέπει τα όνειρά της να παίρνουν σάρκα και οστά, καθώς ζει μέσα στον μαγικό κόσμο της μόδας, έχοντας καταφέρει να γίνει, ήδη από το 2009, μια επιτυχημένη blogger και σχεδιάστρια μόδας, σπουδάζοντας παράλληλα Νομική στο Πανεπιστήμιο Bocconi. Φέτος, σε ηλικία 28 ετών, μετά από μια σειρά από καινοτόμες ιδέες και διαδικτυακές πατέντες, η Κιάρα κατόρθωσε να συμπεριληφθεί στη λίστα του Forbes με τις πιο ισχυρές και επιδραστικές προσωπικότητες του πλανήτη, με τα κέρδη του blog της να ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια δολάρια για το 2014, ενώ ό,τι πιάνει φαίνεται να γίνεται χρυσός και οι επώνυμες μάρκες την παρακαλούν να φορέσει τα ρούχα τους και να ποστάρει μια φωτογραφία στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram, όπου και ξεπερνάει τα τρία εκατομμύρια followers. «Μπορεί ένα ρούχο ή ένα υπόδημα να ανέβει στο Διαδίκτυο σε μια φωτογραφία, και πριν περάσει ένα μισάωρο, να έχει πουληθεί» δηλώνει η ίδια με καμάρι για την πέραση που έχει η σελίδα της.

Στα μάτια πολλών η Κιάρα φαντάζει ένα βολεμένο πλουσιοκόριτσο που του ήρθαν όλα ρόδινα στη ζωή, όμως όσον αφορά τον κόσμο της αγοράς πρόκειται για ένα επιχειρηματικό δαιμόνιο που γεννά ιδέες εκατομμυρίων και ξέρει να προωθεί τον εαυτό του καλύτερα από τον καθένα.

Τα γαλάζια, διορατικά μάτια της Κιάρα έβλεπαν τις δυνατότητες προώθησης των ιδεών που της παρείχε το Διαδίκτυο. Έτσι, το 2009 αποφάσισε να ανοίξει το δικό της blog που φέρει την ονομασία «The Blonde Salad», φτάνοντας δύο χρόνια αργότερα να χαρακτηριστεί από το περιοδικό «New York», «οne of the biggest breakout street-style stars of the year». Και οι διακρίσεις της δεν σταμάτησαν εκεί. Τον Δεκέμβριο του 2011 χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό «Teen Vogue» η «blogger του σήμερα», με το έντυπο να αναφέρεται συχνά-πυκνά στην ίδια και τις τάσεις που προβάλλει μέσω του προσωπικού της στυλ, που είναι φανερά επηρεασμένο από τη γενέτειρά της. Έχοντας αποκτήσει πολλές δεξιότητες, και ούσα στο έπακρον προβεβλημένη από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα δημοφιλέστερα έντυπα μόδας του πλανήτη, η Κιάρα αποφάσισε τον Δεκέμβριο του 2013 να κυκλοφορήσει στα ιταλικά και ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, ομότιτλο με την προσωπική της διαδικτυακή σελίδα (The Blonde Salad).

Στα μάτια πολλών η Κιάρα φαντάζει ένα βολεμένο πλουσιοκόριτσο που του ήρθαν όλα ρόδινα στη ζωή, όμως όσον αφορά τον κόσμο της αγοράς πρόκειται για ένα επιχειρηματικό δαιμόνιο που γεννά ιδέες εκατομμυρίων και ξέρει να προωθεί τον εαυτό του καλύτερα από τον καθένα. Μέσω της δράσης της φαίνεται και η αγάπη της για το Διαδίκτυο και η πεποίθησή της πως αυτό αποτελεί τη νέα δύναμη της σύγχρονης εποχής. Τον περασμένο Απρίλιο, η ισπανική «Vogue», γοητευμένη από την ομορφιά και τη σπιρτάδα της ξανθιάς Ιταλίδας, τη φωτογράφισε και την έκανε την πρώτη fashion blogger σε εξώφυλλο της «Vogue». Για τη μητέρα της, που δούλευε στον οίκο Blumarine, αυτή ήταν μια στιγμή που θα την κάνει για πάντα περήφανη για την καριέρα της κόρης της.

Η Κιάρα δεν αισθάνθηκε ποτέ ξεχωριστή, ούτε ότι έχει κάποιο ιδιαίτερο στυλ, πράγμα με το οποίο διαφωνούν όλοι όσοι την αντικρίζουν. «Δεν έχω μοναδικό στυλ. Εμπνέομαι απ' οτιδήποτε με περιβάλλει. Μπορεί να είναι μια ταινία, ένα τραγούδι, ένα πρόσωπο που θα δω στον δρόμο, μια επίδειξη μόδας και άλλα διάφορα» επισήμανε σε μια συνέντευξη πριν από λίγα χρόνια. Και συμπλήρωσε λέγοντας πως «ο καθένας πρέπει να ντύνεται με τρόπο που να του αρέσει και να τον κάνει να αισθάνεται άνετα με το κορμί και τον εαυτό του». Η αλήθεια είναι, βέβαια, ότι με την εικόνα που προβάλλει στα διάφορα ιντερνετικά μέσα, μπορεί εύκολα να παρεξηγηθεί, και θα μπορούσαμε εύκολα να διατυπώσουμε την άποψη ότι πρόκειται για κάποια που φωτογραφίζεται και ταξιδεύει όλη την ώρα. Όμως η Κιάρα είναι κάτι περισσότερο απ' όσα μπορούν να δουν τα δικά μας μάτια...

Ποιά είναι η Chiara Ferragni Facebook Twitter
Στις εξόδους της πάντα φωτογραφίζεται, καθώς αποτελεί μια κινητή διαφήμιση της δουλειάς της. Φωτο: EPA/GUILLAUME HORCAJUELO

Έχοντας στήσει μόνη της έναν διαδικτυακό κολοσσό, με χιλιάδες διαφημίσεις και τίτλους των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας που βρίσκονται εν ζωή, η Φεράνι προσπαθεί να βρει τρόπους να γίνει ανταγωνιστική, να προσελκύσει περισσότερο κόσμο με τη δουλειά της, να φροντίσει για τη λειτουργία των προσωπικών της διαδικτυακών σελίδων, και παράλληλα να βρει χρόνο για να σχεδιάσει, να κάνει σημαντικά ραντεβού, να παρευρεθεί σε επιδείξεις μόδας ή τηλεοπτικές εκπομπές (σημειωτέον, η χάρη της έχει φτάσει μέχρι την Αμερική), και μέσα σε όλα αυτά να κοιτάξει και την προσωπική της ζωή, που ωστόσο δεν φαίνεται να περνάει σε δεύτερη μοίρα, παρά τις άπειρες υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Βέβαια, φρόντισε το αγόρι της να βρίσκεται όσο πιο κοντά της γίνεται, γι' αυτό και διατηρεί σχέση με τον φωτογράφο Άντριου Άρθουρ (Andrew Arthur). Και αν για κάποιον αυτά φαίνονται κουραστικά, για την ίδια είναι παράδεισος, γιατί κατάφερε να κάνει αυτό που πάντα ονειρευόταν. Να αποτελέσει μέρος του κόσμου της μόδας.


Στις εξόδους της πάντα φωτογραφίζεται (και πολλές φορές από τον αγαπημένο της), καθώς αποτελεί μια κινητή διαφήμιση της δουλειάς της. Αγαπημένες της πόλεις είναι το Μιλάνο, η Ρώμη και η Φλωρεντία, και τις επισκέπτεται συχνά για να εμπνευστεί και να φωτογραφίσει το μέλλον της μόδας. «Μέσα στην τσάντα μου έχω πάντα το iΡhone μου, ένα κραγιόν και τσίχλες» είπε σε συνέντευξή της το 2014, ενώ αποκάλυψε πως διαθέτει εκατοντάδες τσάντες, καθώς είναι η αδυναμία της και τις θεωρεί απαραίτητο αξεσουάρ για κάθε ολοκληρωμένη γυναικεία εμφάνιση.


Τελικά, οι νομικές σπουδές δεν την κέρδισαν και το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα εφαρμόσει ποτέ όσα έμαθε στο πανεπιστήμιο αναφορικά με τους νόμους. Αλλά η Κιάρα έφτιαξε τους δικούς της νόμους στη μόδα, φέρνοντας το Διαδίκτυο στα μέτρα της και κατορθώνοντας να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς ανθρώπους. Η Κιάρα Φεράνι είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό fashion icon. Είναι η μόδα αυτοπροσώπως.

Μόδα & Στυλ
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
πολύ όμορφη κοπέλα και επιχειρηματικό μυαλό, μαζί με την ομάδα της βέβαια γιατί πλέον μιλάμε για ολόκληρη επιχείρηση πίσω από αυτήν. ωστόσο το στυλ τον τελευταίο καιρό προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου και βασικά μου φαίνεται ό,τι να 'ναι. όσο έμενε στην Ιταλία ήταν σικάτη και στυλάτη. από την φάση της αμερικής και μετά χάλασε το στυλ της, έχει γεμίσει τατουάζ και έχει αδυνατίσει πολύ. πλέον υπάρχουν bloggers περισσότερο καλοντυμένες από την chiara.