Τι τους λές τώρα, πως θα πάνε μέχρι το περίπτερο χωρίς αυτοκίνητο;
14.1.2015 | 14:15
Μποϊκοτάζ, αυτός ο άγνωστος...
Έστω ότι γνωρίζετε ένα τυροπιτάδικο που έχει την τυρόπιτα 1 ευρώ. Λογικό είναι αυτό το τυροπιτάδικο να έχει μια καλή πελατεία. Όμως ο τυροπιτάς βλέπει ότι ο κόσμος αγοράζει από αυτόν και αποφασίζει να ανεβάσει την τυρόπιτα στο 1,50 ευρώ.Τι γίνεται τότε; Το λογικό είναι να σταματήσει ο κόσμος να αγοράζει από αυτόν, εφόσον μάλιστα δεν είναι και της καλύτερης ποιότητας το εμπόρευμά του, και να στραφεί σε άλλα καταστήματα, ή, από τη στιγμή που δεν έχει αλλού καταστήματα με ικανοποιητικές τιμές, να κόψει και τελείως την τυρόπιτα-πάντως σίγουρα όχι να μείνει σταθερή ή να αυξηθεί η πελατεία του.Τι κάνει τότε ο τυροπιτάς; Ή συνεχίζει με αυξημένη τιμή, μέχρι να χάσει όλη την πελατεία του και να βγει με κανένα ακορντεόν στην Αριστοτέλους, ή επαναφέρει την τιμή στα παλιά επίπεδα για να μη χάσει το κέρδος του.Ας έρθουμε τώρα σε ένα πιο προσιτό παράδειγμα. Έστω ότι η βενζίνη έχει 1 ευρώ (που ίσχυε πριν από 3 χρόνια) και μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα ανεβαίνει στο 1,55 (που ισχύει τώρα). Έστω ότι επίσης πέφτει η κατανάλωση (που ισχύει). Φυσιολογικά, θα έπρεπε να πέσει η τιμή. Τι γίνεται όμως;Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση δεν φταίνε τόσο οι πωλητές όσο το κράτος, με τους παράλογους φόρους που βάζει μπας και καλύψει τα σπασμένα τόσων ετών, αλλά ταυτόχρονα μη φορολογήσουμε την Εκκλησία γιατί θα ρίξει φωτιά ο Άνθιμος και θα μας κάψει.Και πάλι, όμως, θα δουλέψει. Είναι απλός νόμος προσφοράς-ζήτησης!"Ποιο είναι αυτό το θαυματουργό φάρμακο ενάντια στην πανάκριβη βενζίνη, τιτανοτεράστιε και πάνσοφε Thomas the Barbarian;" σας ακούω να ρωτάτε. Και θα σας εξηγήσω τώρα αμέσως.Μποϊκοτάζ!Κομμένη πια η βενζίνη (και τα δανεικά, αλλά αυτό είναι από άλλο τραγούδι)! Για έναν ή δύο μήνες, οι πωλήσεις βενζίνης να πέσουν στο μηδέν. Ούτε ένα λίτρο για μολότοφ!Και, φυσικά, θα ρωτήσετε τώρα εσείς: "και πώς θα κινηθούν τα αυτοκίνητα, με τη δύναμη της σκέψης ή με ζαχαρωτά; Δε μας τα λες καλά!"Δηλαδή δεν είστε διατεθειμένοι να παρατήσετε το αυτοκίνητό σας για έναν ή δύο μήνες προκειμένου να είναι πιο φτηνή η βενζίνη και να μπορείτε να πληρώνετε πιο φτηνά για να το χρησιμοποιείτε. Ας δούμε όμως τα οφέλη της ζωής χωρίς αυτοκίνητα για δύο μήνες:Λιγότερο καυσαέριο στην πόλη.Λιγότερη κίνηση στην πόλη.Λιγότερη κίνηση=πιο γρήγορα λεωφορεία.Πιο γρήγορα λεωφορεία=λιγότερο στρίμωγμα.Ευκαιρία για ενδιαφέρουσες γνωριμίες στη στάση του λεωφορείου.Όχι άλλο άγχος για εύρεση πάρκινγκ.Όφελος στην τσέπη.Περπάτημα (ακόμη και μέχρι τη στάση)=υγιεινή ζωήΣυν ότι, με μηδέν πωλήσεις καυσίμων, το κράτος χάνει τεράστια κέρδη με αποτέλεσμα να ζοριστεί και τελικά να υποχωρήσει. Τι είναι λοιπόν καλύτερο, να θυσιάσετε λίγη άνεση για δύο μήνες και η βενζίνη να πάει στο 1,20 ή να τρώτε κάθε μέρα δύο ώρες στην κίνηση και τα λεφτά σας στα βενζινάδικα προκειμένου να μη στριμώξετε λίγο τον κώλο σας στο λεωφορείο;Φυσικά αυτή η λύση δεν εφαρμόζεται μόνο στη βενζίνη. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα υπερτιμημένα εμπορεύματα που μπορούμε να ρίξουμε τις τιμές.Πάρτε παράδειγμα τη μουσική! Κάποτε τα CD έκαναν 20 και 30 ευρώ-αν δεν τα έπαιρνες από τους μαύρους. Τώρα όμως που όλος ο κόσμος κατεβάζει από το ίντερνετ, τα CD πωλούνται μαζί με εφημερίδες και τηλεπεριοδικά!Αλλά για να πετύχει αυτή η λύση, χρειάζεται δύο πράγματα: πρώτον, να συνεννοηθούν όλοι και να συμμετέχουν όλοι, και δεύτερον, να μείνουν όλοι σταθεροί στο στόχο μέχρι να επιτευχθεί η μείωση των τιμών. Αλλιώς, δεν έχει νόημα. Ή όλοι ή κανένας.Μας κλέβουν κι εμείς τους αφήνουμε. Δεν είναι καιρός να κάνουμε κάτι για αυτό;
1