14.3.2015 | 17:39
Σχεσεις τσεπης λοιπον;
Ο Bauman ειχε πει, οτι στην μεταμοντερνα εποχη (στην οποια ζουμε) οι ανθρωπινες σχεσεις εχουν γινει "σχεσεις τσεπης" Οι κάτοικοι του ρευστού μοντέρνου κόσμου γυρεύουν σχέσεις που θα τους σκεπάζουν σαν ελαφρύ πανωφόρι, ένα πανωφόρι που θα τους προστατεύει χωρίς να τους βαραίνει, και από το οποίο, όταν αλλάζει ο καιρός, θα μπορούν εύκολα να απαλλαγούν. Και όταν, φυσικά, η ποιότητα απογοητεύει, ισοφαρίζει η ποσότητα. Οι «δικτυωμένες, εικονικές σχέσεις» ή σχέσεις τσέπης, σύμφωνα με αρθρογράφο της «Γκάρντιαν» -γλυκές και βραχυπρόθεσμες ώστε να χωράνε στην τσέπη για όταν τις χρειαστείς-, ακολουθούν την ψυχολογία του καταναλωτή που, όταν βγαίνει βόλτα στα μαγαζιά, αφήνεται στις ορέξεις του. Ορέξεις και όχι επιθυμίες είναι αυτές που κυριαρχούν, ορέξεις για καινούρια αγαθά που δεν είναι σχεδιασμένα για μακρόχρονη χρήση και αποσύρονται ταχύτατα μόλις παρουσιαστούν οι βελτιωμένες εκδοχές τους. Οπλισμένοι με τα κινητά που υπόσχονται τη συνεχή επαφή, βιώνουν την «εικονική εγγύτητα» δημιουργώντας συχνότερες αλλά ρηχότερες σχέσεις.