Καλαμαριά: Συνεχίζεται ο διχασμός για τον 12χρονο μαθητή που θέλουν να διώξουν από σχολείο

Καλαμαριά: Συνεχίζεται ο διχασμός για τον 12χρονο μαθητή που θέλουν να διώξουν από σχολείο Facebook Twitter
2

Συνεχίζεται το κλίμα διχασμού στην Καλαμαριά μετά την υπόθεση της κατάληψης με αίτημα να διωχθεί μαθητής με εκ γενετής σύνδρομο.

Τις επόμενες μέρες θα δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση και για τον μαθητή και για τους γονείς, διαβεβαιώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, για την υπόθεση της κατάληψη σχολείου, με αίτημα την απομάκρυνση του 12χρονου μαθητή της Α' τάξης Γυμνασίου.

Η υπόθεση προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και δίχασε από χθες όταν έγινε γνωστό πως στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς το 15μελές συμβούλιο μαθητών, προχώρησε την περασμένη Παρασκευή σε κατάληψη, με αίτημα την απομάκρυνση του μαθητή. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο 12χρονος εξαιτίας των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει, παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του. Τουλάχιστον αυτό ανέφερε η καταγγελία γονιών.

Σήμερα υπήρξε και παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας και αναφέρεται πως πλέον θα ανατεθούν στο κράτος και στους αρμόδιους φορείς οι αποφάσεις και η εξέλιξη για την υπόθεση αυτή.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:

Μετά από δημοσιεύματα στον Τύπο σχετικά με 12χρονο μαθητή Γυμνασίου της Θεσσαλονίκης και κατόπιν έγγραφης καταγγελίας των γονέων του, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με έγγραφο που απέστειλε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ζητά την κατεπείγουσα διερεύνηση των καταγγελιών και την άμεση ενημέρωση των Υπηρεσιών του Υπουργείου σχετικά με την ακρίβεια των όσων καταγγέλλονται καθώς και τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί.

 

«Έγινε κατάληψη κάποιων ωρών και είχε αναρτηθεί στην είσοδο του σχολείου μία χειρόγραφη καταγγελία του 15μελούς. Όταν πληροφορήθηκα το γεγονός έδωσα εντολή στον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει από τη διευθύντρια του σχολείου να κατέβει το έγγραφο αμέσως», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

Οι συμμαθητές του παιδιού και οι γονείς τους αναφέρουν ότι τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς του 12χρονου, που έχει διαγνωστεί με γενετική παρέκκλιση, είναι καθημερινά από την αρχή της χρονιάς - μεταξύ άλλων - επικαλούνται περιστατικά φραστικής και σωματικής βίας, σεξουαλικής παρενόχλησης και φθορές στη σχολική περιουσία. Από την πλευρά τους οι γονείς του 12χρονου ισχυρίζονται ότι έχουν λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την εξατομικευμένη υποστήριξη της ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον και καταγγέλλουν στιγματισμό του παιδιού τους, με έγγραφη αναφορά τους προς το υπουργείο Παιδείας.

«Το θέμα είναι αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όταν ο μαθητής ήταν στην πρωτοβάθμια δεν είχε δημιουργηθεί τέτοιο θέμα, γιατί η ίδια η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είχε ενδιαφερθεί προσωπικά για το παιδί, έκανε παρέμβαση πολύ ενεργητική και στο σχολείο που φοιτούσε, μιλούσε με τους Συλλόγους. Και τώρα όμως θα βρούμε την καλύτερη λύση για τον μαθητή», επισήμανε ο κ.Ανανιάδης.

Ερωτηθείς αν από το σχολείο κατατέθηκε αίτημα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος του 12χρονου εξήγησε ότι «το σχολείο ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δεν παρεμβαίνει η Περιφέρεια», ενώ διευκρίνισε ότι για να αποφασιστεί η ένταξη του παιδιού στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον ακολουθήθηκαν, βάσει της ιατρικής γνωμάτευσης, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

«Υπάρχει το ΚΕΔΔΥ που βγάζει τη γνωμάτευση, παράλληλα υπάρχει ο συντονιστής του εκπαιδευτικού έργου, που πρότεινε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τον συγκεκριμένο μαθητή, έγιναν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Παράλληλα, για το συγκεκριμένο παιδί υπάρχει παράλληλη στήριξη στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και ταυτόχρονα και ιδιωτική παράλληλη στήριξη, που πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς. Έχουν κάνει οι γονείς ό,τι έπρεπε να κάνουν και το παιδί παρακολουθείται από παιδοψυχίατρο, είναι σε φαρμακευτική αγωγή», ανέφερε ο κ.Ανανιάδης.

Γνωστοποίησε ακόμη ότι η διεύθυνση εκπαίδευσης θα διεξάγει τις επόμενες μέρες έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες σε βάρος εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατονομάζονται στην έγγραφη αναφορά που έκαναν οι γονείς του 12χρονου προς το υπουργείο Παιδείας.

Αναφορά στον Εισαγγελέα από τους γονείς συμμαθητών του 12χρονου

 

Από την πλευρά των γονέων των συμμαθητών του 12χρονου ο δικηγόρος Αντώνης Ευστρατιάδης προτίθεται εντός των ημερών να υποβάλει ομαδική αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα, στην οποία θα περιγράφονται τα περιστατικά που έλαβαν χώρα στο σχολικό περιβάλλον και θα επισημαίνονται οι κίνδυνοι που απορρέουν από την επιθετική συμπεριφορά για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

«Ετοιμάζω με εντολή των γονέων να υποβάλω μια αναφορά στον Εισαγγελέα, ώστε να τεθεί προ των ευθυνών του, καθώς είναι αυτός που έχει τη δυνατότητα να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες», δήλωσε ο κ. Ευστρατιάδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως σε ό,τι αφορά την κατάληψη οι μαθητές δεν υποκινήθηκαν από κανέναν. «Δεν ήξερα ότι έκαναν κατάληψη, βρήκα την πόρτα κλειστή με κατάληψη και πήρα το παιδί μου και έφυγα. Εμείς δεν ενεργήσαμε καθόλου, δεν κάναμε μέχρι τώρα τίποτε. Αλλά είδαμε ένα δημοσίευμα που μας παρουσίαζε σαν φασίστες, σαν ρατσιστές, μολονότι δεν είχαμε κάνει τίποτε, δεν έχουμε αντιδράσει μέχρι στιγμής».

«Στο σχολείο περίπου 10 παιδιά από όλες τις τάξεις είναι στο τμήμα ένταξης, τα οποία έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ελαφρού αυτισμού, δεν έχουν όμως επιθετική, επικίνδυνη συμπεριφορά». «Δεν υπάρχει αντίδραση ως προς το διαφορετικό, δεν υπάρχει αντίδραση και έλλειψη αγάπης ως προς τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα, υπάρχει προβληματισμός ως προς το επικίνδυνο», εξήγησε, εκτιμώντας ότι «είναι αρμοδιότητα του κράτους να λύσει το πρόβλημα και θα πρέπει όσοι το εξετάζουν να αναλογιστούν ποιος θα ευθύνεται αν συμβεί κάτι κακό».

Σε ό,τι αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών ο κ. Ευστρατιάδης διευκρίνισε: «Έχουν γίνει επανειλημμένες συναντήσεις από ό,τι διάβασα στα πρακτικά του σχολείου, έχουν καταβληθεί άπειρες προσπάθειες από τους δασκάλους, έχει γίνει αίτηση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, έχει απορριφθεί. Οι άνθρωποι είναι απολύτως άξιοι και απολύτως προσηλωμένοι στο καθήκον τους, αλλά όταν μπαίνει ο μαθητής μέσα και αρχίζει να βρίζει από την πρώτη στιγμή, να καταστρέφει τις εργασίες των συμμαθητών του, να σπάει την πόρτα, να πετάει αντικείμενα, να κλωτσάει τους συμμαθητές, πώς μπορούν να τον περιορίσουν και να τον διδάξουν αγάπη; Όλα τα παιδιά που έχουν κάποιο πρόβλημα αντιμετωπίζονται με σεβασμό και κάθε καλοσύνη, το θέμα είναι να προλάβουμε να μη γίνουν καταστάσεις που είναι πλέον επικίνδυνες».

Ερωτηθείς από το ΑΠΕ - ΜΠΕ για τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Απόστολος Αποστολίδης, απάντησε: «Η υπηρεσία επιλαμβάνεται τόσο για το ένα όσο και για τα πολλά παιδιά και θα ήταν καλό τα μέσα ενημέρωσης να δείχνουν τόση ετοιμότητα και για τα καλά πράγματα που γίνονται στα σχολεία». Ερωτηθείς για τις διαδικασίες επιλογής του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τον 12χρονο απάντησε ότι είναι θέματα αμιγώς υπηρεσιακά, έχουν μια εμπιστευτικότητα, δεν είναι της παρούσης.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

1 σχόλια
Από ότι φαίνεται, από όσα ξέρουμε δηλαδή, και οι δυο πλευρές έχουν τον πόνο τους και το δίκιο τους.Από τη μια οι γονείς του παιδιού, προφανώς ξέρουν το πρόβλημα αφού πληρώνουν οι ίδιοι παράλληλη στήριξη στο σχολείο και πονάνε να βλέπουν το παιδί τους απομονωμένο και υπό διωγμό.Από την άλλη, οι καταγγελίες είναι πολύ σοβαρές. Επικίνδυνη συμπεριφορά, σεξουαλική παρενόχληση, αυτά δεν είναι αστεία. Το παιδί γράφουν ότι είναι σε φαρμακευτική αγωγή άρα υπάρχει πρόβλημα. Και δε νομίζω να εξεγείρετο ολόκληρη μαθητική κοινότητα για καμιά σφαλιάρα ή βρισιά. Είναι κρίμα σε κάθε περίπτωση να είναι το παιδί αυτό στη μέση. Ας αναλάβει ένας παιδοψυχολόγος να βρει τι πρέπει να γίνει προς όφελος και