ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Knock Down the House: Η πορεία ανέλιξης της Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ στο ντοκιμαντέρ του Netflix

Knock Down the House: Η πορεία ανέλιξης της Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ στο ντοκιμαντέρ του Netflix Facebook Twitter
Το πορτρέτο της 29χρονης Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ που προκύπτει από την ταινία, είναι αναμφισβήτητα κολακευτικό.
0

Το ντοκιμαντέρ που έκανε πρεμιέρα στο Netflix πριν από λίγες μέρες, τυπικά έχει τέσσερις πρωταγωνίστριες – τέσσερις προοδευτικές υποψήφιες εκτός πολιτικού (και κομματικού) κατεστημένου που προτάθηκαν από κινήματα «βάσης» για να θέσουν υποψηφιότητα πέρσι στις εκλογικές περιφέρειές τους για μια θέση αντιπροσώπου στο Αμερικανικό Κογκρέσο. Πρόκειται για την Έιμι Βιλέλα (Νεβάδα), την Κόρι Μπους (Μιζούρι), την Πόλα Τζιν Σουέρεντζεν (Δυτική Βιρτζίνια) και την Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ (Νέα Υόρκη – Μπρονξ και Κουίνς).


Αναπόφευκτα όμως, η αναμφισβήτητη σταρ/ηρωίδα της ταινίας είναι η τελευταία, και όχι μόνο επειδή ήταν η μοναδική από τις τέσσερις που κατάφερε να κάνει το θαύμα και να εκλεγεί τελικά, παρότι είχε να αντιμετωπίσει στις προκριματικές εκλογές έναν από τους πιο ισχυρούς εκπροσώπους του Δημοκρατικού κόμματος, που κρατούσε χωρίς αντίπαλο την έδρα από το 1999.

Θα προκαλούσα μάλιστα οποιονδήποτε δεν έχει αναλωθεί πλήρως από τον κυνισμό και τη μοιρολατρία να την παρακολουθήσει επί τω έργω και να μην «ψηθεί» από τον προσγειωμένο ιδεαλισμό της.


Μπορεί να είναι διάσημη πλέον παγκοσμίως ως η γκαρσόνα από το Μπρονξ που από το «πουθενά» κατάφερε να γίνει ο προοδευτικός «μονόκερως» του Κογκρέσου, η ταινία όμως γυρίζει τον χρόνο δύο χρόνια πριν, παρακολουθώντας την καθημερινότητά της καθώς δουλεύει στη μπάρα φτιάχνοντας μαργαρίτες και διορθώνοντας την παγομηχανή, για να ξεχυθεί μετά τη βάρδια στις γειτονιές ζητώντας τη στήριξη της υποψηφιότητάς της.

Knock Down the House: Η πορεία ανέλιξης της Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ στο ντοκιμαντέρ του Netflix Facebook Twitter
H Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ ήταν η μοναδική από τις τέσσερις ηρωίδες της ταινίας που κατάφερε να κάνει το θαύμα και να εκλεγεί.


Το πορτρέτο της 29χρονης Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ (ή AOC, όπως έχει επικρατήσει χαϊδευτικά και εν συντομία να αναφέρεται, σαν οικείο brand) που προκύπτει από την ταινία, είναι αναμφισβήτητα κολακευτικό, όπως αναμφισβήτητο είναι και το γεγονός ότι η ίδια προβάλλει, φαινομενικά χωρίς προσπάθεια, όλα εκείνα τα στοιχεία που συνιστούν μια ιδανική νεανική, ριζοσπαστική υποψηφιότητα: τόλμη, σθένος, συγκρατημένος ρομαντισμός, κατανόηση των ζητημάτων που διακυβεύονται, πραγματική επαφή με το εκλογικό σώμα, συναίσθηση της αγωνίας των μη προνομιούχων, προσωπική ακτινοβολία, πολιτικό χάρισμα. Θα προκαλούσα μάλιστα οποιονδήποτε δεν έχει αναλωθεί πλήρως από τον κυνισμό και τη μοιρολατρία να την παρακολουθήσει επί τω έργω και να μην «ψηθεί» από τον προσγειωμένο ιδεαλισμό της.

Πέρα από τα «αγωνιστικά» πορτρέτα όμως των τεσσάρων υποψηφίων, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει ενδιαφέρον και ως ματιά στον τρόπο λειτουργίας των "grassroots" κινηματικών οργανώσεων λαϊκής βάσης όπως το "Justice Democrats" και το "Brand New Congress", που ανέδειξαν και στήριξαν τις συγκεκριμένες –και άλλες– υποψηφιότητες. Όπως δηλώνει και ο εκπρόσωπος των Justice Democrats, Κόρμπιν Τρεντ στην ταινία, «ο μεγάλος κοινός στόχος είναι η καταπολέμηση της διαβρωτικής επιρροής του χρήματος στην προεκλογική διαδικασία». Παρόμοιοι οργανισμοί προσφέρουν έναν εναλλακτικό δρόμο προς το Κογκρέσο, απελευθερωμένο από πανίσχυρα λόμπι και «ειδικά συμφέροντα»: «Αυτή τη στιγμή, το Κογκρέσο αποτελείται από άντρες σε ποσοστό 81%, οι περισσότεροι εκ των οποίων λευκοί, κυρίως πλούσιοι, κυρίως δικηγόροι».


Προς το τέλος της ταινίας, η Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ επισκέπτεται μαζί με τον σύντροφό της το Καπιτώλιο στην Ουάσιγκτον, πέντε ημέρες μετά την εκπληκτική επικράτηση της στις εκλογές και θυμάται συγκινημένη μια εκδρομή με τον πατέρα της στο ίδιο σημείο όταν ήταν μόλις πέντε χρονών και εκείνος ζούσε ακόμη: «Ήταν η πιο όμορφη μέρα, και σε μια στιγμή ο πατέρας μου σκύβει και μου δείχνει τα μνημεία λέγοντας μου "να ξέρεις ότι όλα αυτά ανήκουν σε μας – δικά σου είναι όλα αυτά"». Και σε κάποιο άλλο σημείο της ταινίας δηλώνει αποφασιστικά μιλώντας στο κοινό εκ μέρους της προοδευτικής πρωτοβουλίας που καταρχάς την ανέδειξε: «Δεν κατεβαίνουμε για να ασκήσουμε πίεση στους εκπροσώπους του παραδοσιακού πολιτικού συστήματος να στραφούν προς τα αριστερά, κατεβαίνουμε για να νικήσουμε εμείς οι ίδιοι».

 
TV & Media
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM