Οι πιλότοι της British Airways θα απεργήσουν στις 9,10 και 27 Σεπτεμβρίου και ήδη το χάος ξεκίνησε ενώ χιλιάδες επιβάτες εκφράζουν οργή για όσα βιώνουν το τελευταίο 24ωρο.
Οι επιβάτες της British Airways εξέφρασαν την οργή τους επειδή δεν μπόρεσαν να επικοινωνήσουν με την αεροπορική εταιρεία μετά από τη σύγχυση σχετικά με τις ακυρωμένες πτήσεις. Στην αρχή κάποιοι έλαβαν μηνύματα ακύρωσης που μετά όμως αποδείχθηκε πως ήταν λάθος. Την ίδια ώρα, αυτοί που είχαν όντως πρόβλημα με την πτήση τους δεν μπορούσαν να έρθουν σε επαφή με την εταιρεία.
Η ΒΑ φέρεται να είπε στους πελάτες με εισιτήρια που είχαν κλείσει για μέρες εκτός απεργίας, ότι οι πτήσεις τους ακυρώθηκαν. Η εταιρεία παραδέχτηκε το Σάββατο ότι είχε πει σε κάποιους επιβάτες κατά λάθος πως θα έπρεπε να κάνουν άλλη κράτηση. Η εταιρεία είπε ότι είχε λάβει σχεδόν 40.000 κλήσεις και εργάστηκε όλο το εικοσιτετράωρο για να ανταποκριθεί.
Αφού έστειλε αρχικά ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ενημέρωνε τους πελάτες για τις ακυρώσεις, η ΒΑ έστειλε αργότερα ένα δεύτερο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μερικούς, λέγοντας ότι οι πτήσεις τους θα προχωρούσαν όπως προβλεπόταν.
Αλλά στο δεύτερο μήνυμα, οι επιβάτες δεν έλαβαν έναν σύνδεσμο για να επιβεβαιώσουν αυτόματα στην αρχική τους πτήση, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να επικοινωνήσουν άμεσα με την BA. Αυτό όμως ήταν αδύνατον για ώρες.
Ορισμένοι πελάτες καταγγέλλουν ότι έχουν περάσει πολλές ώρες προσπαθώντας να έρθουν σε επαφή με τις υπηρεσίες πελατών της BA χωρίς επιτυχία. Μια γυναίκα, η Josie Simpson, δήλωσε στο BBC ότι κάλεσε την αεροπορική εταιρεία 67 φορές για να προσπαθήσει να τακτοποιήσει οικογενειακές διακοπές στη Φλόριντα.
Η Ellie Kormis, από το Surrey, πέρασε ολόκληρο το Σάββατο προσπαθώντας να μιλήσει στην BA αφού είπε πως ενημερώθηκε ότι μία από τις πτήσεις της για τις διακοπές της οικογένειάς της στην Ελλάδα ακυρώθηκε. Είπε ότι τελικά κατέληξαν να κλείσουν νέες πτήσεις - οι οποίες επέκτειναν τις διακοπές τους κατά τρεις ημέρες και το κόστος για πάνω από 2000 ευρώ. Όμως η ΒΑ της έστειλε στη συνέχεια μήνυμα ότι η πτήση της δεν ακυρώθηκε. Η γυναίκα είναι οργισμένη και αδυνατεί να επικοινωνήσει με την εταιρεία.
Καθώς το χάος άρχισε να γίνεται γνωστό στα social media η αεροπορική εταιρεία δήλωσε πως έλαβε 38.000 κλήσεις και 33.000 tweets τις πρώτες 24 ώρες. Τα κέντρα επικοινωνίας παρέμειναν ανοιχτά 24 ώρες για να βοηθήσουν στην επίλυση προβλημάτων, με επιπλέον προσωπικό 70 ατόμων. Περίπου 100 άτομα εργάστηκαν για να απαντήσουν σε ερωτήσεις του Twitter.
Οι πιλότοι της British Airways θα απεργήσουν στις 9,10 και 27 Σεπτεμβρίου, λόγω της διαμάχης με την εταιρεία για τις μισθολογικές απολαβές τους, έγινε σήμερα γνωστό από τη συνδικαλιστική ένωση Balpa, μια κινητοποίηση που αναμένεται να επηρεάσει χιλιάδες επιβάτες.
Το συνδικάτο εξήγησε ότι έκανε πολλές προτάσεις στην εταιρεία, οι οποίες, όπως εκτιμούν, θα μπορούσαν να διευθετήσουν τη διαμάχη χωρίς να προχωρήσουν σε απεργία. «Η BA δεν αποδέχθηκε καμία από αυτές τις προτάσεις κι είναι σαφές, έπειτα από τις συζητήσεις με τα μέλη αυτές τις τελευταίες ημέρες ότι πιο πρόσφατη πρόταση της BA δεν έλαβε τη στήριξη της πλειοψηφίας των πιλότων» τονίζει η ένωση σε ένα δελτίο τύπου.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η απεργία εγκρίθηκε σε ποσοστό 93% και αποφασίστηκε «ως έσχατη λύση», καθώς οι κυβερνήτες είχαν κάνει «τη μία μετά τη άλλη θυσία» τα τελευταία χρόνια. Από την πλευρά της, η British Airways έκρινε «απόλυτα απαράδεκτη (...) αυτήν την αδικαιολόγητη απεργία», θεωρώντας ότι έκανε μια «πολύ δίκαιη προσφορά».
Η αεροπορική εταιρεία θα τροποποιήσει τα δρομολόγιά της για να επιτρέψει σε ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό επιβατών να πετάξουν, προειδοποίησε, ωστόσο, ότι «πολλοί» πελάτες δεν θα μπορέσουν να ταξιδέψουν. Για τις πτήσεις που θα ακυρωθούν είτε θα επιστραφούν τα χρήματα είτε οι επιβάτες θα μεταφερθούν σε άλλες πτήσεις, διευκρινίζεται.
H Balpa υπολογίζει πως κάθε ημέρα απεργίας στοιχίζει περίπου 40 εκατομμύρια λίρες (44 εκατομμύρια ευρώ) στη British Airways και σημειώνει ότι οι προτάσεις της παραμένουν στο τραπέζι, «εάν η BA θα ήθελε να επιτευχθεί συμφωνία πριν από την απεργία».