Ο ιδιοκτήτης όμιλος των Zara, Inditex, ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα σε όλα τα μέρη του κόσμου και οι αναλυτές εκτιμούν πως αυτό έγινε με λίγη βοήθεια από το διάσημο πλέον λευκό φόρεμα με το μαύρο πουά, που έγινε το απόλυτο viral του φετινού καλοκαιριού.
Αν και το φόρεμα με τιμή 45 ευρώ κατάφερε να συζητηθεί από το BBC μέχρι τους New York Times, και να ξεπουλήσει σε χρόνο ρεκόρ, αυτό δεν σημαίνει πως η αύξηση προήλθε από τις συγκεκριμένες πωλήσεις, αλλά πως η μεγάλη ζήτηση για το φόρεμα, έδωσε νέα ώθηση σε όλη τη γκάμα Zara και τα brands του ομίλου.
Οι πωλήσεις στα καταστήματα Ζara σημείωσαν αύξηση 5% κατά τους έξι μήνες έως τις 31 Ιουλίου. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο και online, καθώς και σε όλα τα εμπορικά σήματα καταστημάτων της Inditex, τα οποία περιλαμβάνουν τα Pull & Bear, Massimo Dutti και Bershka. Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξη με παρόμοιο ρυθμό, με τις πρώτες συλλογές του φθινοπώρου / χειμώνα.
Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σχεδόν κατά 9% σε σχεδόν 2 δισ. ευρώ τους τελευταίους έξι μήνες καθώς οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 12,8 δισ. ευρώ, μεταδίδει ο Guardian. Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχώρησε σχεδόν 4% την Τετάρτη, καθώς οι επενδυτές μοιάζει να απογοητεύτηκαν που τα περιθώρια κέρδους δεν αυξήθηκαν.
Ο Richard Chamberlain, ένας αναλυτής της RBC, δήλωσε ότι η Inditex είχε αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχίας των πωλήσεων και το τελευταίο εξάμηνο δεν αποτέλεσε εξαίρεση. «Ακόμη και στην πιο ώριμη αγορά της, στην Ισπανία, η Inditex πέτυχε [υποκείμενη] αύξηση πωλήσεων περίπου 4%, έναντι της αύξησης της αγοράς κατά 3%, αν και ο βαθμός απόδοσης της έχει μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».
Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε ανοίξει πρόσφατα ηλεκτρονικά καταστήματα στο Μπαχρέιν, το Ομάν και το Κουβέιτ και πως θα κάνει το ίδιο στη Νότιο Αφρική, την Κολομβία και τις Φιλιππίνες αυτό το φθινόπωρο.
Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ και το πώς έγινε παγκοσμίως θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.