Ήταν 3 Δεκεμβρίου του 1994, όταν η Sony κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία την πρώτη της κονσόλα, το γνωστό σε όλους μας Playstation, με το οποίο και έφερε πραγματική επανάσταση στην αγορά των video games, καθώς κατάφερε να αλλάξει ολόκληρη την κουλτούρα του gaming.
To Playstation έχει αποτελέσει διαχρονικά ένα μέσο για να απασχολούνται και να διασκεδάζουν τα παιδιά, συνήθως όταν οι γονείς τους απουσιάζουν από το σπίτι. Η αλλαγή, όμως, που έφερε στον κόσμο του gaming συνέβαλε τελικά στο να γίνει σχεδόν απαραίτητο προϊόν του εκάστοτε νοικοκυριού, με την απήχησή του να παραμένει εξίσου μεγάλη μέχρι και σήμερα. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας του gaming άγγιξε τα 152 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2019.
To Playstation έχει αποτελέσει διαχρονικά ένα μέσο για να απασχολούνται και να διασκεδάζουν τα παιδιά, συνήθως όταν οι γονείς τους απουσιάζουν από το σπίτι. Η αλλαγή, όμως, που έφερε στον κόσμο του gaming συνέβαλε τελικά στο να γίνει σχεδόν απαραίτητο προϊόν του εκάστοτε νοικοκυριού, με την απήχησή του να παραμένει εξίσου μεγάλη μέχρι και σήμερα.
Η επανάσταση που έφερε η Sony μπορεί να συνοψιστεί σε τρεις λέξεις: CD, 3D και μάρκετινγκ. Κι αυτό επιβεβαιώνεται, επίσης, από τη μείωση του κόστους παραγωγής για την κατασκευή του Playstation. Παράλληλα, όσον αφορά τα τρισδιάστατα γραφικά των παιχνιδιών, οι άλλες κονσόλες είχαν τεχνικούς περιορισμούς για την υλοποίηση του 3D, πράγμα που αντ'αυτού φρόντισε να διορθώσει η Sony προσφέροντας στους προγραμματιστές μια πλατφόρμα στην οποία ήταν εύκολο να γράψουν βιντεοπαιχνίδια.
Την ίδια στιγμή, η εταιρία φρόντισε να αλλάξει τελείως και τη στρατηγική της στο μάρκετινγκ, καθώς δεν ήθελε το προϊόν της να θεωρείται ως αποκλειστικά «παιδικό» και να πωλείται μόνο σε καταστήματα παιχνιδιών, αλλά αντιθέτως στόχος της ήταν να φτιάξει ένα κουλ προϊόν γενικά για τους νέους, το οποίο να μπορούν να αγοράσουν και από καταστήματα μουσικής και ηλεκτρονικών.
Σήμερα, 25 χρόνια μετά την κυκλοφορία της αγαπημένης κονσόλας κι ενώ έχουν ήδη κυκλοφορήσει συνολικά τέσσερις εκδοχές της, πληροφορίες θέλουν την κυκλοφορία της πέμπτης εκδοχής μέσα στο 2020. Τι άλλαξε, όμως, σε αυτά τα 25 χρόνια; Αυτό που κατά βάση άλλαξε είναι ότι η συνδεσιμότητα έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνήσουν και κατ'επέκταση να παίξουν μαζί, ασχέτως με το πού ζουν, ενώ συγχρόνως έκαναν την εμφάνισή τους και αρκετές άλλες πλατφόρμες, όπως είναι το Twitch, όπου μπορείς να παίξεις games σε πραγματικό χρόνο.
Με πληροφορίες από La Stampa
σχόλια