Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό;

Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό; Facebook Twitter
0

TO ANTIΘΕΤΟ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ:

Η Via Veneto στα χρόνια της Dolce Vita

 


 

 

Στο παράλληλο, καθόλου μακρινό σύμπαν της Ιταλίας, ο κόσμος ένα πρωί αναγκάστηκε να κάτσει σπίτι του μέχρι τον Απρίλη. Αλλά ακόμα κι αυτό, το έκανε με φινέτσα. Με ένα σύνθημα που έγινε μόδα: «Εγώ κάθομαι σπίτι».

Για αυτήν τη χώρα, ο κατ' οίκον εγκλεισμός είναι μια παραδοξότητα. Στους Ιταλούς αρέσει να έρχονται πιο κοντά, να συγχρωτίζονται, να περπατάνε στις πλατείες, να πίνουν κρασιά και απεριτίφ πριν από το δείπνο, να τρώνε έξω, οι πιτσιρικάδες να τρέχουν σε τεράστιες «discotheque». Είναι φτιαγμένοι για να ζουν στις πιάτσες, να αντιμετωπίζουν τη ζωή με ελαφριά καρδιά – τέτοιου είδους κρίση δεν έχουν ξαναζήσει. Να μπει η χώρα τους σε ολική καραντίνα!


Η εγγύτητα, η εξωστρέφεια, ένα από τα μυστικά που έκαναν τον ιταλικό τρόπο ζωής αξεπέραστο, εμπορεύσιμο και διαχρονικό, μέσα σε μια εβδομάδα απαγορεύτηκαν. Μέσα σε είκοσι περίπου μέρες, από το τέλος της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο, ολόκληρη η χώρα απομονώθηκε. 

 

Αυτό ίσως αποβεί οικονομικά καταστροφικό για τη βιομηχανία της ιταλικής μόδας. Τα μαγαζιά έκλεισαν, ο τουρισμός καταρρακώθηκε, παραγγελίες ακυρώθηκαν, συλλογές αναβλήθηκαν. Η τεράστια μηχανή του στιλ, ήδη μέσα σε φουρτούνες σχεδόν υπαρξιακές, έφαγε το μεγαλύτερο σοκ της μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. 

Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό; Facebook Twitter
Φωτο: EPA


Έτσι, οι Ιταλοί άρχισαν να επινοούν καινούριους τρόπους για να αντιδράσουν.

Την Πέμπτη 11 Μαρτίου θα κυκλοφορήσει το εβδομαδιαίο τεύχος του ιταλικού Vanity Fair δωρεάν. Με τίτλο #iosonoMilano (είμαι το Μιλάνο), 64 εξέχοντες κάτοικοί του, με πρώτο τον δήμαρχο Giuseppe Sala, μιλάνε για την ανάγκη να αντιμετωπίσουν αυτό το σοκ, ενωμένοι. Από την Ornella Vanoni, τους Dolce & Gabbana, τη Miuccia Prada, τον Giorgio Armani, τον Maurizio Cattelan, μέχρι λιγότερο «γνωστούς» όπως τη νοσοκόμα Cristina Piotti. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni) στις

Η κορυφαία Ιταλίδα influencer Chiara Ferragni, με 19 εκ. followers, έδωσε ήδη 100.000 ευρώ και άνοιξε λογαριασμό στο GoFundMe για να συγκεντρωθούν χρήματα για την έρευνα του ιού. Στα Instagram stories της μιλά με χαρακτηριστική μιλανέζικη προφορά για το τι σημαίνει η συνειδητή απόφαση να μείνουν όλοι σπίτι τους.

Είναι το hashtag που χρησιμοποιούν τώρα οι Ιταλοί, #IoRestoACasa (μένω στο σπίτι), καθώς διηγούνται στο Twitter και στο Instagram τι κάνουν μέσα στο σπίτι τους (spoiler alert: ναι, μαγειρεύουν πολύ, και η διανομή στο σπίτι είναι δωρεάν). Τα μουσεία χρησιμοποιούν το hashtag μοιράζοντας φωτογραφίες από τα εκθέματά τους στα social media. Μαζί με το hashtag #IoRestoACasa υπάρχει και το #DistantiMaUniti (από μακριά αλλά ενωμένοι), όπου γνωστοί Ιταλοί υποδεικνύουν τη σωστή απόσταση ασφαλείας για να μη κολλήσει κανείς, αλλά φυσικά και το ίδιο σύνθημα και σε προστακτική , #RestateACasa (μείνετε σπίτι!), για τους άτακτους  Ιταλούς που, βγαίνουν έξω ή διοργανώνουν μεγάλα δείπνα.


Και ενώ εμείς βλέπουμε έρημα τα ιστορικά κέντρα των Ιταλικών πόλεων, οι Ιταλοί, κάνοντας όσα δεν φτάνουν κρεμαστάρια, λανσάρουν μια καινούρια μόδα. Να κάτσουμε σπίτι μας!

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ