Green Lifo

Green Lifo Facebook Twitter
0

H ανάπλαση του Πεδίου του Άρεως

Μετά από δυο χρόνια εργασιών και άπειρες καθυστερήσεις, η άκρως απαραίτητη ανάπλαση του Πεδίου του Άρεως αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Η άναπλαση είναι έργο της Μελετητικής του Αλέξανδρου Τομπάζη σε συνεργασία με τον Χάρρυ Μπουγαδέλη. «Το βασικότερο για μας ήταν να διατηρηθεί το Πεδίον του Άρεως όσο το δυνατόν πιο κοντά στην παλιά του κατάσταση και να γίνουν ελάχιστες επεμβάσεις που θα χάλαγαν τον παλιό χαρακτήρα του πάρκου», λέει η κ. Σοφία Παρασκευοπούλου, υπεύθυνη της ομάδας μελέτης του έργου της ανάπλασης. Στους κύριους άξονες του πάρκου η άσφαλτος έχει ξηλωθεί και στη θέση της έχουν μπει χώμα ή κυβόλιθοι, ενώ το πάρκο έχει εμπλουτιστεί με καινούργια φυτά. Οι πιο πάνω ενέργειες αναμένεται να βοηθήσουν ώστε η θερμοκρασία στο πάρκο να πέσει κατά σχεδόν 2 βαθμούς. Πολύ ενδιαφέρων θα είναι και ο λαβύρινθος-βοτανικός κήπος, ενώ παράλληλα έχει δημιουργηθεί ένας θεματικός δακτύλιος που ενώνει τα πιο αξιόλογα σημεία του πάρκου, το άγαλμα της Αθηνάς, το θέατρο Αλίκη που έχει πλέον κατεδαφιστεί και αντικατασταθεί με ένα λοξό παρνές με γκαζόν, τις προτομές των αγωνιστών του 1821, τις αριές, τον ροδώνα και τον Ιερό Λόχο, ενώ υπάρχει και ένας πολύ ευρύτερος περιφερειακός δακτύλιος που θα περιλαμβάνει ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι του πάρκου, και θα είναι και φαρδύς για να μπορούν όσοι θέλουν να αθλούνται ή να κάνουν τζόγκινγκ.

Δεσποινα Τριβολη

GREEΚ GREEN GREET

Droog (προφέρεται ντρό-οχ) σημαίνει dry, δηλαδή στεγνό στα ολλανδικά, όπως λέμε «στεγνό χιούμορ».

Η έκθεση «Greek green greet by droog» που ξεκινά στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς και διαρκεί από τις 4 Ιουνίου έως τις 25 Ιουλίου θα γνωρίσει στο ελληνικό κοινό την ολλανδική εταιρεία Droog και το έργο της πάνω στο σύγχρονο ντιζάιν με περιβαλλοντικές ανησυχίες.

H Droog δημιουργήθηκε στο Άμστερνταμ το 1993 από την ιστορικό και κριτικό τέχνης Renny Ramakers και τον σχεδιαστή Gijs Bakker και ανέπτυξε μια πολύ ξεχωριστή προσέγγιση στην παραγωγή προϊόντων και πρότζεκτ που δημιουργούν μία ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στο άτομο, τον χρήστη και το περιβάλλον. Έννοιες όπως ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση, επαναδημιουργία, διαύγεια σκέψης, μνήμη και νοσταλγία είναι αυτές με τις οποίες καταπιάνονται οι ανατρεπτικοί σχεδιαστές της Droog.

Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τολμηρές σχεδιαστικές προτάσεις και προσέγγιση του βιομηχανικού σχεδιασμού με χιούμορ και οικολογική συνείδηση.

Να σημειώσουμε ότι η ομάδα αυτή έχει οργανώσει εκθέσεις σε σημαντικά μουσεία ανά τον κόσμο και έργα της φιλοξενούνται σε μόνιμες συλλογές μουσείων όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜoΜΑ).

Το Σάββατο 5 Ιουνίου, στο πλαίσιο της έκθεσης και με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, το Μαριολοπούλειο-Καναγκίνειο Ίδρυμα, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, έχει προγραμματίσει επιστημονική ημερίδα με θέμα «Design, architecture & sustainability», στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138), με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και διεθνών επιστημόνων από τους χώρους της αρχιτεκτονικής και του περιβαλλοντικού σχεδιασμού.

M.K.

Οικολογική οδήγηση και... πράσινοι ίπποι!

Υβριδικά, ηλεκτροκινητήρες και εναλλακτικά καύσιμα στο παρόν (και το μέλλον) του καθαρού αυτοκινήτου.

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και κυρίως... ηλεκτρονικό. Ας δούμε μαζί κατά πόσο λαμβάνεται υπόψη το περιβάλλον, ενώ σχεδιάζεται το μέλλον της αυτοκίνησης από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες του κόσμου. Και επί τη ευκαιρία διαβάστε και μερικές «πράσινες» συμβουλές οδήγησης και συντήρησης του οχήματός σας!

Υβριδικό, ηλεκτροκινητήρας, Eco:drive, plug-in. Όχι, δεν πρόκειται για τεχνολογίες που αφορούν το (αβέβαιο) μέλλον της αυτοκίνησης. Είναι στοιχεία που ενσωματώνονται πλέον σε ολοένα και περισσότερα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και... λοιπών εθνικοτήτων αυτοκίνητα. Είναι οι οικολογικές τεχνολογίες που μετατρέπουν τα πολύ ρυπογόνα σε... λιγότερο βλαβερά για το περιβάλλον τετράτροχα και που σε μερικά χρόνια θα αποτελούν το mainstream της αυτοκίνησης. Είτε γιατί η ζωή στις πόλεις θα γίνει ανυπόφορη, είτε γιατί η βενζίνη θα ανήκει σε κάποιο ενεργειακό μουσείο. Μέχρι, λοιπόν, να βιώσουμε τα οφέλη αυτών των τεχνολογιών και όχι απλώς να βλέπουμε ακατανόητα νούμερα και ενεργειακά αποτυπώματα, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι θα πει υβριδικό αυτοκίνητο και σε ορισμένους άξιους τετράτροχους εκπροσώπους, αλλά και έναν... επαναστάτη δίτροχο!

Ποιον είπες ΥΒΡΙΔΙΟ ρε; Υβριδικά ονομάζονται τα αυτοκίνητα που διαθέτουν δύο ειδών μοτέρ. Ένα βενζινοκίνητο και ένα ηλεκτροκίνητο. Οι δύο κινητήρες λειτουργούν συμπληρωματικά, ώστε να επιτυγχάνεται η χαμηλότερη εκπομπή ρύπων αλλά και η μέγιστη απόδοση. Στις δύσκολες στιγμές της εκκίνησης και στις απότομες επιταχύνσεις αναλαμβάνει δράση η παντοδύναμη βενζίνη, ώστε να φέρει εις πέρας μια γερή γκαζιά ή μια απότομη επιτάχυνση, ενώ στις πιο σταθερές ταχύτητες η ηλεκτρική ενέργεια κινεί σταθερά και ικανοποιητικά το όχημα. Ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν να πληροφορήσουν τον οδηγό -με αρκετές ενδείξεις- για το ιδανικό στυλ οδήγησης που εξισορροπεί τη λειτουργία των δύο κινητήρων για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και εκπομπές ρύπων.

ΤΟΥΟΤΑ Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1997 στην Ιαπωνία το Toyota Prius, το πρώτο υβριδικό μοντέλο ευρείας παραγωγής στον κόσμο που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα που λειτουργούν συμπληρωματικά, μάλλον δεν δόθηκε και μεγάλη σημασία. Από το 2001 όμως, οπότε και λανσαρίστηκε σε Ευρώπη και Αμερική, το κορυφαίο σε πωλήσεις υβριδικό μοντέλο της -εσχάτως πολύπαθης- Toyota απέκτησε έναν διαφορετικό αέρα, κυρίως λόγω της εμφάνισης πολλών αστέρων του Χόλιγουντ και άλλων celebrity επιχειρηματιών μέσα σε αυτό. Το να οδηγεί κανείς το Prius ταυτίστηκε με μια άποψη, προσδίδοντας έτσι στο όχημα την ιδιότητα του status symbol. «Οδηγώ Prius; Αγαπώ το περιβάλλον!». Σήμερα βρίσκεται σε μια νέα φάση ανανέωσης με νέους, ακόμα πιο φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες και με το πολλά υποσχόμενο όνομα « Plug in Hybrid» και φρεσκαρισμένη όψη. Παράλληλα, ρίχνει στη «μάχη» άλλο ένα δημοφιλές μοντέλο, το Auris, προσθέτοντάς του τα αρχικά HSD (Hybrid Synergy Drive). Φυσικά και η πολυτελής, συγγενική μάρκα της Toyota, Lexus, διακρίνεται για τις καινοτομίες της στα υβριδικά οχήματα, χρησιμοποιώντας πατέντες όπως το HSD.

HONDA Αν και κυκλοφορεί από το 1999 στην Ιαπωνία, χώρα με τα περισσότερα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας, το Honda Insight έγινε μόλις πέρσι γνωστό στη χώρα μας, παράλληλα με την υβριδική έκδοση του Accord, ενός πολύ επιτυχημένου sedan μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας. Αυτές τις ημέρες κυκλοφορεί και το μοντέλο CR-Z, που σύμφωνα με τις δηλώσεις της Honda θα είναι το πρώτο sport coupe τρίθυρο με απίθανες επιδόσεις, αλλά υβριδική τεχνολογία! Ήδη έχει αρχίσει να συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του!

FIAT Να και μια ευχάριστη έκπληξη. Η ιταλική φίρμα Fiat πρασινίζει! Και μάλιστα για τρίτη συνεχή χρονιά κερδίζει τον τίτλο του πλέον «πράσινου» κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο! Με τον ανταγωνισμό να... πρασινίζει από ζήλια, η Fiat πέτυχε να συνδυάσει την εξέλιξη της γνωστής και δοκιμασμένης γκάμας κινητήρων της, δίνοντάς τους ακόμη περισσότερη ισχύ, αλλά μειώνοντας σημαντικά κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή ρύπων! Αρκετοί κινητήρες της ιταλικής φινετσάτης μάρκας, εκτός από βενζίνη, χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως υγραέριο, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ώστε να εκπαιδευτεί ο οδηγός σε νέους τρόπους οδηγικής συμπεριφοράς, όπως το eco:Drive, σε συνεργασία με τη Microsoft. Σύστημα που μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 15%!

Και για τους ανήσυχους, οικολόγους δίτροχους...PIAGGIO MP3 HyS 125 - To πρώτο υβριδικό σκουτεράκι! Το πασίγνωστο επαναστατικό τρίτροχο όχημα που εδραίωσε την Piaggio ως το ηγετικό όνομα στην καθημερινή αστική μετακίνηση, MP3, γίνεται ένα από τα πιο οικολογικά οχήματα για τις διαδρομές στην πόλη. Το MP3 HyS 125 πάει σφαίρα, πάει ακόμα και με όπισθεν και κάνοντας χρήση δύο κινητήρων -ενός ηλεκτρικού και ενός εσωτερικής καύσης- φροντίζει για τις πιο «καθαρές» μετακινήσεις σας! Ένα τεχνολογικό, οικονομικό και οικολογικό τρίτροχο που θα σας πάει παντού!

Spyros_VJ

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ