Ποιοι είστε στη Sfina;
Είμαστε άνθρωποι ζωντανοί, που νιώθουν πως βαρέθηκαν να βαριούνται.
Ποιος ο λόγος ύπαρξης της ομάδας;
Οι λόγοι είναι πολλοί και σίγουρα διαφορετικοί για τον καθένα από εμάς. Όμως, ο κυριότερος είναι να προσφέρουμε κάτι διαφορετικό. Τον αποκαλούμε «χορηγό εμπειριών». Κοινωνικοποίηση, χαμόγελα, ξεγνοιασιά, χιούμορ, σουρεαλισμός, τέχνη, ακτιβισμός, περίσκεψη, προτάσεις, κοινωνική κριτική είναι λίγα από τα συστατικά των δράσεων της Sfina.
Περίγραψέ μου μερικές από τις καταστάσεις που έχετε διοργανώσει.
Η Sfina πέταξε σαν πούπουλο πάνω από την πόλη, παίζοντας μαξιλαροπόλεμο. Μπήκε σε ένα αστικό λεωφορείο και διεκδίκησε τη δημιουργία νυχτερινών δρομολογίων. Ξύπνησε ένα πρωί με τις πιτζάμες της μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο, προσπαθώντας να αφυπνίσει τους καταναλωτές. Πήγε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου με καλυμμένο το κεφάλι της και με κλειστά μάτια κοίταξε κατάματα την τέχνη στην Biennale. Πέρασε από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ φωνάζοντας με κλειστό στόμα. Περπάτησε στην παραλία, χαιρέτησε τους περαστικούς και κατέληξε στην Αριστοτέλους με το μαγιό της, διεκδικώντας μια καθαρή θάλασσα. Ντυμένη με αποστειρωμένη στολή μπήκε στο τρένο και κατέβηκε στην Αθήνα, αφήνοντας την ψυχή της να πετάξει δεμένη σ' ένα μπαλόνι. Σε ένα ίδιο μπαλόνι έδεσε και το πιστόλι που μάτωσε τις καρδιές των Ελλήνων τον Δεκέμβριο του 2008. Αποκάλυψε τον έρωτά της στη Ναβαρίνου και αφού πάγωσε τον χρόνο και το φως, σκαρφάλωσε πάνω στα αυτοκίνητα με το ποδήλατό της.
Ποια ήταν η πρώτη σας ενέργεια και ποια η αρχική ανταπόκριση του κόσμου;
Η πρώτη δράση της ομάδας ονομαζόταν Frozen Umbrellas. Αποτίνοντας φόρο τιμής στις ανά τον κόσμο flashmob ομάδες, μείναμε «παγωμένοι» κρατώντας μία ομπρέλα στην Αριστοτέλους. Ο κόσμος σάστισε στην αρχή. Δεν είχε ξαναδεί ένα παρόμοιο θέαμα. Οι περισσότεροι φωτογράφιζαν τα μέλη μας με τα κινητά τους και κοντοστάθηκαν, περιμένοντας να δουν έως πότε θα μείνουν παγωμένοι αυτοί οι άνθρωποι δίπλα τους.
Πώς προκύπτουν όλες αυτές οι σουρεάλ ιδέες που πραγματοποιείτε;
Κοιτώντας το ταβάνι.
Ποια θεωρείς ότι ήταν η πιο επιτυχημένη δράση σας μέχρι στιγμής και γιατί;
Δύσκολη ερώτηση. Σίγουρα δεν είναι δίκαιο να ξεχωρίσει μία και μόνο, όμως από τις πιο επιτυχημένες ήταν οι Ποδηλάτες της Στέγης. Μία δράση η οποία απέδειξε περίτρανα ότι όταν υπάρχει ένας στόχος, οι άνθρωποι συσπειρώνονται και είναι διατεθειμένοι να κάνουν θυσίες. Τα μέλη της ομάδας συγκεντρώθηκαν στις 6:00 ένα πρωί Δευτέρας για να σκαρφαλώσουν επάνω στα αυτοκίνητά τους και να μιλήσουν για τους ασυνείδητους που παρκάρουν επάνω στους ποδηλατοδρόμους.
Τα βίντεο από τις δράσεις σας έχουν απίστευτη αισθητική και τεχνική. Πώς βρίσκετε τα χρήματα για τα γυρίσματα (π.χ. το γύρισμα από το μονοπλάνο στην δράση Τουρτομάχος);
Μάλλον επειδή οι άνθρωποι που πραγματοποιούν τα γυρίσματα είναι επαγγελματίες του χώρου. Κανείς από εμάς δεν πληρώνεται. Όλοι το κάνουμε στον ελεύθερο χρόνο μας και από μεράκι. Και όταν κάτι είναι αγνό και ατόφιο, κινητοποιεί και άλλους πολλούς να συνεισφέρουν αφιλοκερδώς. Έτσι έγινε και στην περίπτωση του μονοθεσίου. Επίσης πρέπει να σου πω ότι έχω κάνει master στο φιλμ και το βίντεο.
Ποιο είναι το επόμενο σχέδιό σας;
Άγνωστο ακόμη!
Τι σου αρέσει και τι σε χαλάει στη Θεσσαλονίκη;
Η Θεσσαλονίκη έχει μικρή έκταση και περπατιέται εύκολα. Είναι δομημένη αρκετά σωστά. Έχει ζεστούς ανθρώπους και ανεξερεύνητα σοκάκια. Έχει όμως τεράστιο πρόβλημα με τα αυτοκίνητα και την κουλτούρα των οδηγών. Στην Ελλάδα πάντα έχει προτεραιότητα το αυτοκίνητο έναντι του πεζού. Έχει ελάχιστο πράσινο και τεράστια ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη επιτυχία σας;
Η μεγαλύτερή μας επιτυχία ήταν με τη δράση Διασκεδ.αστικά Λεωφορεία, όταν μετατρέψαμε ένα αστικό λεωφορείο σε νυχτερινό κλαμπ και μπουζουκλερί για να ζητήσουμε την εφαρμογή ολονύχτιων δρομολογίων κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Η δράση μας πήρε μεγάλη έκταση στην τηλεόραση και τις εφημερίδες, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο εκπρόσωπος τύπου του ΟΑΣΘ να προβεί σε δηλώσεις. Το αίτημά μας, δυστυχώς δεν ικανοποιήθηκε ποτέ, όμως τουλάχιστον δημιουργήθηκαν κάποιες πιέσεις σε έναν φορέα ο οποίος έχει το μονοπώλιο των δημόσιων μεταφορών της πόλης.
σχόλια