Κόρινθος-Πάτρα και τα παράνομα διόδια.

Κόρινθος-Πάτρα και τα παράνομα διόδια. Facebook Twitter
0

Το προηγούμενο διάστημα, οι κινητοποιήσεις του κινήματος άρνησης πληρωμής των διοδίων «Δεν πληρώνω», βρίσκονταν στην επικαιρότητα.

Οι μαζικοί αποκλεισμοί διοδίων που γίνονταν κάθε Κυριακή, η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση κι ειδικά με τον υπουργό Μεταφορών που είχε αποκαλέσει τα μέλη του «Δεν πληρώνω» τζαμπατζήδες είχαν δημιουργήσει ένα πολωτικό κλίμα. Τελικά η ποινικοποίηση της άρνησης πληρωμής, οδήγησε την πρακτική αυτή σε ύφεση.

Αν όμως τότε κάποιος μπορεί να είχε ενστάσεις για αυτήν την κίνηση μη πληρωμής ή όπως μερίδα του Τύπου, να τη θεωρούσε ένδειξη ανομίας, στην περίπτωση των διοδίων του τμήματος Κορίνθου-Πατρών τα πράγματα είναι μάλλον πιο απλά.

 Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο έργο, μέσω του σωματείου της «Γαλαρία» η είσπραξη διοδίων μετά τη συμπλήρωση 32 μηνών, δηλαδή την περίοδο που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το έργο ( 4 Απριλίου) είναι παράνομη.  

Πιο αναλυτικά με βάση τη σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα» που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου ως την Πάτρα.

Οι εργολάβοι ( Κοινοπραξία Ολύμπια Οδός) προσέφυγαν ύστερα από την καταγγελία του σωματείου στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πήραν παράταση, μιας και το Δημόσιο δε θεώρησε πως θίγονται τα συμφέροντα του. Προσφυγές της δημοτικής αρχής κι άλλων φορέων της Πάτρας απορρίφθησαν.

Οι εργολάβοι επικαλούνται είτε την καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών, είτε τη μείωση ,συνέπεια και της κρίσης, του κυκλοφοριακού φόρτου κι άρα των εσόδων από τα διόδια. Οι εργαζόμενοι ανταπαντούν πως τέτοιοι ισχυρισμοί είναι ανυπόστατοι, αφού στη σύμβαση προβλέπεται πτώση της τάξης του 27%, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που συμβαίνει τώρα.

Τέλος, σε προϋπολογισμό 2,17 δις ευρώ, αφαιρώντας τη συμμετοχή του Δημοσίου, τα κοινοτικά πακέτα, τα διόδια που έχουν εισπραχθεί και τα τραπεζικά δάνεια, οι εργολάβοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια 80εκ. και εμφανίζουν έσοδα 110 εκ. , έχουν δηλαδή κέρδος. Αυτό άραγε σημαίνει σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ), επένδυση χωρίς ρίσκο;

Και για να ολοκληρωθεί η σκανδαλώδης σύμβαση το Δημόσιο, αν και αναγνωρίζει πως τα έργα θα έχουν αποσβεστεί το 2022, παραχωρεί «μεγαλόψυχα» την εκμετάλλευση για άλλα 15 χρόνια. Στην υγειά των οδηγών που κινούνται πληρώνοντας παράνομα διόδια σε ένα δρόμο πραγματική καρμανιόλα

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ