Στον «ρυθμό» που θα επιβάλλουν τα μέτρα προστασίας από το νέο κορωνοϊό ετοιμάζονται να χορέψουν οι ιδιοκτήτες σχολών χορού στη Θεσσαλονίκη, με τη νέα πραγματικότητα να περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- πιρουέτες με τη συνοδεία αντισηπτικών, χωριστές προπονήσεις ντάμας - καβαλιέρου αλλά και ειδικές πρόβες σε ταράτσες.
Εν αναμονή της επαναλειτουργίας τους, λοιπόν, οι σχολές χορού αναμένουν ακριβείς οδηγίες λειτουργίας κάνοντας, ωστόσο, παράλληλα και τις δικές τους προετοιμασίες.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Ανδρομάχη Καφαντάρη, ιδιοκτήτρια ανώτερης επαγγελματικής σχολής χορού, επισημαίνει πως το πιο σημαντικό μέτρο είναι η απόσταση και η σωστή υγιεινή στους χώρους της σχολής. «Δώσαμε περισσότερο χώρο στις αίθουσες, αφαιρώντας οτιδήποτε περιττό και αφήνοντας μόνο τα απαραίτητα. Οι χορευτές θα έχουν όχι μόνο δύο αλλά τέσσερα μέτρα απόσταση, ώστε να μπορούν να κάνουν και τις ασκήσεις τους και να μην ακουμπούν ο ένας τον άλλον», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Εξηγεί, δε, πως επιδίωξη της ίδιας και των συναδέλφων της είναι -μαζί με την ευθυγράμμιση και την αυτοπεποίθηση που προσφέρει το μπαλέτο- να είναι οι χορευτές και οι χορεύτριες υγιείς και ασφαλείς, ώστε να κάνουν την κατάλληλη προετοιμασία για τις πτυχιακές και στη συνέχεια για τις εισαγωγικές εξετάσεις χορού.
Οι ασκήσεις θα γίνονται με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα, οι υπεύθυνοι θα καθαρίζουν συχνά τις μπάρες του μπαλέτου στις αίθουσες, ενώ δεν θα λειτουργήσουν τμήματα στα οποία απαιτείται σωματική επαφή. Η διδασκαλία, εξηγεί η κ. Καφαντάρη, θα είναι ...ανέπαφη. «Προ κορονοϊού, ο δάσκαλος κλασσικού χορού, για να διορθώσει κάποια κίνηση, θα έπιανε τον μαθητή για να δείξει τη σωστή θέση. Πλέον δεν θα τον ακουμπά, αλλά θα δίνονται μόνο οδηγίες, ενώ οι δάσκαλοι θα φορούν μάσκα».
Αυστηρά θα είναι τα μέτρα πρόληψης και στους κοινόχρηστους χώρους με διαρκή απολύμανση σε τουαλέτες και πόμολα, ενώ θα υπάρχουν και πλακάτ με οδηγίες ακόμα και για την ανάβαση και κατάβαση στις σκάλες, όπου θα επιτρέπονται μόνο δυο μαθητές. «Παραγγείλαμε και βρύση που ανοίγει με την κίνηση και δεν θα απαιτείται να αγγίξουν το νιπτήρα οι χορευτές για να ανοίξουν και να κλείσουν τη ροή του νερού», σημειώνει.
Από το 1963 που ξεκίνησε τη λειτουργία της η σχολή, εκατοντάδες μπαλαρίνες έχουν σπουδάσει κλασικό χορό και η κ. Καφαντάρη επισημάνει πως επειδή το μπαλέτο απαιτεί πειθαρχία και αφοσίωση στον στόχο, οι χορεύτριες θα ακολουθήσουν τους απαραιτήτους κανόνες χορεύοντας στις... μύτες.
Έτοιμος για την επανεκκίνηση είναι και ο χορογράφος Κώστας Παπάζογλου, ο οποίος έχει ήδη απολυμάνει τις αίθουσες διδασκαλίας στις δυο σχολές χορού που διαθέτει στη Θεσσαλονίκη και έχει διαμορφώσει τους χώρους ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις για τους χορευτές και να κάνουν με ασφάλεια το μάθημα τους, ενώ όταν θα υπάρχει η δυνατότητα θα γίνονται πρόβες και στην ταράτσα των σχολών.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπάζογλου, οι ατομικοί χοροί -χιπ χοπ ,τζαζ, οριεντάλ, latin solo, σύγχρονος/μοντερνός χορός- θα είναι πιο εύκολο να γίνουν με ασφάλεια, με αυτοκόλλητα στο πάτωμα για τις αποστάσεις και με μικρότερα τμήματα. Οι χορογραφίες μπορούν να είναι προστατευμένες, ενώ τα πράγματα δυσκολεύουν στους χορούς που απαιτούν σωματική επαφή όπως η σάλσα και το τάνγκο και όλοι οι υπόλοιποι λάτιν χοροί, εξηγεί.
«Με τους χορούς όπου επιβάλλεται η επαφή, για αρχή σκεφτήκαμε να κάνουν χωριστές προπονήσεις τα ζευγάρια. Θα χωρίσουμε αναγκαστικά την ντάμα από τον καβαλιέρο, θα κάνουν μόνοι τους ασκήσεις βήματα και ατομική προπόνηση και όταν με το καλό επιτραπεί, θα ενωθεί το χορευτικό ζευγάρι. Πάνω από όλα να είμαστε υγιείς για να μπορούμε να χορεύουμε στο μέλλον», είπε.
Εδώ και καιρό, οι επίδοξοι χορευτές επικοινωνούν μαζί του τηλεφωνικά και ρωτούν πότε θα μπορέσουν να επιστρέψουν στις ομάδες τους και μάλιστα του λένε πως θα έχουν μάσκα στο μάθημα αρκεί να ξαναφορέσουν τα... τακουνάκια χορού και να κινηθούν στους ρυθμούς του μαθήματος.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ
σχόλια