Στη ζούγκλα των δρόμων της Αθήνας

Στη ζούγκλα των δρόμων της Αθήνας Facebook Twitter
Η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο την κατάρρευση του συστήματος ελέγχου αλλά και τη δημιουργία ενός αισθήματος ατιμωρησίας – εκρηκτικός συνδυασμός...
6

Μια δυσάρεστη έκπληξη, όπως λέει και το δημοσιογραφικό κλισέ, περίμενε το Σαββατοκύριακο κάποιους Θεσσαλονικείς που είχαν παρκάρει το αυτοκίνητό τους σε σημεία που απαγορεύεται. Μέλη των Street Ρanthers, μιας ομάδας που προασπίζεται τον δημόσιο χώρο και αποδίδει δικαιοσύνη στον δρόμο, στόλισαν τα «παραβατικά» αυτοκίνητα με γιρλάντες, φωτάκια και άλλα χριστουγεννιάτικα στολίδια και τα πακετάρισαν με διάφανη μεμβράνη. /

Η κατάσταση με την παράνομη στάθμευση είναι, φυσικά, δραματική και στην Αθήνα, τα τελευταία δύο χρόνια μάλιστα έχει εκτραχυνθεί. Το 2014 η Ελληνική Στατιστική Αρχή κατέγραψε 8.038.597 οχήματα συνολικά στη χώρα. Από αυτά, 2.139.854 επιβατικά, 485.325 μοτοσικλέτες, 260.073 φορτηγά και 12.551 λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική. Σύνολο, δηλαδή, 2,9 εκατομμύρια. Γύρω στα 100.000 αυτοκίνητα παρκάρουν καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας και περίπου το ένα τρίτο εξ αυτών παράνομα. Σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου Αθηναίων, το 30% όσων παρκάρουν παράνομα προτιμάει να «σκαρφαλώνει» στα πεζοδρόμια, ενώ το 20% παρκάρει σε σημεία όπου απαγορεύεται, αγνοώντας το σήμα της Τροχαίας. Οι ράμπες ΑμεΑ και οι πεζόδρομοι έρχονται τρίτα σε σειρά προτίμησης. /

Η εμπειρία μιας βόλτας στην πόλη φέρνει χιλιάδες παραδείγματα. Όλοι έχουν βγει για ένα ποτό το βράδυ στην Αθήνα κι έχουν δει τις «ευρηματικές» θέσεις πάρκινγκ που στήνονται σε κάθε γωνιά της πόλης – ελληνική καπατσοσύνη στον υπέρτατο βαθμό. Άραγε, υπάρχει κάποιος Αθηναίος που να μην έχει παρκάρει έστω και μια φορά στη ζωή του παράνομα; Άραγε, υπάρχει κάποιος Αθηναίος που να μην έχει ταλαιπωρηθεί για να βρει θέση πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης; /

Αν ψάξεις να βρεις τι φταίει, πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά. Η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο την κατάρρευση του συστήματος ελέγχου αλλά και τη δημιουργία ενός αισθήματος ατιμωρησίας – εκρηκτικός συνδυασμός. Τα χρόνια ακριβώς πριν από την κατάργησή της, υπάλληλοι της υπηρεσίας είχαν επιβάλει, το 2011, 670.000 πρόστιμα για παράνομη στάθμευση, 500.000 το 2012 και 419.692 το 2013. Αν και τα συγκεκριμένα πρόστιμα παραδοσιακά αργούν να πληρωθούν, εντούτοις, σύμφωνα με στοιχεία της «Καθημερινής», ο Δήμος Αθηναίων το 2010 εισέπραξε 11 εκατομμύρια ευρώ, 13 εκατομμύρια το 2011, 11 εκατομμύρια το 2012 και 11 εκατομμύρια το 2013. Το 2014, οπότε και είχε ήδη καταργηθεί η Δημοτική Αστυνομία (η απόφαση για την κατάργηση ανακοινώθηκε στις 5 Ιουλίου 2013), ο δήμος εισέπραξε 6 εκατομμύρια ευρώ. Τα δύο χρόνια που είχε καταργηθεί η Δημοτική Αστυνομία, και οι δρόμοι έγιναν ζούγκλα, υπεύθυνα για τους ελέγχους ήταν μόλις 100 άτομα της Διεύθυνσης Ελέγχου Κοινοχρήστου Χώρου. Για να κάνουμε τη σύγκριση, προ διετίας στη Δημοτική Αστυνομία υπηρετούσαν 1.030 άτομα... /

Φυσικά, δεν φταίει μόνο η έλλειψη ελέγχου. Οι περισσότεροι συγκοινωνιολόγοι συμφωνούν ότι υπάρχει επίσης ανεπαρκής προσφορά νόμιμης στάθμευσης στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας. Να σταυρώσουμε τους οδηγούς που παρανομούν και ειδικά αυτούς που επιδίδονται σε αντικοινωνική στάθμευση, όμως δεν πρέπει ταυτόχρονα να πιέσουμε για τη δημιουργία περισσότερων χώρων στάθμευσης, αν όχι απευθείας από το κράτος/

 

δήμο, τουλάχιστον με την παροχή φορολογικών και πολεοδομικών κινήτρων; Δεν πρέπει να ζητήσουμε από την αστυνομία να ασχοληθεί λίγο και με την κατάσταση που δημιουργείται κάθε βράδυ από τους παρκαδόρους στα στενά της πόλης, δίπλα σε γνωστά μαγαζιά; Γιατί ανέχονται τα καφάσια, τις καρέκλες και λοιπά αντικείμενα, με τα οποία καταστηματάρχες παντός είδους καταλαμβάνουν με το έτσι θέλω κανονικότατες θέσεις στάθμευσης μπροστά από τα «τσιφλίκια» τους; /

Φυσικά και η λύση είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης, όπως το ποδήλατο. Όμως θα πρέπει πρώτα να αποβάλουμε τον επαρχιωτισμό που αναγκάζει πολλούς από εμάς να γυρνάμε τα τετράγωνα ακριβώς δίπλα στον προορισμό μας με τις ώρες, μέχρι να εξαντληθούμε και να αφήσουμε το αυτοκίνητο όπου βρούμε. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το ποδήλατο μπαίνει πια στα βαγόνια του τρένου κι έτσι μπορούμε να φτάσουμε πραγματικά παντού στην Αθήνα, ξεκούραστα και (σχεδόν) ανέξοδα. Από την άλλη, ακόμα και αν αλλάξει αυτή η νοοτροπία, κάποια γεγονότα θα παραμείνουν: η Αθήνα δεν διαθέτει ακόμα 24ωρο μετρό, ενώ οι ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της είναι πρακτικά ανύπαρκτοι. Το πολυδιαφημιζόμενο σχέδιο, δε, του δήμου για τη δημιουργία σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων έχει μείνει στα χαρτιά...

Αθήνα
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Να αναφέρουμε επίσης την στάθμευση πάνω σε διαβάσεις πεζών. Κι αν τόσον καιρό δεν υπήρχε δημοτική αστυνομία, υπήρχε η τροχαία, μόνο που αυτή υπάρχει μόνο για να κλείνει τους δρόμους στις επισκέψεις αρχηγών κρατών κλπ.
Για να παίξω και λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου, όταν τα πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας (τα οποία είναι σχεδόν παραπήγματα) που στήθηκαν άρον-άρον σε σημεία που παλιά κοσμούσαν νεοκλασικά έναντι χρέωσης 5ευρου (!) την πρώτη ώρα στάθμευσης, τότε η παρανομία γίνεται πολύ πιο θελτική...
Και προτεινετε σαν λύση το... ποδήλατο?? Με μηδεν ποδηλατόδρομους και υποδομές για τη διευκόλυνση των ποδηλατών και με ποδηλάτες ανεύθυνους και επικίνδυνους στην πλειοψηφία τους, που αψηφουν φανάρια και σήματα, και μοιάζουν να μην καταλαβαίνουν πως οδηγούν όχημα η λύση ποδήλατο είναι μάλλον ουτοπία.Επίσης ειναι μη ρεαλιστική λύση για πολλούς άλλους λόγους. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν να κάνουν ποδήλατο, υπάρχουν άλλοι που φοβούνται, άλλοι που δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση, άλλοι με προβλήματα υγείας, άλλοι που θέλουν να βγουν ντυμένοι καλά, ή άλλοι που θέλουν να πιουν. Επίσης δεν ενδείκνυται και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, βροχή, χιόνι, δυνατούς ανέμους, η ακόμα και στον καύσωνα, λόγω του δυνατού ήλιου. Νομίζω οτι η μόνη ρεαλιστική λύση είναι τα ΜΜΜ. Πρέπει να γίνουν 24ωρα, τουλάχιστον το ΣΚ, και να περνάνε πολύ πιο συχνά απ'ότι τώρα, για να αποφεύγεται ο συνωστισμός.
Ακριβώς όπως τα λες. Και για να το παίξω και λίγο ιστορία να πω οτι μόλις γύρισα από Μπρατισλάβα-Βιέννη. Πόση εντύπωση μου έκανε οτι όλοι οι οδηγοί σταματούσαν στις διαβάσεις για να σε αφήσουν να περάσεις...σε βαθμό ΄΄εξοργιστικό΄΄ τόσο που εμείς περιμέναμε να περάσουν τα αυτοκίνητα κοιτώντας σαν χάνοι! Μοιάζει τόσο απλό αλλά δεν είναι! Γυρίζω Αθήνα πριν μια ώρα και πήγα να περάσω την διάβαση αφού πρώτα πέρασαν μετρημένα 11 αυτοκίνητα που ούτε νοιάστηκαν αν υπήρχε κι άλλος κόσμος που περίμενε, αν είχε διάβαση. Βέβαια και να σταματήσει κάποιος το πιθανότερο είναι να γίνει... καραμπόλα. Και απορώ γιατί μπορούν οι Σλοβάκοι και δεν μπορούμε εμείς. (γιατί να συνέβαινε μόνο με τους Αυστριακούς άντε πες είναι γερμανικός λαός και έχουν την πειθαρχία στο αίμα τους. Έτσι νόμιζα δηλαδή μέχρι να πάω στη Βιέννη, κατάλαβα οτι ο κόσμος έχει και άλλη παιδεία) Καλά όσο για τους ποδηλατόδρομους τι να πει κανείς... και στην Αγία Παρασκευή που φτιάχτηκε πρόσφατα δεν θυμάμαι να έχω δει ποδηλάτη. Μόνο με τα MMM ό,τι γίνει αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν ελαττωθεί τα δρομολόγια και η συχνότητα τους.
Δεν είναι οι γερμανικοί λαοί, οι βόρειοι κλπ. Ειναι ΟΛΑ τα ευρωπαικά κρατη ΕΚΤΟΣ απ την Ελλαδα. Ολα, βορεια και νότια, ανατολικά, δυτικά, πλούσια και φτωχά!!!